וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריון טוען: אלכסנדר הגדול הוא ה"פייק ניוז" הראשון בהיסטוריה

11.3.2019 / 9:14

האם אלכסנדר מוקדון לא באמת ייסד את העיר אלכסנדריה במצרים? היסטוריון טוען שמי שייסד את העיר הוא למעשה תלמי הראשון והוא המציא את כל הסיפור רק כדי להיות יורשו הבלעדי של אלכסנדר מוקדון, לאחר שגנב את גופתו

Alexander (2004) Official Trailer

בסרטון - הטריילר לסרט "אלכסנדר"

חברים, קבלו טוויסט רציני בעלילה: עיר הנמל השנייה בגדולה במצרים, אלכסנדריה, לא באמת נוסדה בידי אלכסנדר מוקדון בשנת 334 לפנה"ס - אלא על ידי יורש הכתר שלו, תלמי הראשון, כ-13 שנים לאחר מכן. כך לפחות טוען פרופסור טים הווי, היסטוריון מקולג' סנט אולף שבמינסוטה, שכתב מחקר שלם על העיר והקשר שלה לשליט הנערץ. הפרופסור טוען שמדובר למעשה ב"פייק ניוז" הראשון בהיסטוריה אותו המציא תלמי בכבודו ובעצמו רק כדי להכריז על עצמו כיורשו הבלעדי של אלכסנדר ולצבור כוח על פני יתר הגנרלים של אלכסנדר שעלולים לרצות לשלוט במקומו.

אם נאמין לדבריו של הפרופסור, נראה שפרט משמעותי על חייו של אלכסנדר מוקדון שוכתב בספרי ההיסטוריה בגלל אינטרסים אישיים של הגנרל שלו ובן בריתו הקרוב, תלמי הראשון, שמאוחר יותר הפך למלך מצרים. אלכסנדריה נחשבת לשריד המפורסם ביותר של אלכסנדר הגדול, רגע לפני שהוא מצא את מותו בצורה מסתורית בשנת 332 לפנה"ס, כשהיה רק בן 32. חוקרים האמינו במשך מאות שנים שאלכסנדר מוקדון הוא שהקים את אלכסנדריה בתור מרכז האימפריה שלו כמלך הגדול של פרס ופרעה של מצרים במאה ה-14 לפנה"ס. הלוחם האימתני ייסד עשרות ערים במהלך סדרה של כיבושים צבאיים אכזריים של שטחים מאתונה ועד הודו, כשאלכסנדריה נועדה להיות עיר הבירה של האימפריה שלו.

אלכסנדר מוקדון. Creative Commons
אלכסנדר מוקדון לא באמת ייסד את העיר המצרית אלכסנדריה?/Creative Commons

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully