וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ריבלין דחה את בקשת הרב מצגר לחנינה

29.1.2019 / 13:45

נשיא המדינה החליט שלא להיענות לבקשתו של הרב יונה מצגר להקלה בעונש המאסר והקנס שהוטלו עליו. "מוסד החנינה נועד למקרים בודדים וחריגים בלבד, בהם מתקיימות נסיבות ייחודיות ויוצאות דופן", כתב בתשובתו

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין החליט היום (שלישי) שלא להיענות לבקשת החנינה של הרב יונה מצגר להקלה בעונש המאסר והקנס שהוטלו עליו. בהחלטתו, נתן הנשיא את דעתו לעבירות שבוצעו על ידי מצגר ולנסיבותיהן ולכל טענותיו, על ההיבטים האישיים והציבוריים, ולכל החומר שהובא בפניו.

הנשיא הדגיש בתשובתו למצגר כי "מוסד החנינה איננו חוליה נוספת במערכת המשפט והוא נועד למקרים בודדים וחריגים בלבד, בהם מתקיימות נסיבות ייחודיות ויוצאות דופן". מצגר צפוי לעמוד בקרוב בפני ועדת השחרורים ויוכל להעלות בפניה את טיעוניו וכן להביא את בקשתו להקלה באופן תשלום הקנס בפני המרכז לגביית קנסות.

עוד בוואלה! NEWS
"שני שרים לא יהיו": מלכי הליכוד שיודעים כבר מה יקרה בפריימריז
להפיץ איידס כדי לחסל שחורים: האיש שרצה להיות "מנגלה של אפריקה"
המכות שגרמו לעילפון ו"הרוע שיוצא": כשבית החולים הופך לזירת קרב

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב יונה מצגר. טל אנגלנדר
יישאר בכלא. הרב מצגר/טל אנגלנדר

הרב הראשי לשעבר יונה מצגר הורשע בינואר 2017 בקבלת שוחד בהיקף של כחמישה מיליון שקלים, עליה קיבל כשלוש וחצי שנות מאסר, במקום ארבע וחצי, לאחר שחתם הסדר טיעון עם הפרקליטות. מצגר הורשע במספר רב של עבירות שוחד, עבירת מרמה והעלמת מס.

כתב האישום נגדו כלל מגוון גדול של עבירות: קבלת שוחד בסכום של עד שמונה מיליון שקלים, הפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס. במקרים רבים שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. העבירות נחשפו בעקבות חקירה של יחידת להב 443, בשיתוף רשות המסים.

מצגר הוא האסיר ה-14 באגף 10 במעשיהו, שבו הוחזק גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע אף הוא בעבירות שחיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully