וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל סלבדור: אישה שהואשמה בניסיון להפיל ניצלה ממאסר ממושך

18.12.2018 / 12:26

בת 20 שנאנסה על ידי אביה החורג נעצרה אחרי הלידה בחשד שניסתה להפיל את התינוק שנטשה. תחת החוקים הנוקשים במדינה היא הייתה עשויה לקבל עונש קשה, אך השופטים קבעו שהיא לא ידעה כלל על היריונה. "תקווה לאלו שעדיין כלואות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אישה מאל סלבדור שהואשמה בניסיון רצח של התינוק שלה תחת החוקים הנוקשים נגד הפלות שוחררו הלילה (שלישי) ממאסר אחרי יותר משנה וחצי בכלא. אימלדה קורטז, בת 20, נאנסה על ידי אביה החורג והותירה את תינוקה באפריל 2017 בשירותים. אחרי שהיא טופלה בבית החולים, הרופאים חשדו כי היא ניסתה לעשות הפלה. עם זאת, בית המשפט קבע שקורטז, שלא ידעה שהיא הייתה הרה, לא ניסתה לעשות הפלה. התינוק שרד.

אחרי שיצאה מבית המשפט, הצעירה התקבלה בתשואות על ידי קרובי משפחה ופעילי זכויות אדם שהחזיקו שלטים שקראו לשחרורה. "המשפט מסמל תקווה עבור נשים שעדיין מוחזקות בכלא ועומדות לדין בגין רצח", אמרה עורכת הדין אנה מרטינז. אביה החורג של הצעירה נעצר והוא ממתין לתחילת משפטו.

בשני העשורים האחרונים מונהגים באל סלבדור חוקים מהנוקשים ביותר בעולם נגד נשים שעשו הפלות או חשודות בסיוע להן, אפילו במקרים שבהן חייהן של הנשים בסכנה. לפי ארגון הפועל לביטול הענישה על הפלות, 22 נשים במדינה מרצות כיום עונשי מאסר של עד 35 שנה בשל הרשעותיהן ברצח.

הנשיא סלבדור סאנצ'ס סרן הציע בשנה שעברה חוק שיאפשר הפלות במקרי אונס או במקרים שבהם חיי האם בסכנה, אך הקונגרס דחה זאת.

עוד בנושא
ניצלה אם העובר ללא מוח שהפכה סמל המאבק ההפלות

אימלדה קורטז, צעירה ששוחררה ממאסר אחרי שהואשמה בניסיון הפלה, אל סלבדור, 17 בדצמבר 2018. רויטרס
קורטז מתקבלת על ידי אמה ופעילים מחוץ לבית המשפט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully