וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הירי: השרים הונחו לא להתראיין; נתניהו קיים התייעצויות

ראשי המפלגות הגיבו לירי שתי רקטות מסוג פג'ר מרצועת עזה לגוש דן. רה"מ קיים התייעצות ביטחונית עם בכירי מערכת הביטחון. גנץ: "נדרשת פעילות התקפית שתשחזר את ההרתעה". בנט קרא לנתניהו "להטיל על צה"ל להציג תכנית להכרעת חמאס". השרים הונחו שלא להתראיין על המצב

צילום: סרטוני גולשים

ירי לגוש דן - כל העדכונים

- אזעקות נשמעו באזור גוש דן
- שתי רקטות מסוג פג'ר נורו מרצועת עזה
- נתניהו קיים התייעצות ביטחוניות בקריה
- דיווח: חמאס מפנה עמדות מחשש לתגובה ישראלית
- משלחת התיווך המצרית עזבה את הרצועה
- דיווח: חמאס והג'יהאד הסירו אחריות לירי

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים אמש (חמישי) בקריה התייעצויות ביטחוניות עם הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון בעקבות ירי שתי הרקטות מרצועת עזה לעבר גוש דן. גורם מדיני מסר כי ההתייעצות הבטחונית הסתיימה, וכי התקבלו החלטות, אך לא פירט. שרי הקבינט המדיני ביטחוני עודכנו בשעות האחרונות על ידי המל"ל בנוגע להערכות המצב בעזה ומקבלים עדכונים שוטפים. עם זאת, לשכת ראש הממשלה העבירה לשרים הנחיה שלא להתראיין על המצב בעזה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי "הירי למרכז בארץ הינו אירוע חמור והוא מצטרף לאירועים חמורים אחרים בדרום במהלך החודשים האחרונים. אנחנו מאמינים שנדרשת פעילות התקפית שתשחזר את ההרתעה שנשחקה. לצידה של דרישה לתקיפות אופרטיבית נשאר ממלכתיים, נגבה את צה"ל בפעילותו, נעקוב אחרי תוצרי ההערכות הביטחוניות ונמשיך לעקוב אחרי התפתחות האירועים".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי הירי: ת"א וראשל"צ פותחות מקלטים; הלימודים יתקיימו כרגיל
אחרי הירי לתל אביב: חמאס מפנה עמדות, המשלחת המצרית עזבה את הרצועה

חיפושים אחר הנפילות בחולון, 14 במרץ 2019. עמית לגו, מערכת וואלה!
חיפושים אחר נפילות, הערב/מערכת וואלה!, עמית לגו

"האירוע הערב חמור ותהיה תגובה ככל שיידרש. אין חסינות לאף אחד", אמר שר האוצר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני משה כחלון. "כל הארגונים ברצועה הם ארגוני טרור וכך צריך להתייחס אליהם". לדבריו, "אתמוך בהחזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים כי בעיני אין חסינות לאיש בדרג המדיני בחמאס או בכל ארגון טרור אחר".

שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט הגיב כי "לא משנה מי עומד מאחורי הירי הערב, חמאס נושא באחריות". בנט הוסיף כי "בשנה האחרונה אני אומר בבירור: מי שמרחם על משגרי עפיפונים יקבל טילים, ומי שמבליג על טילים על שדרות, יקבל טילים על תל אביב. הגיע הזמן להכריע את חמאס אחת ולתמיד. לא עוד ירי על דיונות ללא פגיעה באויב, אלא מרדף בלתי מתפשר וחיסול שיטתי של ראשי חמאס". השר קרא לראש הממשלה "להטיל על צה"ל להציג לקבינט תכנית להכרעת חמאס".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מקיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב 14 במרץ 2019. אריאל חרמוני/ משרד הביטחון, משרד הביטחון
ההתייעצות בקרייה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן הגיב כי "רק השבוע אישרה הממשלה העברת עוד 20 מיליון דולר לחמאס. גם תשלום פרוטקשיין נוסף, לא מביא שקט. אלא להפך, הוא גורר עוד פרובוקציות". ליברמן קרא לממשלה "לחזור לאלתר למדיניות הסיכולים הממוקדים ולהעניש את האחראים. חייבים לגבות תשלום אישי מראשי הטרור".

"בתגובה למזוודות הכסף הקטארי קיבלנו הערב טילים על תל אביב", אמר יו"ר מפלגת איחוד הימין הרב רפי פרץ. "הם יורים ואנחנו משלמים. הגיע הזמן להפסיק להכיל את חמאס ולפעול למיטוט שלטון חמאס".

(עדכון ראשון: 22:36)

פתיחת מקלט ברחוב דובנוב 8 תל אביב בעקבות ירי לגוש דן, 14 במרץ 2019. אבי כהן
פתיחת מקלט בתל אביב, הערב/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully