וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחווה של רצון טוב": פקיסטן החזירה את הטייס ההודי שנפל בשבי

בניסיון לרכך את המשבר, אסלאמאבאד שחררה את הטייס שמטוסו הופל בשמי קשמיר. הוא הועבר לצד ההודי של הגבול כשהוא לבוש בחליפה והתקבל בברכות. "הוא טופל בכבוד בזמן השבי''

צילום: רויטרס

פקיסטן החזירה אמש (שישי) את הטייס ההודי ששבתה אחרי שמטוסו הופל בחבל קשמיר בצד הפקיסטני לפני יומיים. הטייס, אבהינאנדן ורת'האמאן, הובא למעבר הגבול בין שתי המדינות והתקבל בברכות בצד ההודי. הוא הולבש בחליפה ולווה על ידי נציגי הצלב האדום. ''הוא טופל בכבוד ובהתאם למשפט הבינלאומי בזמן השבי',' נמסר בהצהרה רשמית של משרד החוץ הפקיסטני.

בתקשורת המקומית נראה הטייס חוצה את הגבול לצד ההודי, ונלקח על ידי פקידים הודיים למתן בדיקות רפואיות. ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, אמר כי החזרתו של הטייס היא ''מחווה של רצון טוב ופיוס שמטרתה להפיג את המתחים הגוברים עם הודו''. היה זה צעד שנועד להראות כי הוא מעוניין לפתור את העימות על המחוז דרך דיאלוג.

חייל הודי שנלקח בשבי מוחזר על ידי פקיסטן בליווי חמושים. רויטרס, אתר רשמי
לווה על ידי נציגי הצלב האדום. הטייס בדרך למעבר הגבול, אתמול/אתר רשמי, רויטרס

ביום שלישי תקף חיל האוויר של הודו בשטח הפקיסטני של קשמיר, לראשונה מאז המלחמה הגדולה האחרונה ב-1971. הוא טען כי הרג חמושים רבים משורות הארגון ג'יש א-מוחמד, שקיבל אחריות על הפיגוע בקשמיר, בעוד שפקיסטן טענה כי כלל לא היו נפגעים אך הבטיחה להגיב.

למחרת, יצא חיל האוויר הפקיסטני לגיחה בצד ההודי של קשמיר ותקף מבלי להתכוון לגרום לנזק או לנפגעים אלא כדי להוכיח את יכולותיו. הודו, בתגובה, שלחה מטוסי קרב משלה, אך אחד מהם התרסק בעברו הפקיסטני של הגבול - מטוסו של ורת'האמאן, שהפך בן לילה לסמל לאומי בהודו.

בעיתון הפקיסטני "דון", היוצא לאור בשפה האנגלית, דווח כי הוא לא היה בטוח באיזה צד של הגבול הוא נמצא לאחר שמטוסו התרסק והוא ירה באקדחו כדי להרחיק כמה ילדים שהקיפו אותו. עוד דווח כי הוא נמלט ברגלו וניסה לבלוע כמה מסמכים שהיו ברשותו.

עוד באותו נושא

החבל שעשוי להוביל לעימות גרעיני: מדריך לסכסוך בין הודו לפקיסטן

לכתבה המלאה
הטייס ההודי הוחזר מפקיסטן לאחר שנלכד בעת עימותים. רויטרס
נלקח לבדיקות רפואיות. אבהינאנדן ורת'האמאן מובא לגבול, אמש/רויטרס
טייס הודי הוחזר מהשבי בפקיסטן בליווי מזויין. רויטרס, אתר רשמי
קהל הודי יוצא לרחובות לחגוג את חזרת השבוי לגבולם, אמש/אתר רשמי, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully