וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בעזה במחאה על יוקר המחיה; חמאס פתח באש כלפי מפגינים

קבוצת צעירים חסמו כבישים והבעירו צמיגים בכמה מוקדים ברצועת עזה במחאה על יוקר המחיה והמסים. על פי דיווחים, חמאס פתח לעברם באש. המשטרה המקומית עצרה כמה מהמתפרעים. דובר פתח על דיכוי ההפגנות: "הפרות ברורות של כל החוקים"

אתר רשמי

כוחות חמאס פתחו היום (חמישי) באש לעבר צעירים שהפגינו בעזה במחאה על יוקר המחיה והמסים - כך דווח ברשת "אל-ערביה". על פי הדיווחים, כמה מהמשתתפים נעצרו במוקדי ההפגנות בדיר אל-בלח ובג'בליה שבמרכז ובצפון רצועת עזה. דובר המשטרה בעזה מסר כי קבוצת צעירים חסמו כבישים והבעירו צמיגים.

כמה מהפלגים הפלסטינים הביעו את התנגדותם לדיכוי ההפגנות העממיות שיצאו מרצועת עזה במחאה על יוקר המחייה ובדרישה להפסיק את המסים. דובר פתח, עאטף אבו סיף, אמר כי דיכוי המפגינים בעזה הוא הפרה של ערכים לאומיים. "ההתייחסות למפגינים בדרך נפשעת זו ודיכויים באלימות, תקיפת עיתונאים וחטיפת עשרות אזרחים הן הפרות ברורות של כל החוקים והמנהגים".

חבר החזית העממית לשחרור פלסטין קאיד אל-ג'ול טען כי מה שמתרחש כעת יחריף את המשבר הפנימי ברצועה ויחליש את העמידה האיתנה. החזית הדמוקרטית מסרה כי לא ניתן לקבל דיכוי הפגנות בדרישה לחיים בכבוד והפסקת המסים.

הפגנות בעזה ודיר אל-בלח- רוצים לחיות בכבוד. צילום מסך
"רוצים לחיות בכבוד". הפגנות בדיר אל-בלח, היום/צילום מסך

בחודש נובמבר האחרון החלה קטאר בהעברת כסף לרצועת עזה כחלק ממאמצי ההסדרה בין ישראל, חמאס, קטאר, מצרים וגורמים נוספים. בסך הכול הבטיחה קטאר להעביר תוך חצי שנה 150 מיליון דולר לשיפור המצב ההומניטרי בעזה, חרף התנגדות הרשות הפלסטינית.

עם זאת, לפני כחודשיים סירבו בחמאס לקבל את מיליוני הדולרים הקטאריים. בכיר הארגון חליל אל-חיה אמר כי "אנו מטילים על הכיבוש את האחריות להתחמקות מההבנות, ומדגישים כי תהלוכות השיבה יימשכו עד שיושגו הזכויות הלאומיות הפלסטינית ועד שיושגו המטרות למענן החלו". אל-חיה הדגיש כי "עמנו ועזה לא יהיו חלק מהסחטנות ומערכת הבחירות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנות בעזה ודיר אל-בלח- רוצים לחיות בכבוד. צילום מסך
הפגנות בדיר אל-בלח, היום/צילום מסך

בעקבות כך, הודיע השליח הקטארי שאחראי על שיקום הרצועה, מוחמד אל-עמאדי, כי "אחרי שהנהגת חמאס הודיעה לנו שהיא לא תקבל את הכסף, הוחלט להקצות אותו לפרויקטים הומניטריים בתיאום עם האו"ם", לדבריו, הכסף יועבר למשפחות עניות, ולפרויקטים לשיפור תשתיות החשמל, משרד הבריאות ותכניות תעסוקה, וזאת בתיאום עם חמאס והפלגים הפלסטיניים. מדובר בתשלום על סך 20 מיליון דולר, שחצי ממנו יעבור למשפחות.

על פי דיווח בסוכנות "שיהאב", הכסף הקטארי עובר בשבוע שעבר דרך מעבר ארז למשפחות נזקקות ברצועת עזה. מהדיווח עולה כי 94 אלף משפחות קיבלו כל אחת מאה דולר.

בתוך כך, המצב הכלכלי בעזה גרוע וממשיך להתדרדר. שיעור האבטלה עומד על כ-52% בקרב האוכלוסיה הבוגרת (70% בקרב אקדמאים משכילים) והעוני מחפיר. תושבים בעזה, ששוחחו עם וואלה! NEWS, העידו כי ישנם גם "איים של רעב" ברצועה.

הפגנות בעזה ודיר אל-בלח. צילום מסך
הפגנות בעזה ודיר אל-בלח/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully