וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בגבול לבנון: כוח שריון איבד ציוד צבאי רגיש בפעילות מבצעית

14.3.2019 / 9:59

פרסום ראשון: הכוח איבד אמצעי מוצפן כשביצע משימות לאורך הגבול. הג'יפ בו נסעו נתקע וכוח חימוש נחלץ לסייע לו. כשיצרו קשר עם החילוץ ולא הבחינו בחסרונו. "זה לא מקרה ראשון של איבוד מכשיר מסווג בגזרה. זה מעיד על רמת המשמעת"

נחשפה מנהרה נוספת שחדרה לשטח ישראל מלבנון/צילום: דובר צה"ל

בביקורת שהתקיימה שלשום (שלישי) בין משמרות של כוח בגדוד 9 (עשת) מחטיבת השריון 401 התברר כי כוח שעמד לסיים משמרת ארוכה במיוחד איבד אמצעי מוצפן. מתחקיר שבוצע על ידי המפקדים, התברר כי הכוח שהחל משמרת בשש בבוקר ומילא מגוון משימות כמו פתיחת ציר לאורך הגבול, הקפצה לאירועים חשודים, סיורים ואבטחת פעילות הנדסית במרחב, נתקע עם ג'יפ מסוג האמר בשל בעיה טכנית. לדברי גורמים בצבא, תקלות של ג'יפים מסוג האמר היא בעיה שכיחה בגזרה וזאת בשל המצב הירוד של כלי הרכב הישנים ולא בגלל בעיות אחזקה.

לקריאה נוספת:
חיזבאללה: החלטת בריטניה להגדירנו ארגון טרור - התרפסות בפני ארה"ב
הלוחמה הפסיכולוגית של נסראללה: אנשי חיזבאללה תלו שלט בגבול
רגעי פגיעת הטיל ברכב הצבאי: חיזבאללה חשף תיעוד מהמארב בהר דב

ג'יפ צבאי מדגם "האמר" עם תת מקלע, אותו הדגם שבו נהרג סמל יובל מנע בהתהפכות. אמיר בוחבוט
ג'יפ צבאי מסוג האמר/אמיר בוחבוט

לאחר שהג'יפ חולץ על ידי כוח חימוש, הם הגיעו אל המוצב הפלוגתי ושם התברר שכפי הנראה במהלך הפעילות אבד האמצעי המוצפן. עוד התברר כי מפקדים בכוח לא הבחינו מתי נפל האמצעי.

בהתאם לנהלים באוגדה 91, בפיקודו של תת אלוף רפי מילוא, אמור היה המפקד שלקח את האמצעי המוצפן לאבטח אותו, אולם לא כך היה. כמו כן, התברר כי אין בקרה יומית על הציוד המסווג ביחידות השונות כדי למנוע אובדן. החשש כעת כי האמצעי יגיע לידי גורמים עוינים בגזרה.

גורמים בצבא בשטח, מתחו ביקורת על התנהלות הכוח בפרט והכוחות בגזרה בכלל, "זה לא מקרה ראשון של איבוד אמצעי מסווג בתקופה האחרונה בגזרה הזו. זה מעיד על רמת המשמעת בגזרה". גורם נוסף מתח ביקורת על השימוש במכשירים סלולריים בגזרה לצורך מבצעי, במיוחד כשידוע שהאויב מפעיל אמצעים טכנולוגיים להאזנות, מעקב ותצפית על כוחות צה"ל שפועלים בגזרות.

עוד באותו נושא

נסראללה מחפש תרומות לחיזבאללה: "הסנקציות הן מלחמה"

לכתבה המלאה
סריקות של צה"ל בגבול לבנון בחיפוש אחר חשוד בחדירה 15 בינואר 2019. אתר רשמי
גבול לבנון/אתר רשמי

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל נעשה שימוש נרחב במגוון אמצעים מוצפנים בגזרות המבצעיות במטרה לאפשר את שגרת הפעילות המבצעית ולשמור על ביטחון מידע. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully