וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: דנים עם הירדנים כדי להגיע לפתרון המשבר בהר הבית

6.3.2019 / 17:41

לפי גורם מדיני, מתקיימים דיונים על מנת לפתור את המשבר סביב מתחם באב א-רחמה, שהפך למקום תפילה בשבועות האחרונים למרות התנגדות המשטרה ובקשתה להוציא צו לסגירתו. לקראת יום שישי החלו קריאות לקיום תפילה המונית במקום

.

גורם מדיני אמר היום (רביעי) כי מתקיימים בשעה זו דיונים עם הירדנים כדי להגיע לפתרון המשבר בהר הבית. זאת, על רקע המתיחות הגוברות סביב המתחם באב א-רחמה, שנמצא במחלוקת, והקריאות לתפילה המונית ביום שישי הקרוב.

המתיחות החלה לפני שלושה שבועות, אז נכנסו חברי מועצת הווקף למבנה שנסגר בצו בשנת 2003 בשל פעילות במקום של ועדת המורשת בהר הבית - ארגון הקשור לחמאס. מאז, הפך המבנה למקום תפילה ואלפים הגיעו להתפלל בו.

לקריאה נוספת:
המשטרה עצרה, נתניהו הורה על אכיפה - אבל הצו בהר הבית לא בתוקף

תפילת הערב בבאב א-רחמה, 6 במרץ 2019. צילום מסך
תפילת הערב בבאב א-רחמה/צילום מסך
הר הבית 5 פברואר2019. אתר רשמי
מהומות בהר הבית בשבוע האחרון/אתר רשמי

במשטרה טענו שהכניסה מנוגדת לצו הסגירה, אך בדיונים בבית המשפט התברר כי הצו אינו בתוקף כבר כשנה. ולכן, הוגשה השבוע באמצעות הפרקליטות בקשה להארכת הצו. אם עד תחילת שבוע הבא לא תוגש תגובה מהווקף לבקשת המשטרה, בית המשפט צפוי להיענות בחיוב לבקשה לצו סגירה. אולם, חבר מועצת הווקף חאתם עבד אל-קאדר אמר לרשת "קודס" כי הוחלט שלא להגיב לבקשה.

"לא הגשנו ערעור על המלצת המשטרה לסגור את באב א-א-רחמה משום שאנו לא מכירים בריבונות בתי המשפט על מסגד אל-אקצה, מקום התפילה יישאר פתוח", אמר עבד אל-קאדר. "הורינו להכין את הציוד הנדרש לשיפוץ והכשרת בית התפילה. הוא ייסגר ושיפוצו יחל ביומיים הקרובים".

הר הבית 5 פברואר2019. אתר רשמי
הר הבית, בשבוע האחרון/אתר רשמי
תפילת הערב בבאב א-רחמה, 6 במרץ 2019. צילום מסך
תפילת הערב במתחם באב א-רחמה/צילום מסך

המשטרה טענה בבקשה כי אי מתן הצו עלול להוות סיכון ביטחוני. "קיימת תשתית ראייתית מנהלית מוצקה לכך שמשרדי המשיב שימשו לפעילות חמאס וכנקודת אחיזה של ארגון הטרור בהר הבית", הוסבר. "הגבלת השימוש במקום חיונית למניעת קידום פעילות דומה בעתיד, ביתר שאת לאור תמונת המצב העדכנית. פתיחת המשרדים עשויה לאפשר לארגון החמאס לבסס ולקדם את פעילותו בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט, לפיכך קיים צורך בהמשך סגירת המתחם".

לקראת יום שישי פורסמו קריאות לתושבים להגיע לתפילה, כשברקע גם הרחקתם של בכירים רבים בווקף מהר הבית על ידי המשטרה. במשטרה טענו כי התנהלות חברי הווקף מהווה הפרת סדר ולכן הם מורחקים, מהלך שמעורר ביקורת רבה במזרח ירושלים, ברשות הפלסטינית ובירדן.

חמאס קורא להגיע לאל-אקצא ביום שישי. צילום מסך
חמאס קורא להגיע לאל-אקצא ביום שישי/צילום מסך
כוח משטרה פורץ להר הבית. רויטרס
חשש מהתלקחות. שוטרים בהר הבית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully