וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל קליפורניה מקפיא את ההוצאות להורג: "עונש מפלה"

גווין ניוסם הדמוקרטי ימתיק זמנית את עונשם של 737 נידונים למוות, אך הוא אינו יכול לבטל בעצמו את החוק אלא בתמיכת הבוחרים. מאז 2006 לא היו הוצאות להורג במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מושל קליפורניה גווין ניוסם הקפיא היום (רביעי) את עונש המוות במדינה וימתיק זמנית את עונשם של 737 נידונים למוות. לפי כלי התקשורת בארצות הברית, המושל יחתום על צו רשמי שבו יתואר עונש המוות ככזה שאינו עולה בקנה אחד עם ערכיה של קליפורניה, שבה לא בוצע העונש מאז 2006 בעקבות סדרת דיונים בבתי המשפט. הנידונים למוות לא ישוחררו.

הקפאת עונש המוות הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של ניוסם הדמוקרטי, שנכנס לתפקידו בינואר. "אני לא מאמין שחברה מתורבתת יכולה לדרוש להנהיג את העולם כל עוד שהממשלה שלה ממשיכה לגזור את עונש המוות המתוכנן מראש והמפלה נגד אנשיה", אמר.

לקריאה נוספת:
האפיפיור פרנציסקוס: עונש המוות מנוגד לאמונת הכנסייה הקתולית
גסיסתו של המוות: כשארה"ב מתנערת מגזר הדין שממנו אין חזרה
הוצאה להורג ייחודית: פלורידה עשתה שימוש ברעל שטרם נוסה בארה"ב

מיטת הוצאה להורג בארה"ב. GettyImages
חדר ההוצאות להורג בקליפורניה ייסגר/GettyImages

במסגרת הצו של המושל, קליפורניה תפרוש מפרוטוקול ההוצאות להורג בזריקות רעל ותסגור את חדר ההוצאות להורג בכלא סן קוונטין. עם זאת, אין בסמכותו של ניוסם לבטל לחלוטין את עונש המוות, שאושר ב-1978 והוא יזדקק לתמיכת המצביעים בשביל לעשות זאת. ההזדמנות הבאה תהיה בבחירות בשנה הבאה, אחרי ששתי יוזמות דומות נדחו בפער קטן ב-2012 וב-2016. מנגד, הצעה נפרדת ב-2016 בעד האצת ההוצאות להורג זכתה בתמיכה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע היום התנגדות לתוכנית. "תוך הנגדות למצביעים, מושל קליפורניה יעצור את כל ההוצאות להורג שלש 737 רוצחים בדם קר. חבריהם ומשפחותיהם של הקורבנות הנשכחים תמיד לא מתלהבים, וגם אני לא!", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

יותר מ-900 איש נידונו למוות בקליפורניה מאז 1978, אך רק 13 מהם הוצאו להורג. 79 אסירים מתו מסיבות טבעיות, ו-26 אחרים התאבדו. עונש המוות נותר חוקי ב-30 מדינות בארצות הברית, וטקסס ביצעה את המספר הרב ביותר של הוצאות להורג מאז 1976, עם 560. כיום, יש 2,738 נידונים למוות בבתי הכלא ברחבי ארצות הברית.

(עדכון ראשון 11:39)

עוד באותו נושא

גסיסתו של המוות: כשארה"ב מתנערת מגזר הדין שממנו אין חזרה

לכתבה המלאה
מושל קליפורניה גווין ניוסם, נובמבר 2018. רויטרס
מתנגד לעונש המוות. המושל ניוסם, נובמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully