וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 22 חודשים: הרב הראשי לשעבר יונה מצגר השתחרר מהכלא

5.3.2019 / 9:42

הרב הראשי לשעבר הורשע בקבלת שוחד של חמישה מיליון שקלים במסגרת הסדר טיעון והיה לאסיר ה-14 באגף המיוחסים במעשיהו, שבו הוחזק גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. ועדת השחרורים החליטה לקצר את מאסרו אחרי שלא נרשמו בעיות חריגות בהתנהלותו בכלא

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

הרב הראשי לשעבר יונה מצגר שוחרר היום (רביעי) בשעות הבוקר מכלא מעשיהו. אתמול החליטה ועדת השחרורים להפחית שליש מתקופת מאסרו לאחר שהורשע בעבירות שוחד.

ב-1 במאי 2017 החל לרצות את מאסרו באגף 10 בכלא מעשיהו. הוא האסיר ה-14 באגף המיוחסים, שבו הוחזק גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בסוף חודש ינואר האחרון דחה נשיא המדינה ראובן ריבלין את בקשת החנינה של מצגר. אולם, במהלך תקופת מאסרו לא נרשמו בעיות חריגות בהתנהלותו בכלא, ולכן ועדת השחרורים החליטה לאשר את שחרורו.

לקריאה נוספת בנושא
הנשיא ריבלין דחה את בקשת הרב מצגר לחנינה
הרב הראשי לשעבר יונה מצגר התחייב: לא אשרת בתפקיד רב ציבורי בישראל
הרב הראשי לשעבר יונה מצגר נכנס לכלא מעשיהו לשלוש שנות מאסר וחצי

יונה מצגר משתחרר מכלא מעשיהו, 6 במרץ 2019. אתר רשמי
השתחרר הבוקר ממאסר, מצגר/אתר רשמי

מצגר הורשע בקבלת שוחד בהיקף של כחמישה מיליון שקלים, שעליה קיבל כשלוש שנות מאסר וחצי, במקום ארבע וחצי, לאחר שחתם הסדר טיעון עם הפרקליטות.

מצגר הורשע במספר רב של עבירות שוחד, עבירת מרמה והעלמת מס. הוא קיבל שוחד בהיקף של כחמישה מיליון שקלים, שעליה קיבל שלוש שנות מאסר וחצי, במקום ארבע וחצי, לאחר שחתם הסדר טיעון עם הפרקליטות.

כתב האישום נגדו כלל מגוון גדול של עבירות: קבלת שוחד בסכום של עד שמונה מיליון שקלים, הפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס. במקרים רבים שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. העבירות נחשפו בעקבות חקירה של יחידת להב 443, בשיתוף רשות המסים.

עוד באותו נושא

ועדת השחרורים קבעה: שחרור מוקדם לרב הראשי לשעבר מצגר

לכתבה המלאה

לאחר השחרור: טקס שופרות לרב יונה מצגר בקבר רחל

ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully