וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מאשים את איראן: "מנסה לעקוף את הסנקציות דרך הים"

ראש הממשלה אמר בנאומו בטקס סיום קורס חובלים בבסיס חיל הים בחיפה כי טהראן מנסה להבריח נפט בנתיבים ימיים, חרף הסנקציות נגדה. הוא קרא לקהילה הבינלאומית לעצור אותה. בעבר אמר שר החוץ האיראני כי אם יש אומנות שארצו מתמחה בה - זו "אומנות ההתחמקות מסנקציות"

ללא קרדיט

ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים היום (רביעי) את איראן בניסיון לעקוף את הסנקציות דרך הים. הוא דיבר בטקס סיום מחזור 138 של קורס החובלים בבסיס חיל הים בחיפה, בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד זרוע הים אלוף אלי שרביט. "אאיראן מנסה לעקוף את הסנקציות על ידי הברחה סמויה של נפט בנתיבים ימיים", אמר נתניהו בנאומו. "ככל שניסיונות אלה יתרחבו, לחיל הים יהיה תפקיד חשוב יותר במאמצים לבלימת פעולות איראניות אלו. אני קורא לעולם לעצור את הניסיון האיראני לעקוף את הסנקציות".

ראש הממשלה הוסיף כי תפקידו של חיל הים, בנוסף להבטחת נתיבי הסחר ומקורות האנרגיה של ישראל, הוא מתן עומק אסטרטגי: "חיל הים נותן לנו עומק אסטרטגי בלתי מוגבל. אפשרות לשלוח כלי שיט מעל ומתחת לפני המים, להכות ולחמוק מאויבנו". לדבריו, "מדינת ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה מכל איום. מי ששואף להשמידנו - לא יצליח למשימתו אבל יכניס את עצמו לסכנה איומה".

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה: ארה"ב פרסה בישראל מערכת הגנה מתקדמת מטילים במסגרת תרגיל
טילים מתקדמים בעיתוי רגיש: מה עומד מאחורי הצעד החריג של ארה"ב
נתניהו לפוטין במוסקבה: הקשר בינינו מנע חיכוכים בין הצבאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים במהלך טקס סיום קורס חובלים מספר 138 בבסיס חיל הים בחיפה, 6 במרץ 2019. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו התייחס לאיראן גם בפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, לפני שבוע, אז אמר כי "האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון באזור בא מאיראן ומגרורותיה, ואנחנו נחושים להמשיך בפעילות התקיפה שלנו נגד איראן וניסיונותיה להתבסס בסוריה".

הסנקציות על איראן נכנסו לתוקף באוגוסט ובנובמבר אחרי פרישת ארצות מהברית מהסכם הגרעין. העיצומים, שהביאו לקריסת ערך המטבע המקומי, אמורים להשיב את טהראן לשולחן המשא ומתן עם וושינגטון. לפני שלושה חודשים אמר שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף כי אם יש דבר שבה מתמחה ארצו - היא "אומנות ההתחמקות מסנקציות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שגריר ארה"ב בישראל דוד פרידמן וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ביקרו היום (6 במרס, 2019) באתר שבו נפרשה מערכת ההגנה האווירית מפני טילים תאא"ד (THAAD).. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם פרידמן עם סוללת ההגנה של צבא ארה"ב, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

פריסת סוללות ההגנה האמריקניות

מוקדם יותר ביקר נתניהו באתר שבו נפרשה מערכת ההגנה האווירית מפני טילים תאא"ד (THAAD), יחד עם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן. השניים קיבלו תדריך מהמפקדים וסיירו בשטח. לפי דובר צה"ל, הפיקוד האירופי של צבא ארצות הברית פורס את הסוללות לפי דרישה אמריקנית וצרכים מבצעיים של ארצות הברית. מטרת הפריסה היא תרגול יכולת הפריסה המהירה של מערכות מורכבות ברחבי העולם לצד חיזוק היכולות ושיתוף הפעולה עם מערכות ההגנה האוויריות בחיל האוויר של צה"ל.

"זאת עדות לברית העוצמתית בין ישראל לארצות הברית. הקואליציה להגנה משותפת, שמוצאת ביטוי לא רק בכוונות אלא גם בכוחות בשטח, היא יוצאת מן הכלל", אמר נתניהו בביקור. "אנו מרוצים מאוד משיתוף הפעולה ומהמחויבות האמריקנית לביטחונה של ישראל, שאותה מבטא הנשיא טראמפ לעיתים קרובות".

שגריר ארה"ב בישראל דוד פרידמן וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ביקרו היום (6 במרס, 2019) באתר שבו נפרשה מערכת ההגנה האווירית מפני טילים תאא"ד (THAAD).. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם פרידמן עם סוללת ההגנה של צבא ארה"ב, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully