וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהחודש: נתמכי הדיור הציבורי יקבלו תוספת חודשית של אלפי שקלים

12.3.2019 / 6:00

עם תקציב של כמעט 20 מיליון שקל, החילה שרת השיכון יפעת שאשא ביטון את העלאת תקציבי הזכאים לדיור הציבורי באלפי שקלים בחודש. בין הזכאים: נשים נפגעות אלימות במשפחה ודיירי רחוב. עם זאת, פעילי הדיור הציבורי דואגים מהיום שאחרי הבחירות: "שלא יסגרו בפנינו את הדלת"

שדרות רגר באר שבע. ראובן קסטרו
בנוסף הוחלט על מהלך מקיף של שיפוץ 3,000 דירות והחזרתן למלאי הדיור הציבורי. דיור ציבורי בבאר שבע/ראובן קסטרו

משרד הבינוי והשיכון יחל מהחודש בהעלאות תקציבי הזכאים לדיור הציבורי באלפי שקלים בחודש. עם כניסתה לתפקיד, ערכה שרת השיכון יפעת שאשא ביטון (כולנו) שורה של פגישות עם פורום הדיור הציבורי, וגיבשה תקציב חדש הנאמד ב-18.6 מיליון שקל. יעדים אלו צפויים להיכנס לתוקף היום (שלישי), כשהזכאים לדיור הציבורי יוכלו לראות את התוספות כבר בחודש מרץ הנוכחי ואפריל הקרוב. בין הקבוצות שיזכו לקבל את התוספות הללו נמצאות נפגעות אלימות במשפחה, דיירי רחוב ונשים שמתקיימות מתשלומי מזונות ב-24 החודשים האחרונים, ואינן זכאיות לדיור ציבורי.

עוד בוואלה! NEWS
אחרי 10 שנות המתנה: זוג נכה קיבל דירה - וחברת עמידר התחרטה
הרבה הבטחות - מעט דירות: מה הותירו גלנט ומנכ"ל משרדו בדרך לבחירות?

אינפו - הגדלת סיוע בשכר דירה לקבוצות מיוחדת. אתר רשמי
אינפו - הגדלת סיוע בשכר דירה לקבוצות מיוחדת/אתר רשמי

בנוסף, הוחלט על מהלך מקיף שיעניק כ-140 מיליון שקל לטובת שיפוץ 3,000 דירות והחזרתן למלאי הדיור הציבורי. כ-1,000 דירות ישופצו שיפוץ עומק, ועוד 2000 דירות יעברו שיפוץ לטובת איכלוס חוזר. בנוסף לדירות הדיור הציבורי, ישופצו גם בתי גיל זהב.

הגדלת הסיוע תבוצע בשני שלבים: השלב הראשון - לאלו שזכאותם לדיור ציבורי אמורה להסתיים בחודשים הקרובים, יועבר התשלום מחודש אפריל. השלב השני - בחודש ספטמבר המערכת תבצע תשלום אוטומטי ליתרת הזכאים באופן שוטף, לרבות תשלום רטרואקטיבי מחודש אפריל, ולא לפני קבלת הזכאות בפועל.

מיטל כהן, זכאית הדיור הציבורי ופעילת הפורום לדיור ציבורי, סיפרה בשיחה לוואלה! NEWS כי "נערכו מספר פגישות בתוך משרד השיכון מול השרה יפעת שאשא ביטון, המנכ"ל ונציגי המשרד. גיבשנו כמה יעדים לשפר את מצבן של הנשים בדיור הציבורי - כאלה שנפגשות עם אלימות וכאלה שמקבלות מזונות ולא זכאיות לדיור ציבורי בגל הקריטריון הזה". כהן ציינה כי למרות שמדובר באלפי שקלים בלבד, "זה בהחלט עושה שינוי משמעותי לאותן זכאיות. אם עד עכשיו נשים שקיבלו מזונות לא היו זכאיות לדיור ציבורי, כעת הן יקבלו תוספת בסיוע לשכר הדירה בסך של 2,500 שקל".

עוד באותו נושא

"בן ממשיך לא רק בקיבוץ": האם סוגיית הדיור הציבורי בדרך לפתרון?

לכתבה המלאה
שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא-ביטון בשבתרבות בבאר שבע, 2 במרץ 2019. אתר רשמי
יפעת שאשא ביטון, שרת הבינוי והשיכון/אתר רשמי

מבחינתה של כהן, לא מדובר רק במתן קורת גג מתחת לראשן של אותן נשים, אלא גם בסיוע של ממש עם ההוצאות היום-יומיות, "אותן נשים יוכלו לנשום לרווחה עם ההוצאות שלהן. השרה גם לא פסחה על דיירי רחוב - אם היום מדובר באדם שנמצא בתחתית שבתחתית, החל מחודש אפריל הוא יקבל סיוע בשכר דירה של 1700 שקל - הם יוכלו להרים מעט את הראש". כהן הוסיפה ואמרה כי "כל הישג ממשרד השיכון היום זה מדהים מבחינתנו. הסיוע יינתן גם לנשים שחוו אלימות במשפחה, עם תוספת חודשית של 820 שקל".

מיטל כהן יפעת שאשא ביטון. יח"צ,
מיטל כהן יפעת שאשא ביטון/יח"צ

צעדים אלו אולי נשמעים אופטימיים ומלאי תקווה, אך פעילים מהדיור הציבורי הביעו את חששם מהיום שאחרי הבחירות. "אני מאוד שמחה שהדלתות במשרד השיכון לא נשארו אטומות כלפינו, אך החשש הכבד הוא מה שיהיה הלאה בעקבות הבחירות, שלא יגיע לנו איזה מקבל החלטה אחר שיסגור בפנינו את הדלתות", אמרו הפעילים. "אנחנו משתפים פעולה עם השרה יפעת שאשא ביטון שנפגשה אתנו וקידמה את המהלכים האלה. המאבק לדיור ציבורי הוא מאבק שמורכב בעיקר מנשים עניות, מוחלשות ומעטים מי שבאמת מבינים את המצב הזה", אמרו.

השרה, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הגיבה ואמרה כי "יש עוד שינוי גדול שצריך להתבצע בתחום הדיור הציבורי, אך לשמחתי, ביצענו כעת צעד חשוב שיאפשר לאוכלוסיות מיוחדות לקבל הזדמנות שווה לקורת גג מכובדת. אני גאה שאחת ההחלטות הראשונות שלי בתפקיד הוא סיוע לציבור שזקוק לעזרת המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully