וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה לנתניהו תחכה: מחלוקת בממשלת ברזיל על העברת השגרירות

14.3.2019 / 13:16

גורם בברזיליה אמר כי אנשי הצבא בממשלו של בולסונארו מתנגדים לרעיון, ולא ברור אם הנשיא יכריז על כך רשמית בביקורו בישראל בסוף החודש, ימים לפני הבחירות. בברזיל חוששים מפגיעה ביצוא הבשר למדינות ערב אם יכירו בירושלים כבירת ישראל כמו ממשל טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

שרים בממשלת ברזיל שהגיעו משורות הצבא מתנגדים להבטחת הנשיא ז'איר בולסונארו להעביר את השגרירות לירושלים - כך אמר הלילה (חמישי) גורם רשמי בממשלה, שדיבר בעילום שם. לדבריו, לא בטוח שהנשיא הימני-קיצוני יוכל להגיש את הבטחתו בעת הביקור של בישראל בסוף החודש, כשבוע לפני הבחירות.

"משהו יצטרך להיאמר לגבי השגרירות במהלך הביקור", אמר הגורם, המעורה בנושא. עם זאת, הוא אמר כי לא ברור אם תינתן הכרזה רשמית בזמן הביקור, בין 31 במרץ ל-2 באפריל, כפי שראש הממשלה בנימין נתניהו מקווה.

בזמן שביקר בברזיל בתחילת השנה כחלק מהשתתפותו בטקס ההכתרה של בולסונארו, אמר נתניהו כי הנשיא החדש אמר כי העברת השגרירות לירושלים היא לא שאלה של "אם", אלא של "מתי".
עם זאת, סגן הנשיא המילטון מוראו, גנרל לשעבר בצבא, אמר בחודש שעבר כי זה רעיון רע בשל הפגיעה ביצוא הבשר למדינות ערב, כולל אובדן של כחמישה מיליארד דולר ממכירת בשר כשר.

ברזיל היא אחת מיצואניות בשר החלאל הגדולות ביותר בעולם, וגם הצוות הכלכלי של בולסונארו והלובי החקלאי החזק ייעצו נגד העברת השגרירות לירושלים. צעד כזה יחרוג מהמדיניות המסורתית של ברזיל ביחס לסכסוך בין ישראל לפלסטינים, על אף שהוא נתמך על ידי ארצות הברית והאוונגליסטים בברזיל.

לקריאה נוספת
נתניהו: נשיא ברזיל אמר שיעביר השגרירות לי-ם ושזו שאלה של זמן

ז'איר בולסונארו ורעייתו בדרכם לטקס ההכרזה הרשמי בברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. רויטרס
בולסונארו בטקס השבעתו בינואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully