וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית נאנסה בהולנד על ידי פלסטיני - ותוכר כנפגעת פעולת איבה

12.3.2019 / 17:41

התובעת, שהייתה בשנות ה-30 לחייה, הותקפה בשנת 2003 על ידי פלסטיני כשביקרה בהולנד. תביעתה הועברה מהמוסד לביטוח לאומי למשרד הביטחון, ולאחר בדיקה הוחלט להכיר בה כנפגעת איבה - והיא תקבל את מלוא הזכויות והפיצויים

משטרה באזור התאונה בה אוטובוס התנגש במבלים בהולנד, 18 ביוני 2018. רויטרס
ניידת משטרה בהולנד/רויטרס

משרד הביטחון הודיע היום (שלישי) כי הראשות המאשרת החליטה להכיר באזרחית ישראלית שנאנסה בחו"ל על ידי תוקף פלסטיני, בשנת 2003, כנפגעת איבה לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה.

מקרה האונס התרחש בהולנד, במהלך ביקורה של התובעת שהייתה אז בשנות ה-30 לחייה. תביעתה להכרה בה כנפגעת פעולות איבה הועברה מהמוסד לביטוח לאומי למשרד הביטחון בסוף שנת 2018. בתום בדיקת המקרה ונסיבותיו, קבעה הרשות המאשרת במשרד הביטחון כי יש יסוד סביר להנחה שהיא הותקפה ונאנסה על רקע לאומני, ולכן הוחלט להכיר בה כנפגעת פעולת איבה.

החלטת משרד הביטחון תאפשר לאגף נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי להעניק לה את מלוא הזכויות והסיוע המוענק לנפגעי פעולות איבה.

עוד בוואלה! NEWS:
עימותים בהר הבית: בקבוק תבערה הושלך לעבר עמדת משטרה
אזעקות ופינוי: בתי ספר תרגלו תרחיש צונאמי במישור החוף
עשרת אלפים סוחרים בזהות בדויה בעולם: אימפריית הסמים של טלגראס

משרד הביטחון בקרייה. דובר צה"ל
משרד הביטחון בבסיס הקריה בתל אביב/דובר צה"ל

במאי 2016 שני פלסטינים תושבי שכם, שוהים בלתי חוקיים, ואזרח ישראלי, נעצרו בחשד שאנסו ממניע לאומני נכה בת 20 הלוקה בשכלה בהוסטל בדרום תל אביב. החשודים שוחררו לאחר שהתגלו סתירות בגרסת המתלוננת שהערימו קשיים על הגשת כתב אישום בגין עבירות אונס. הם הואשמו בשהייה בלתי חוקית.

גורם במשטרת תל אביב הבהיר אז כי הצעירה שהתלוננה על אונס לא חזרה בה מתלונתה, כפי שדווח קודם לכן, "אלא שבמהלך חקירותיה התעוררו סתירות וקשיים שלא מאפשרים הגשת כתב אישום על עבירות אונס נגד החשודים". "בכל מקרה", ציין הגורם, "במהלך החקירה התברר כי לא הייתה תקיפה על רקע לאומני. על כן, הוחלט במשטרה לבקש מבית המשפט לשחרר את החשודים ממעצר ולייחס להם עבירות של שהייה בלתי חוקית".

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully