וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות בהר הבית: הווקף מסרב לסגור את המתחם שעומד במחלוקת

מאיה הורודניצ'אנו ויפעת רוזנברג

5.3.2019 / 19:24

הווקף מסרב לסגור את מתחם באב א-רחמה, שלדברי המשטרה משמש כ"נקודת אחיזה של חמאס". בית המשפט קבע כי על המועצה להגיב לבקשה בתוך שבוע, אך אחד מחבריה אמר כי הם "לא מכירים בריבונות בתי המשפט". מפקד מחוז ירושלים ייפגש עם מנכ"ל הווקף. קריאות לתפילה המונית בשישי

.

מתיחות בהר הבית - עדכונים אחרונים:

- המשטרה: לסגור את מתחם באב-רחמה ששימש לפעילות חמאס
- הווקף החליט: המתחם יישאר פתוח
- בית המשפט: על הווקף להגיב בתוך שבוע לבקשה - או שנוציא צו סגירה
- חבר מועצת הווקף: לא מכירים בריבונות בתי המשפט, לא נגיב
- מפקד מחוז ירושלים במשטרה ייפגש עם מנכ"ל הווקף
- בכירים רבים בווקף הורחקו על ידי המשטרה; קריאות לתפילה המונית בשישי

המתיחות סביב הר הבית עולה ויחד איתה הקריאות לתפילה המונית ביום שישי הקרוב. הווקף החליט היום כי מבנה באב א-רחמה, שנמצא במוקד המחלוקת, יישאר פתוח והגוף אף יחל בשיפוצו. כמו כן, חבר מועצת הווקף חאתם עבד אל-קאדר אמר לרשת "קודס" כי הוחלט שלא להגיב לבקשת המשטרה לסגור את המקום. אם עד תחילת שבוע הבא לא תוגש כל תגובה, בית המשפט צפוי להיענות בחיוב לבקשה לצו סגירה. על רקע המתיחות הגוברת מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד ייפגש מחר עם מנכ"ל הווקף עזאם אל-חטיב. דבר הפגישה פורסם לראשונה ב"הארץ".

לפני כשלושה שבועות נכנסו חברי מועצת הווקף לבאב א-רחמה, שנסגר בצו בשנת 2003 בשל פעילות במקום של ועדת המורשת בהר הבית - ארגון הקשור לחמאס. מאז הפך המבנה למקום תפילה, ואלפים הגיעו להתפלל בו. במשטרה טענו שהכניסה מנוגדת לצו הסגירה, אך בדיונים בבית המשפט התברר כי הצו אינו בתוקף כבר כשנה. ולכן, הוגשה השבוע באמצעות הפרקליטות בקשה להארכת הצו.

עוד בוואלה! NEWS:
"יחס משפיל ומזלזל": המשטרה תפצה פעיל הר הבית שנעצר

כוח משטרה פורץ להר הבית. רויטרס
מתיחות גוברת. כוח משטרה בהר הבית/רויטרס

"קיימת תשתית ראייתית מנהלית מוצקה לכך שמשרדי המשיב שימשו לפעילות חמאס וכנקודת אחיזה של ארגון הטרור בהר הבית. הגבלת השימוש במקום חיונית למניעת קידום פעילות דומה בעתיד, ביתר שאת לאור תמונת המצב העדכנית", נכתב בבקשה. "פתיחת המשרדים עשויה לאפשר לארגון החמאס לבסס ולקדם את פעילותו בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט, לפיכך קיים צורך בהמשך סגירת המתחם". עוד נטען בבקשה כי "אי מתן הצו עלול להוות סיכון בטחוני".

בית משפט השלום קבע אתמול כי על הווקף להגיב בתוך שבוע לבקשה, אחרת הבקשה לצו תאושר. אך הווקף החליט היום שלא להגיב. "לא הגשנו ערעור על המלצת המשטרה לסגור את באב א-א-רחמה משום שאנו לא מכירים בריבונות בתי המשפט על מסגד אל-אקצה, מקום התפילה יישאר פתוח", אמר עבד אל-קאדר. "הורינו להכין את הציוד הנדרש לשיפוץ והכשרת בית התפילה. הוא ייסגר ושיפוצו יחל ביומיים הקרובים".

הר הבית 5 פברואר2019. אתר רשמי
מהומות בהר הבית, בשבוע האחרון/אתר רשמי
הר הבית 5 פברואר2019. אתר רשמי
מהומות בהר הבית, בשבוע האחרון/אתר רשמי

לקראת יום שישי פורסמו קריאות לתושבים להגיע לתפילה, כשברקע גם הרחקתם של בכירים רבים בווקף מהר הבית על ידי המשטרה. במשטרה טענו כי התנהלות חברי הווקף מהווה הפרת סדר ולכן הם מורחקים, מהלך שמעורר ביקורת רבה במזרח ירושלים, ברשות הפלסטינית ובירדן.

בתגובה לכניסה לבאב א-רחמה, ערכו פעילים של "מטה ארגוני המקדש" אסיפה בה החליטו לארגן "עלייה המונית להר הבית" בשבוע הבא, וכן לערוך צעדה בהמשך החודש מכיכר ספרא ועד לשער הרחמים.

מתפללים תפילת יום שישי מחוץ לשער הרחמים  22 בפברואר 2019. אתרים ערביים, צילום מסך
מתחם באב א-רחמה במחלוקת. מתפללים מחוץ לשער הרחמים הנעול ביום שישי/צילום מסך, אתרים ערביים
מתפללים תפילת יום שישי בשער הרחמים  22 בפברואר 2019. אתרים ערביים, צילום מסך
קריאות לתפילה המונית. מתפללים מחוץ לשער הרחמים/צילום מסך, אתרים ערביים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully