וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: קשישים, אלונקות ונהגי אמבולנס מצטופפים בכניסה למיון

הדיונים במשבר העומסים בבתי החולים החלו, אולם הפתרון רחוק. תיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS חושף תורים ארוכים בכניסה למיון וחולים ממתינים לטיפול. "ממשלת ישראל, די לשים עלינו פס. לפעמים זמינות של דקות מפרידה ביננו לבין המוות", אמר יו"ר ארגון רופאי המדינה

עריכה: טל רזניק

בכניסה למיון בית החולים תל השומר הצטופפו אתמול (שני) עשרות חולים, חלקם קשישים, שוכבים על אלונקות ממתינים למיטה במיון בית החולים ולצידם נהגי אמבולנס שהבהילו אותם לבית החולים. תיעוד המחזה, כפי שהגיע לידי וואלה! NEWS, חושף את מצוקת המיטות בבית החולים ואוזלת ידו של הצוות הרפואי.

בקע הדברים, בשבוע שעבר נפתחו דיוני ועדת משרד הבריאות לשיקום הרפואה הפנימית, שקמה בעקבות מחאת הרופאים ומנהלי המחלקות הפנימיות שמחו על העומס בבית החולים.

לקריאה נוספת:
המשבר במערכת הבריאות - תמונת מצב
בדיקות פולשניות במסדרון בית החולים: "פרטיות היא מותרות"
מיום רביעי: שביתה בבתי החולים הממשלתיים והפסיכיאטריים

עומסים בבתי החולים. אתר רשמי
קשישים במיון/אתר רשמי

יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס, אמר בפתח דיוני הוועדה כי "התפוסה במחלקות הפנימיות חוצה מזמן את ה-100% וזה המצב במרבית ימות השנה, ולא רק בחורף. תנאי המלונאות במחלקות הפנימיות איומים".

עוד הוסיף כי "כוח האדם הרפואי, הסיעודי והפארא-רפואי חסר. הוא אינו מעודכן לתפוסה 100%, קל וחומר ל-120%-130% תפוסה. אנחנו מתמודדים עם מחסור ברופאים בכירים במחלקות. איבדנו בשנים האחרונות עשרות רבות של רופאים בכירים, אולי מאות, כאלה שהתייאשו מתנאי העבודה הבלתי אנושיים ועברו לעסוק בתחומי רפואה אחרים", אמר.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל אמר בתגובה למצב כי ממשלת ישראל אינה מקצה משאבים הולמים לבתי החולים. "הרגשתם לא טוב, הזעקתם ניידת טיפול נמרץ שהגיעה אליכם תוך דקות. נסעתם עם סירנה בפקקים והגעתם במהירות לבית חולים", תיאר סיטואציה יומיומית.

עוד הוסיף כי הזמן בו החולה ממתין בפתח המיון, עשוי לחרוץ את דין המטופל "אם חשבתם שהגעתם למנוחה ולנחלה, טעיתם, בשלב הזה, נכנסתם לתור הכניסה והקליטה במיון. שיהיה בהצלחה ובריאות שלמה. ממשלת ישראל - די לשים עלינו פס - אנחנו דורשים חדרי מיון פנויים לקליטת חולים, עם מספיק רופאים ואחיות זמינים לטיפול מידי - זמינות של דקות מפרידה לפעמים ביננו לבין המוות"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עומסים בבתי החולים. אתר רשמי
הבדל של חיים ומוות. התורים בתל השומר/אתר רשמי

סכסוך עבודה בבית החולים בנהריה

ההסתדרות הרפואית הכריזה סכסוך עבודה במרכז הרפואי לגליל שבנהריה. כבר בתחילת חודש נובמבר פנה ארגון רופאי המדינה במכתב התראה לחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות, בו הוא ציין שמתמחים בארבע מחלקות בבית החולים, נדרשים לבצע מעל ל-10 תורנויות בחודש וזאת תוך הפרה של הסכמים הקיבוציים בהם נקבע כי מתמחים לא יבצעו מעל שש תורנויות בפרק זמן זה. בבדיקות עם מתמחים התברר כי במספר מחלקות, בשל מחסור בתקני מתמחים, נאלצים המתמחים והמתמחות לבצע עד 15 תורנויות בחודש.

מבית החולים תל השומר לא נמסרה תגובה.

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר בתגובה כי "משרד הבריאות, ההסתדרות הרפואית והמרכז הרפואי לגליל עושים את הכל כדי ליישב את הסכסוך בדרכי נועם. אנחנו מאמינים שנצליח ליישב את הדברים בהתאם לצרכי המרכז הרפואי. משרד הבריאות עשה ועושה מאמצים רבים על מנת לפתור את הבעיה שהועלתה בסכסוך העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully