וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום השלישי ברציפות: רקטה שוגרה מעזה; צה"ל הגיב בירי

חיל האוויר תקף כלי שיט של חמאס ועמדות של הארגון בצפון רצועת עזה. זאת בתגובה לרקטה שנותרה מוקדם יותר לעבר שטח ישראל והתפוצצה בשטח פתוח במועצת אשכול. לא היו נפגעים או נגרם נזק. דובר צה"ל: "חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועה וממנה"

עריכה: ניב מעוז

המתיחות בדרום; כל העדכונים

- דובר צה"ל: חיל האוויר תקף עמדות חמאס וכלי שיט בתגובה לירי הרקטה
- דיווח פלסטיני: חיל האוויר תקף בצפון ובמרכז הרצועה
- רקטה נורתה לעבר שטח ישראל; אין נפגעים ולא נגרם נזק
- בלון ועליו ראש קרב של טיל נ"ט זוהה במועצה האזורית שדות נגב
- מטוסי קרב תקפו הלילה יעדים במתחם צבאי של חמאס בדרום הרצועה

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (ראשון) שני כלי שיט של חמאס ועמדות של הארגון בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה שנורתה מוקדם יותר לשטח ישראל ובהמשך להפרחת בלוני הנפץ בימים האחרונים. בהודעת דובר צה"ל צוין כי "חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועה וממנה", וכי "צה"ל ימשיך לפעול בתקיפות כנגד הטרור".

אתמול בשעות הערב רקטה נורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב כרם שלום במועצה האזורית אשכול. הרקטה נפלה בשטח פתוח סמוך לגדר, לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד. זה היום השלישי בו נורות רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

מוקדם יותר שוטרים הוזעקו לאזור מיוער בתחום המועצה האזורית שדות נגב בעקבות דיווח אודות בלון חשוד. בעקבות זאת, המטיילים באזור הורחקו. חבלני משטרה הגיעו למקום וטיפלו בבלון, שהיה מחובר לראש קרב של טיל נ"ט. הבוקר פעילי חמאס הפריחו לפחות ארבעה זרי בלונים הנושאים חפצים חשודים שחצו את גבול רצועת עזה לשטח ישראל.

לקריאה נוספת בנושא
רקטה שוגרה לעבר יישובי מועצת אשכול, פלסטיני נהרג בעימותים
בזמן סיור נתניהו בגבול: ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר בצפון עזה
רקטה נורתה לעוטף ונפלה בשטח פתוח; צה"ל תקף בדרום הרצועה

בור שנוצר מפיצוץ של בלון חשוד שנמצא במועצת שדות נגב 09 במרץ 2019. רפי בביאן בטחון שדות נגב, אתר רשמי
בור שנוצר בעקבות פיצוץ מבוקר של בלון/אתר רשמי, רפי בביאן בטחון שדות נגב

כמו כן, קליע שנורה ככל הנראה מרצועת עזה, נמצא היום בסלון של בית בנתיב בעשרה. אין נפגעים, אך נגרם נזק לבית. על פי המשפחה, ביום חמישי האחרון בת במשפחה ראתה חור בתקרה, פנתה לאימה וסיפרה לה על המקרה. האם חשבה שמדובר בקליע, אך לא מצאה אותו. היום בערב אב המשפחה מצא את הקליע ואזעיק את כוחות הביטחון, שאמרו לו שככל הנראה מדובר בקליע של רובה קלצ'ניקוב.

"הם גילו את הקליע רק היום, זה מערער אותם. לפני כמה שנים, נפלה רקטה על הבית שלהם ועכשיו זה קליע. אין להם ממ"ד בבית כי המדינה עדיין לא מאשרת את בנייתו. בעלה חושב לעזוב את המושב", אמרה שולה מרגלית, אמה של בעלת הבית בו נמצא הקליע.

"תושבי עוטף עזה חיים כבר חודשים ארוכים בתוך שגרת חירום מתמשכת. אם ילדים בעוטף עזה מתקשים לישון בלילה בשל המציאות - הדבר צריך להדיר שינה מקובעי המדיניות ומהאנשים שאחראים לביטחון של אזרחי מדינת ישראל", מסר היום גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, בתגובה לימים האחרונים. עוד ציין ראש המועצה כי "אנו דורשים פתרון מידי שיבטיח שקט ארוך טווח. אלה ימים של בחירות וסוגיית הפתרון לרצועת עזה חייב להיות על סדר יומם של המתמודדים לכנסת. אנחנו נמשיך ונציף את המציאות כאן".

קליע שנורה בצפון רצועת עזה ואותר בבית בנתיב העשרה 9 במרץ 2019. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
הקליע שנורה ככל הנראה מרצועת עזה ופגע בבית בנתיב העשרה/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
נזק שנגרם לבית בנתיב העשרה בעקבות קליע שנורה מעוטף עזה. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
הנזק שנגרם לבית בנתיב העשרה/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה כמה יעדים במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה, וכן תשתיות תת-קרקעיות בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור רקטה לשטח ישראל מוקדם יותר, וכן בהמשך לאירועים האחרונים ברצועת עזה, בהם נשלחו בלוני נפץ ונעשו ניסיונות לפגיעה בתשתיות ביטחוניות.

אמש כ-8,000 פלסטינים הפגינו סמוך לגבול הרצועה והתעמתו עם כוחות צה"ל. המפגינים ניסו לחבל בגדר ולהשליך מטעני חבלה. כמו כן, שלושה זרים של בלוני תבערה נחתו בשטח המועצה האזורית אשכול, אולם לא דווח על נפגעים או נזק.

במקביל, עשרה פלסטינים חיבלו בגדר בדרום הרצועה ופרצו לשטח ישראל. הם חזרו לשטחי הרצועה בעקבות ירי של צה"ל. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי צעיר נורה למוות במהלך העימותים ו-48 מפגינים ובהם שתי נשים ו-25 ילדים נפצעו, וכן ארבעה פרמדיקים ושני עיתונאים.

(עדכון ראשון 20:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully