וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבילות הנפץ בבריטניה: ארגון אירי בדלני קיבל אחריות

12.3.2019 / 12:41

המשטרה אמרה כי ה-IRA, שנותר פעיל למרות הסכם השלום בצפון אירלנד, טוען כי הוא זה ששלח מטענים למבנים בלונדון ולאוניברסיטת גלזגו

צילום: רויטרס

ארגון אירי סורר, הקורא לעצמו ה-IRA, קיבל אחריות על שליחת מעטפות הנפץ למבנים בלונדון ולאוניברסיטת גלזגו בסקוטלנד - כך אמרה היום (שלישי) משטרת בריטניה. "קבלת האחריות נמסרה לכאורה מצד ה-'IRA'", אמרה המשטרה.

בקבוצה הבדלנית חברים לוחמים שהתנגדו להסכם "יום שישי הטוב", שסיים את הסכסוך בצפון אירלנד ב-1998 בין הרפובליקנים הקתולים לתומכי האיחוד עם בריטניה הפרוטסטנטים. זהו ארגון נפרד וקטן הרבה יותר מה-IRA הזמני, שהיה אחראי על כחצי מהקורבנות ב-30 שנות הסכסוך באי האירי, שהתפרק אחרי הסכם השלום.

חבילות הנפץ נשלחו החודש לשני נמלי תעופה בלונדון ולתחנת הרכבת ווטרלו, הגדולה ביותר בבירת הממלכה, ולאוניברסיטת גלזגו. אחד המטענים, שנשלחו בשקי דואר עם חותמת אירית, עלה באש עם פתיחתו. עם זאת, לא היו נפגעים בכל המקרים ושירותי התחבורה נמשכו כרגיל.

הארגונים שסירבו לקבל את הסכם השלום בצפון אירלנד, שסיים את תקופת "הצרות" שבה נהרגו כ-3,600 איש, הם קטנים ומוגבלים, אולם הם גבו את חייהם של כמה בני אדם בשנים האחרונות, כולל של שני סוהרים.

לקריאה נוספת בנושא
בהלת מטענים בבריטניה: חבילות חשודות נשלחו לפרלמנט ולאוניברסיטה
בריטניה: 3 חבילות נפץ עם חותמת מאירלנד נמצאו בנמלי תעופה ורכבת בלונדון

שוטרים  בתחנת ווטרלו, סמוך למקום בו נמצאה חבילה חשודה, בלונדון 5 במרץ 2019. רויטרס
שוטרים בתחנת ווטרלו, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully