וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמה הפסיכולוגית של נסראללה: אנשי חיזבאללה תלו שלט בגבול

23.2.2019 / 16:49

על השלט, שנתלה סמוך לגדר, מופיעות תמונותיהם של נסראללה ומורנייה, ונכתב עליו באופן אירוני פסוק מהקוראן: "היכנסו אליה בשלום ובבטחה". השלט אמנם נושא מסר מפויס, אך כוונתו צינית - והיא נועדה "למשוך" את צה"ל ללבנון

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

חיזבאללה חידש את הלוחמה הפסיכולוגית בגבול ישראל-לבנון מול מוצב תורמוס של צה"ל ותלה אתמול (שישי) שלט עליו פסוק מהקוראן: "היכנסו אליה בשלום ובבטחה". חיילי צה"ל המסיירים בגבול ראו את השלט נתלה סמוך לגדר, ועליו תמונת מזכ"ל הארגון חסן נסראללה ותמונת ראש הזרוע הצבאית עימאד מורנייה שחוסל ב-2008 בסוריה בפעולה שיוחסה לישראל. השלט אמנם נושא מסר מפויס, אך כוונתו אירונית - והיא נועדה "למשוך" את צה"ל ללבנון.

להערכת גורמים בשטח, מדובר בהמשך התעמולה של נסראללה מנאומו על מוכנות ישראל למלחמה מול חיזבאללה והלגלוג על כשירותו. עוד הוסיפו הגורמים כי כשחיזבאללה לחוץ הוא מרחיב את התעמולה והלוחמה הפסיכולוגית נגד ישראל כדי להציג דריכות גבוהה מפני תוקפנות.

לקריאה נוספת
נסראללה: בוועידת ורשה נחשפו קשרי ישראל עם מדינות המפרץ
צרות שלא נגמרות: נסראללה הפסיק לשתוק - וצריך לחשב מסלול מחדש
נסראללה: נתניהו מסית את ארה"ב ואירופה נגד ממשלת לבנון החדשה

שלט של חיזבאללה בגבול לבנון, פברואר 2019. איתן אורן, מלכיה,
השלט בגבול, היום/איתן אורן, מלכיה

בנאום אמר נסראללה כי חיילים וקצינים בצה"ל אינם בטוחים בעצמם וממשלת ישראל אינה סומכת עליהם. נסראללה הוסיף כי בזמן שבישראל מעריכים כי חיזבאללה לפלוש לגליל ובמקביל לא מאמינים שבכוח צה"ל לתמרן ללבנון. תעמולה זו מתחברת היטב לשיח בישראל ברקע דוח נציב קבילות חיילים היוצא אלוף במיל' יצחק בריק, שטען לבעיות במוכנות כוחות היבשה למלחמה.

הדברים מגיעים גם ברקע התבטאויות בכירים בצה"ל על חוסר האמון שמביע הפיקוד הבכיר והנהגת המדינה בכוחות היבשה, סוגיה שהרמטכ"ל אביב כוכבי יצטרך להידרש אליה בפומבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully