וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה התנגדה לגינוי צפון קוריאה: "אין הסכמה ששוגר טיל בין יבשתי"

מוסקבה סיכלה הצעת החלטה לגינוי המדינה המבודדת ומסרה כי היא סבורה שפיונגיאנג ירתה טיל בליסטי לטווח בינוני. ביום שלישי האחרון הכריזה קוריאה הצפונית כי מדובר בטיל בין יבשתי וארצות הברית אכן אישרה זאת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה התנגדה היום (חמישי) לאישור החלטת גינוי של מועצת הביטחון של האו"ם את קוריאה הצפונית בעקבות ניסוי הטיל האחרון שערכה. זאת משום שהצעת ההחלטה, שאותה ניסחה ארצות הברית, הגדירה אותו טיל בליסטי בין-יבשתי. מוסקבה מסרה כי היא סבורה שפיונגיאנג ירתה טיל בליסטי לטווח בינוני ביום שלישי האחרון, בעוד סין טרם זיהתה את הטיל ששוגר. קוריאה הצפונית הכריזה כי מדובר בטיל בין יבשתי וארצות הברית אישרה זאת.

"אנחנו מתבססים על הערכת משרד ההגנה שלנו שלא יכול לאשר כי הטיל הוא טיל בליסטי בין יבשתי", נמסר במייל ששלחה משלחת רוסיה לאו"ם לעמיתותיה במועצת הביטחון. "ולכן, אנחנו לא בעמדה להסכים עם הגדרה זו בשם המועצה כולה משום שאין קונצנזוס בנושא".

חברי מועצת הביטחון של האו"ם אישרו פה אחד את הפסקת האש השלישית בסוריה. רויטרס
חברי מועצת הביטחון של האו"ם אישרו פה אחד את הפסקת האש השלישית בסוריה/רויטרס

המועצה התכנסה ביום רביעי כדי לדון בשיגור הטיל על ידי קוריאה הצפונית שנתונה למשטר סנקציות של האו"ם מאז 2006 בשל תוכניות הטילים הבליסטיים והגרעין שלה. שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי גינתה את חוסר נכונותה של רוסיה להכיר בכך שקוריאה ערכה ניסוי בטיל בין יבשתי, בעוד מומחים מאמינים כי הוא מסוגל להגיע לאלסקה או להוואי. "אם אתה צריך פיסת מודיעין שתוכיח לך את כל מה שכל העולם רואה, אני אשמח לספק לך", אמרה במועצת הביטחון אתמול.

לפי הצעת ההחלטה, המועצה תתחיל לעבוד על עוד סנקציות משמעותיות נגד קוריאה הצפונית. מאז 2006 גיבשה מועצת הביטחון סנקציות נגד פיונגיאנג בתגובה לחמישה ניסויים גרעיניים ושני שיגורי טילים לטווח בינוני.

היילי אמרה עוד כי ארצות הברית תציע סנקציות חדשות בימים הקרובים והזהירה כי אם רוסיה וסין לא יתמכו בכך, הרי "שנלך בדרך אחרת". היא הוסיפה שוושינגטון מוכנה להשתמש בכוח "אם תאולץ". "אם אתם בעד הפעולות של קוריאה הצפונית, תטילו על כך וטו", אמרה על ההחלטה להציע סנקציות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully