וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחון אישי": רות בת ה-8 תשתתף במרתון ירושלים - על כסא גלגלים

14.3.2019 / 16:04

רות, שנולדה עם אפילפסיה קשה וסובלת משיתוק מוחין, תשתתף במרתון בבירה על כסא הגלגלים יחד עם אביה - ותצעד ב-400 המטרים האחרונים. במקביל השניים מגייסים כספים בשביל מחנה הקיץ שלה ושל חבריה: "הולכים עד הקצה, זאת עוד הצלחה שלה"

עריכה: ניב מעוז

בין מאות הרצים שיוזנקו מחר (שישי) בשעת בוקר מוקדמת במרתון ירושלים תהיה רות בירנבאום בת השמונה, הסובלת משיתוק מוחין ומאפילפסיה, כשאיתה אביה רמאון. למרות גילה הצעיר ומגבלותיה הפיזיות, החליטו האב והבת להציב לעצמם מטרה בחודשים האחרונים והתאמנו יחד למירוץ המאתגר, כשרמאון רץ ורות בכיסא גלגלים.

השניים מגייסים תקציבים לקיומו של מחנה קיץ עבור רות וחבריה מ"בית הגלגלים" באזור הדרום, ארגון ארצי לצעירים ולבוגרים עם מוגבלות פיזית, הכולל שישה בתים פתוחים לאוכלוסיות שונות מכל חלקי החברה הישראלית. הארגון מקיים בעזרת מתנדבים מסגרת רציפה לחניכים מגיל תשע ועד הבגרות עם מגוון תכניות ופעילויות במטרה לאפשר רכישת מיומנות חברתיות, קשרים בין-אישיים והשתתפות בכל מעגלי החברה.

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין על הטלת הרכבת הממשלה: "קול ההמון יקבע, מתקפות לא יפחידו אותי"
הצהרות לחוד, מעשים לחוד: ההבטחות של כץ לקהילת הלהט"ב ש"נעלמו"
המתנה לנתניהו תחכה: מחלוקת בממשלת ברזיל על העברת השגרירות

רות בירנבאום אשר סובלת משיתוק מוחין ותיקח חלק במירוץ ירושלים. אתר רשמי
ילדה שמחה שאוהבת אקסטרים. רות בירנבאום/אתר רשמי

"אני וחבר קרוב שלי מהצבא, אסף, מתאמנים כבר תקופה למרתון ירושלים", אמר רמאון. "במהלך האימונים שמענו על יוזמה של ארגון 'ישראל תורמת', שמציע לרצים במרתון לרוץ למען מטרה מסוימת ובתמורה הארגון יעביר לרצים החזר מלא על דמי ההרשמה. שם גם נולד הרעיון של גיוס התרומות למען מחנה הקיץ של 'בית הגלגלים'".

במהלך האימונים, מאחר שרות צריכה להישאר תחת מעקב לאורך שעות היממה, היא הצטרפה לאביה באימונים. "אני הייתי רץ והיא הייתה יושבת על כיסא הגלגלים בזמן שאני דוחף", סיפר רמאון. "אם אתה שואל את רות מה היא רוצה לעשות, זה 'לצאת להתאמן עם אבא למרתון'. היא כל הזמן צוחקת עליי: 'אתה מזיע ואני לא'. באימונים המשותפים מצטרפת אלינו כלבת הבוקסר שלנו, מה שעושה את החוויה עוד יותר גדולה".

לדברי רמאון, האתגרים שאיתם מתמודדת בתו מאפיינים ילדים נוספים שסובלים ממגבלות פיזיות כמו אלה שמהן סובלת בתו. "בית הספר של רות וחבריה מרוחק. הוא לא בישוב שלנו, עומר, אלא בבאר שבע", הסביר. "כל ילד מגיע ממקום אחר. הילדים האלה לא יכולים להיפגש בשעות אחר הצהריים וללכת יחדיו לחוגים כמו ילדים. מבחינה חברתית יש להם הרבה פחות חברים, הצד החברתי מאוד חסר להם". מסיבה זאת, מחנה הקיץ מהווה הזדמנות עבור רות וחבריה לבלות בימי הקיץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"כלואה בגוף שלא מאפשר לה אקסטרים"

רות נולדה בלידה רגילה בארצות הברית, אך אחרי שלושה שבועות התברר שהיא סובלת מאפילפסיה קשה, עד לרמה שבה היא לא יכולה ללכת ולדבר. "החלטנו להמשיך החלטנו להמשיך לחקור את המחלה והלכנו לקבל דעה ממומחה נוסף לאפילפסיה מהינקות", סיפר רמאון.

לדבריו, הטיפול שנתן לה המומחה הציל את חייה. "הפסיקו לה הפרכוסים והיא התחילה להתפתח נורמלי. היא סובלת מעיכוב התפתחותי, שכולל גם שיתוק מוחין חלקי, היא יכולה ללכת עם הליכון והיא חייבת השגחה 24 ושעות". על האופי של בתו סיפר רמאון כי "רות שלנו ילדה מאוד שמחה, ילדה שמאוד אוהבת אקסטרים, אבל היא כלואה בגוף שלא מאפשר לה את זה".

רות בירנבאום אשר סובלת משיתוק מוחין ותיקח חלק במירוץ ירושלים. -, אתר רשמי
"אם אתה שואל את רות מה היא רוצה לעשות, זה 'לצאת להתאמן עם אבא למרתון'". רות עם אביה/אתר רשמי, -

על ההחלטה ללכת למרתון אמר: "החלטנו לצאת יחדיו למרתון גם ממקום של אתגר אישי וגם ממקום של להראות לרות שאנחנו 'הולכים עד קצה יכולת בשביל מטרה מסוימת', כדי שבעתיד רות תהיה כמה שיותר עצמאית. רות שלנו לא מסכנה, היא ילדה רגילה כמו האחים שלה, עם המגבלות שלה, והיא צריכה ללמוד להתמודד איתם, וההשתתפות במרתון תהיה עוד הצלחה שלה".

רמאון סיפר גם שאת 400 מטרים האחרונים של המרתון אמורה רות לצעוד עם ההליכון שלה, "וזה יהיה הניצחון האישי שלה במרתון".

"החלטנו להמשיך בשביל ילדים נוספים"

בהודעה שפרסמו רמאון ובתו בפלטפורמה לגיוס ההמונים Jgive סיפרה רות על החשיבות הרבה בהשתתפות במרוץ ובגיוס התרומות למחנה הקיץ שבו יקחו חלק גם חבריה ל"בית הגלגלים". "קוראים לי רות בירנבאום ואני ילדה בת 8 עם המון אנרגיות חיוביות, שגם השיתוק מוחין והאפילפסיה שלי לא יעצרו אותי לשחות, לרכב על אופניים ולהתאמן בבוצ'ה. אני גם מאד אוהבת לרוץ עם אבא שלי ובעיקר למרחקים ארוכים. לקראת מרתון ירושלים, אני ואבא שלי נרוץ ונתגלגל כדי לגייס תמיכה לקייטנת הקיץ של 'בית הגלגלים'".

על בית הגלגלים כתבה כי "הוא הבית השני שלי שבו אני פוגשת ומבלה במהלך סוף שבוע אחד בחודש עם החברים המיוחדים שלי. אלו סופי שבוע מלאים בפעילות חברתית ומעניקים לנו המון שמחה ואושר שממלאים אותי באנרגיות חיוביות. השיא של הפעילות החברתית מתרחשת במחנה הקיץ של 'בית הגלגלים'...שאנחנו כבר מחכים לו".

מרתון ירושלים. יצחק קלמן/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מרתון ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, יצחק קלמן/TPS

לאחר שהצליחו לגייס תרומות לטובת מחזור אחד של מחנה קיץ, כעת פונים רות ורמאון למטרה הבאה - גיוס תקציב נוסף להפעלת מחזור נוסף של מחנה הקיץ לטובת הילדים. הם הודו לתורמים ואמרו להם: "ריגשתם אותנו!".

"וואו, בתוך יממה השגנו את היעד של מימון מחזור אחד של מחנה הקיץ. אנחנו נפעמים משטף התרומות ומהתמיכה הבלתי אפשרית שקיבלנו עד כה", הם כתבו. "מילאתם אותנו באנרגיות מטורפות למרתון והחלטנו להמשיך בגיוס ולנסות להשיג מימון למחזור נוסף למחנה הקיץ כדי שילדים נוספים יוכלו ליהנות מנופש פעיל של בית הגלגלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully