וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוסה נוספת למיי: הפרלמנט דחה שוב את הסכם הברקזיט

למרות ההבטחות שקיבלה לגבי הסעיף השנוי במחלוקת, עסקת הברקזיט של ראשת הממשלה תרזה מיי נדחתה ברוב של כ-150 קולות. מחר יצביעו חברי פרלמנט אם הם תומכים בעזיבת האיחוד האירופי ללא הסכם ב-29 במרץ - תרחיש בלהות ממנו מזהירים רבים. מיי: "יש לקבל החלטות"

צילום: רויטרס

הברקזיט - עדכונים אחרונים:

- 391 הצביעו נגד ההסכם של מיי, 242 בעד
- מיי הביעה "צער עמוק" על ההחלטה
- האיחוד האירופי: "על המבוי הסתום להיפתר בתוך אירופה"
- מחר: הצבעה על עזיבת האיחוד ללא הסכם

הפרלמנט של בריטניה דחה הערב (שלישי) ברוב גדול את תכנית הברקזיט של ראשת הממשלה תרזה מיי. 391 חברי פרלמנט הצביעו נגד ההסכם, ורק 242 בעדו - פער של כ-150 קולות, שמהווה תבוסה נוספת עבור מיי, שגם בפעם הקודמת שבה ניסתה לקבל את אישור הפרלמנט להסכם ספגה את התבוסה הקשה ביותר של ראש ממשלה בריטי בעידן המודרני.

בעקבות תוצאות ההצבעה, מחר אמורים חברי הפרלמנט להצביע ולהכריע אם הם תומכים בעזיבת האיחוד האירופי ב-29 במרץ ללא הסכם - תרחיש בלהות שממנו מזהירים רבים. אם גם זה יידחה, ביום חמישי יקבלו המחוקקים אפשרות להצביע בעד דחיית תאריך הפרישה.

אחרי תוצאות ההצבעה, מיי הביע "צער עמוק" על הכרעת הפרלמנט. "אני מלאת מחויבות לממש את תוצאות משאל העם, באותה מידה שבה אני מלאת מחויבות לכך שהדרך הטובה ביותר לצאת מהאיחוד היא עם הסכם", הסבירה מיי, שהזהירה כי "בשעה זו יש לקבל החלטות כדי להתמודד עם השאלה מה הדבר הבא שנעשה".

לקריאה נוספת על הברקזיט
עוד התקפלות של מיי: הפרלמנט יוכל לדחות את הברקזיט
לנצור את המלכה: בריטניה נערכת לפינוי הארמון במקרה של ברקזיט כאוטי

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי מדבר בפרלמנט בלונדון, 12 במרץ 2019. רויטרס
עומדת בפני מבחן גדול. מיי בפרלמנט, היום/רויטרס

יו"ר האופוזיציה, מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, קרא לקיים בחירות כלליות בממלכה. במפלגתו כינו את תבוסתה של מיי "משפילה" ואמרו כי היא ויתרה על העמדת הפנים שהיא מובילה את המדינה.

חברי הפרלמנט בבריטניה מתכוננים להצבעה על הברקזיט ב-12 במרץ 2019. רויטרס
391 חברי פרלמנט הצביעו נגד ההסכם. חברי הפרלמנט בהצבעה, היום/רויטרס

ההצבעה התקיימה אחרי שמיי טענה שהשיגה שינויים בהסכם עם האיחוד האירופי בשיחות של הרגע האחרון. היא טענה כי הובטח מבחינה חוקית שהסעיף הנוגע לאירלנד, שנועד למנוע הקמה מחדש של הגבול עם צפון אירלנד, לא יהיה קבוע.

למרות זאת, במפלגתה השמרנית ובמפלגה הצפון אירית DUP אמרו כי ההבהרות שקיבלה מבריסל לא מספיקות. גם בלייבור, המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה, שללו זאת, ואמרו כי אין דבר חדש בהסכם. מיי, שקיימה אתמול שיחות דחופות עם ראשי האיחוד בשטרסבורג, טענה כי השינויים הם מה שדרש הפרלמנט.

סאמי וילסון, דובר המפלגה הצפון אירית לענייני הברקזיט, אמר כי אחרי שמיי תפסיד בהצבעה עליה לשוב לאיחוד האירופי ולדרוש "שינוי ראדיקלי" בהסכם. שר החוץ הבריטי לשעבר בוריס ג'ונסון אמר כי ההסכם של מיי "הגיע לסוף דרכו". בחודש יולי האחרון הוא התפטר במחאה על ההסכם, שלדבריו יהפוך את בריטניה ל"מושבה" של האיחוד האירופי.

בריטניה, ברקזיט. אתר רשמי
בריטניה, ברקזיט/אתר רשמי

נציג האיחוד האירופי העומד בראש המשא ומתן, מישל ברנייה, דחה את מה שהגדיר כ"אשליה מסוכנת" שלפיה תינתן לברקזיט תקופת מעבר בעקבות דחיית ההסכם. נשיא מועצת האיחוד האירופי, דונלד טוסק, אמר כי יש צורך ב"הצדקה אמינה" לכל דחייה במועד היציאה מהאיחוד.

ברנייה אמר אחרי תוצאות ההצבעה כי "המבוי הסתום יכול להיפתר רק בתוך בריטניה. האיחוד האירופי עשה כל שביכולתו כדי לסייע במימוש היציאה מהאיחוד האירופי. ההכנות שלנו לתרחיש של יציאה ללא הסכם חשובות עכשיו יותר מאי פעם", אמר.

(עדכון ראשון 11:46)

מפגינים נגד הסכם הברקזיט מוחים מחוץ לפרלמנט בלונדון ב-12 במרץ 2019. רויטרס
מפגינים נגד הברקזיט מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון, היום/רויטרס
מפגינים בעד ונגד הסכם הברקזיט מתאספים מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון ב-12 במרץ 2019. רויטרס
מפגינים בעד ונגד ההסכם מחוץ לבניין הפרלמנט, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully