וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור: שוחררו נשים מאל סלבדור שנכלאו ל-30 שנה כי עברו הפלה

בית המשפט העליון במדינה קצב את עונשן של שלוש נשים שעברו הפלה לאחר עשר שנות מאסר. לטענת בית המשפט, הנשים היו קורבן של נסיבות סוציו-אקונומיות. 18 נשים נוספות נותרו כלואות לאחר שהפילו בניגוד לחוקי המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בית המשפט העליון באל סלבדור קצב עונשן של שלוש נשים שנכלאו ל-30 שנים לאחר שהורשעו כי עברו הפלה בניגוד לחוקי המדינה. שלוש הנשים ששוחררו ביום חמישי השבוע ריצו עשר שנים מתוך תקופת המאסר, בגין רצח בנסיבות מחמירות. כשקצב עונשן, פסק בית המשפט כי הנשים היו קורבן של נסיבות סוציו-אקונומיות וגזר הדין שניתן להן בתחילה היה לא מידתי.

18 נשים נוספות נותרו מאחורי הסורגים בגלל שעברו הפלה והורשעו באל סלבדור, החוק אינו מתיר לנשים לעבור הפלה בשום סיטואציה. פעילים חברתיים במדינה אמרו כי הפסיקה נוטעת תקוות בנשים רבות אחרות שעדיין נותרו כלואות ואולי יוכלו להשתחרר בעתיד.

לקריאה נוספת:
אל סלבדור: קורבן אונס בת 19 ילדה תינוק מת - והורשעה ברצח
אל סלבדור: אישה שהואשמה בניסיון להפיל ניצלה ממאסר ממושך
גם בסטנדרטים של אל סלבדור, הרג היפופוטם מפורסם שובר שיא אכזריות

סינתיה מרסלה רודריגז שנאסרה באשמת ביצוע הפלה שוחררה מהכלא באל-סלבדור. רויטרס
סינתיה מרסלה רודריגז שנאסרה באשמת ביצוע הפלה שוחררה מהכלא/רויטרס

לפני שלושה שבועות בית המשפט במדינה שחרר את אוולין ביאטריס הרננדס קרוז, בת 20, שנשלחה ל-30 שנות מאסר אחרי שילדה עובר מת בשירותים בביתה. היא ריצתה כמעט שלוש שנות מאסר באשמת "רצח בנסיבות מחמירות".

במהלך המשפט בו נגזרו עליה 30 שנות מאסר, טענה הרננדס שהרתה כתוצאה מאונס. עורכי דינה אמרו שהייתה מפוחדת מדי בשביל לדווח על הטראומה שעברה, ובכמה מקרים בתקשורת אף נטען כי האדם שאנס אותה היה חבר כנופיה. כמו כן, אמרה במהלך משפטה שלא ידעה שהיא בהיריון והוסיפה - "לא הרגתי את הבן שלי". אולם, השופט לא האמין לה.

באפריל 2016 הרננדס איבדה את הכרתה לאחר שהחלה לידה פעילה ואיבדה כמות גדולה של דם. בעקבות ערעור הורה בית המשפט לבדוק את המקרה שלה מחדש, ובינתיים היא תוכל להישאר בביתה עד שתתקבל החלטה.

המדינה המרכז-אמריקנית אוסרת על הפלות בכל המקרים, ולאורך השנים עשרות נשים נשלחו למאסר בגין הריגת עובריהן במקרים שבהן טענו שעברו הפלה טבעית או ילדו עוברים מתים. ארגון אמנסטי אינטרנשיונל קבע שאל סלבדור היא "אחת המדינות הכי מסוכנות להיות בהן אישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully