וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות עוברת לים: הצי של פקיסטן שלח אזהרות לצוללת הודית

גורם בחיל הים הפקיסטני אמר כי הצוללת זוהתה מתקרבת למים הטריטוריאליים של המדינה, והתרחקה אחרי שקיבלה מסרי אזהרה. זאת על רקע המתיחות סביב קשמיר. בהודו מכחישים: "תעמולה שקרית"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הצי של פקיסטן אמר היום (שלישי) כי הוא זיהה ושלח אזהרות לצוללת הודית שהתקרבה למים הטריטוריאליים של המדינה בים הערבי שלא לחדור לשטחה. חיל הים הפקיסטני מסר בהצהרה כי הצוללת ההודית לא הותקפה כחלק מ"מדיניות השלום" של אסלאמאבאד, הרוצה להפחית את המתיחות עם שכנתה הגרעינית. בהודו הכחישו את הטענות.

גורם בצי אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי האזהרה נשלחה לצוללת בעת המפגש אתמול, והיא התרחקה מהאזור לאחר מכן. הוא לא פירט ושמר על עילום שם בשיחה שקיים עם כתבים. זו הייתה התקרית הראשונה מסוגה מאז 2016, כשגם אז אמרה פקיסטן כי היא "הדפה" צוללת הודית ממימיה הטריטוריאליים.

לקריאה נוספת על המשבר בין המדינות
"מחווה של רצון טוב": פקיסטן החזירה את הטייס ההודי שנפל בשבי
"לא יכול לספר לכם את זה": הטייס השבוי שהפך לגיבור בהודו

צוללת של הודו שזוהתה על ידי צבא פקיסטן, 4 במרץ 2019. AP
בפקיסטן מנסים להפחית את המתיחות. הצוללת ההודית, אתמול/AP

חיל הים הפקיסטני אמר כי הצוללת זוהתה בתוך האזור הכלכלי המיוחד של פקיסטן, אך לא מסר פרטים נוספים על מיקומה המדויק. הוא גם שחרר תיעוד של כלי השיט, שבו נראה רק הפריסקופ מעל המים. חותמת הזמן בתחילת הסרטון שהיה בשחור לבן הראתה 20:35 בערב יום שני.

הודו אמרה כי חיל הים שלה נותר "פרוס לפי הצורך" ודובר מטעם הצי אמר כי בימים האחרונים "היינו עדים לתעמולה שקרית מצד פקיסטן". גורם בממשלת הודי דחה גם הוא את אמינות הסרטון. "למה שצוללת במימי פקיסטן תהיה עם הפריסקופ למעלה?", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית.

המתיחות בין שתי המדינות החריפה אחרי שחיל האוויר ההודי תקף בשבוע שעבר בתוך החלק הפקיסטני של קשמיר, ואמר כי הוא פגע בארגון הטרור שאחראי לפיגוע ב-14 בפברואר, שבו נהרגו יותר מ-40 שוטרים הודים. פקיסטן הגיבה בהפלת שני מטוסי קרב הודיים ושבתה את אחד הטייסים, ששוחרר ביום שישי כ"מחווה של שלום" מצד ראש הממשלה הפקיסטני אמראן חאן.

קשמיר חולקה בין הודו לפקיסטן עם תום השלטון הקולוניאלי הבריטי ב-1947 שתי. שתיהן טוענות לשליטה מלאה על החבל שבהרי ההימלאיה ונלחמו שלוש פעמים מאז שקיבלו את עצמאותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully