וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: חמאס אחראי לירי לתל אביב; בארגון מכחישים

גיא אלסטר, יפעת רוזנברג וטל שלו

15.3.2019 / 6:05

חמאס והג'יהאד הפלסטיני הבהירו לקהיר כי הם לא ירו את רקטות הפג'ר למרכז, אחרי שהמשלחת הביטחונית המצרית עזבה את הרצועה. לאחר התקיפות ברצועה פרסם הג'יהאד האסלאמי הצהרה: ישראל תישא באחריות לתוצאות התוקפנות שלה

צילום: סרטוני גולשים

שיגורים למרכז - כל העדכונים

- חמאס והג'יהאד האסלאמי התנערו מהירי
- בחמאס מבטיחים לנקוט צעדים נגד האחראים
- דובר צה"ל טוען: חמאס ביצע את הירי
- קהיר מנסה לתווך כדי למנוע הסלמה
- דיווח: חמאס פינה עמדות מחשש לתקיפה של ישראל
- גורם מדיני: התייעצויות נתניהו הסתיימו, התקבלו החלטות

לאחר תקיפות צה"ל ברצועה, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי פרסמה הבוקר (שישי) הצהרה, לפיה "למרות הענותנו הרבה למאמצים המצריים, אנו מכריזים על העלאת הכוננות בקרב לוחמינו כדי להתנגד לתוקפנות הכיבוש והוא יישא באחריות לתוצאות התוקפנות הזו". עוד נמסר: "לפי מה שנראה, האויב הבין את השתיקה שלנו בצורה לא נכונה וממשיך בתוקפנות נגד בני עמנו, אך נראה שהאויב לא הבין את המסר של ההתנגדות היטב".

חמאס והג'יהאד האסלאמי התנערו מירי הרקטות אמש לתל אביב והבהירו למצרים שהם לא אחראים לשיגורים. בחמאס הבטיחו לנקוט צעדים נגד האחראים לשיגורים ואמרו כי אלו נעשו בניגוד לעמדת הפלגים. עם זאת, דובר צה"ל הודיע הלילה כי חמאס הוא שביצע את הירי לעבר גוש דן.

לפי דיווחים נוספים, המשלחת הביטחונית המצרית שהגיעה לרצועה כדי לדון במאמצי הרגיעה התבקשה לעזוב על ידי ישראל אחרי הירי. מצרים מנסה לתווך בין הצדדים כדי להימנע מהסלמה.

במקביל קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצויות ביטחוניות בקריה, בסיומן אמר גורם מדיני כי "התקבלו החלטות". לפי דיווחים פלסטיניים, חיל האוויר חג בשמי הרצועה וחמאס פינה את עמדותיו לקראת תגובה אפשרית.

בסביבות השעה 21:00 נשמעו אזעקות בגוש דן, וצה"ל אמר כי שוגרו שתי רקטות פג'ר מרצועת עזה. לא היו נפגעים מהשיגורים, הראשונים לאזור המרכז מאז תום מבצע "צוק איתן" ב-2014. בתחילה נאמר כי מערכת "כיפת ברזל" יירטה את אחת הרקטות, אך בהמשך הבהירו בצבא כי לא היו יירוטים. לא נמסרו הנחיות מיוחדות לעורף, אולם עיריית תל אביב ועיריית ראשון לציון החליטו לפתוח את המקלטים הציבוריים.

לקריאה נוספת על ההסלמה
עימותים בעזה במחאה על יוקר המחיה; חמאס פתח באש כלפי מפגינים

הפגנות בעזה ודיר אל-בלח- רוצים לחיות בכבוד. צילום מסך
הפגנות בעזה, הערב/צילום מסך

בעקבות ההסלמה, שהגיעה על רקע עליה במספר בלוני הנפץ המשוגרים לישראל ולקראת יום השנה לתחילת צעדות השיבה, מכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב. במערכת הפוליטית קראו להגיב ביד קשה נגד חמאס. "הגיע הזמן להכריע את חמאס ולחסל את ראשיו, קורא לראש הממשלה לכנס את הקבינט ולהטיל על צה"ל להציג תכנית להכרעת חמאס", אמר יו"ר הימין החדש וחבר הקבינט השר נפתלי בנט.

מוקדם יותר התקיימו ברצועת עזה הפגנות חריגות נגד המצב ההומניטרי המידרדר. לפי דיווחים, כמה עשרות מפגינים נעצרו על ידי כוחות הביטחון של חמאס, שירו לעברם כדי לפזר את המחאה.

(עדכון ראשון: 22:18)

צילום: אבי כהן
חיפושים אחר הנפילות בחולון, 14 במרץ 2019. עמית לגו, מערכת וואלה!
חיפושים אחרי שרידי הרקטות בחולון, הערב/מערכת וואלה!, עמית לגו
פתיחת מקלט ברחוב דובנוב 8 תל אביב בעקבות ירי לגוש דן, 14 במרץ 2019. אבי כהן
פתיחת מקלטים בתל אביב, הערב/אבי כהן
הפגנות בעזה ודיר אל-בלח- רוצים לחיות בכבוד. צילום מסך
הפגנות בעזה, הערב/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully