וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל סלבדור: קורבן אונס בת 19 ילדה תינוק מת - והורשעה ברצח

אוולין ביאטריס הרננדז נשפטה ל-30 שנות מאסר בטענה כי נמנעה מקבלת טיפול רפואי כדי להיפטר מהתינוק. ההפלות במדינה אסורות ללא יוצא מן הכלל זה 20 שנה. פעילת זכויות נשים: "גזר הדין משקף את מערכת המשפט באל סלבדור"

הפגנה בעד זכויות נשים במדריד, ספרד, 2014. GettyImages
ההפלות אסורות באל סלבדור זה 20 שנה. הפגנה בעד זכויות נשים במדריד/GettyImages

אוולין ביאטריס הרננדז, קורבן אונס בת 19 מאל סלבדור, הורשעה ברצח לאחר שילדה תינוק מת בשירותים. היא נשפטה ל-30 שנות מאסר. הרננדז, תלמידת תיכון, ילדה את התינוק המת בחודש אפריל 2016 כשהייתה בת 18, לאחר שסבלה מכאבים בגבה ובבטנה. היא הייתה בשליש השלישי להריונה אך לא ידעה כי היא נושאת תינוק ברחמה, לאחר שנאנסה פעמים רבות על ידי חבר כנופיה לאורך חודשים ארוכים כחלק ממערכת יחסים מינית כפויה עמו. לא ידוע אם התינוק מת ברחם או רגעים לאחר הלידה.

השופטת קיבלה את טענות התביעה שלפיהן הרננדז לא הסתייעה בטיפול רפואי במהלך ההיריון משום שלא רצתה את התינוק, ואף כי זרקה אותו לאסלה במטרה להרוג אותו. השופטת גם רמזה כי אמה של הרננדז עשויה להיות אשמה גם היא בפשע, כי לא לקחה את בתה לקבל טיפול רפואי.
מורנה הררה, יו"ר עמותה שמטרתה להפוך את ההפלות במדינה לחוקיות, אמרה כי תוצאות המשפט אינן הוגנות. "גזר הדין מראה איך מערכת המשפט באל-סלבדור מתנהלת – ללא הוכחות ישירות, ללא ראיות מספיקות שמבהירות מה האישה עשתה", אמרה.

אל סלבדור היא אחת מחמש המדינות שבהן ההפלות אסורות ללא יוצא מן הכלל, ועשרות נשים, בעיקר צעירות ועניות, נכלאו בה באשמת רצח לאחר שסבלו מסיבוכים בהיריונות ובלידות. ההפלות הפכו לא חוקיות במדינה לפני 20 שנה, לאחר שמחוקקים מרחבי הקשת הפוליטית הצביעו לאסור אותן מבלי שהתקיים דיון ציבורי וללא ייעוץ רפואי הדן בהשלכות הדבר.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה התנגדה לגינוי צפון קוריאה: "אין הסכמה ששוגר טיל בין יבשתי"
טראמפ, פוטין או מקרון – מי המנהיג הגברי ביותר?
אוסטריה: תוניסאי רצח זוג קשישים בביתם ממניע טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully