וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום רביעי: שביתה בבתי החולים הממשלתיים והפסיכיאטריים

6.1.2019 / 16:15

12 אלף עובדי מנהל ומשק ב-30 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ ישבתו במחאה על תנאי השכר ומספר התקנים הנמוך. ועד העובדים הכריז על סכסוך עבודה במטרה להיאבק על תנאיהם לפני ארבעה חודשים. משרד האוצר: "שביתה זו תהווה פגיעה חמורה בציבור מוחלש שנזקק לשירותי בתי החולים"

בית חולים אסף הרופא, 2 באפריל 2017. ראובן קסטרו
בית החולים אסף הרופא/ראובן קסטרו

ועד עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים והפסיכיאטרים יכריז ביום רביעי, 9 בינואר, על שביתה כללית. משמעות הדבר שעובדי עובדי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר ב-30 המרכזים הרפואיים ישבתו.

לפני כארבעה חודשים ועד העובדים הכריז על סכסוך עבודה במטרה להיאבק על תנאי העובדים, להקטין את העומסים בבתי החולים ולשפר את תנאי ההעסקה של 12 אלף עובדים. בין מטרות הוועד, להביא לאישור האוצר מפתח תקנים לבתי חולים המתייחס לעובדי מנהל ומשק. כיום, בכל בתי חולים קיימת תקינה המעודכנת רק לגבי רופאים ואחיות. בתי חולים רבים הגדילו את נפח המחלקות או מספר המיטות, וזאת ללא תוספת תקנים של עובדי מנהל ומשק.

עוד בוואלה! NEWS:
הרגו ונערכו לחקירת שב"כ: נערים חשודים ברצח פלסטינית
ענישה צריכה להיות קשה": פולין נגד חדרי הבריחה אחרי השריפה הקטלנית
נשיא סודאן: לא תהיה נורמליזציה עם ישראל, הלובי הציוני אחראי למשבר

בית החולים רמב"ם הבוקר לאחר שחייל נפצע בג'נין , 26 בינואר 2017. ערן גילווארג
בית החולים רמב"ם/ערן גילווארג

כמו כן, דורשים בוועד להשוות את שכר העובדים לתפקידים המקבילים בקופות החולים, כלומר העלאה של 10%-15% בשכר. הוועד הסכים לעכב את השביתה כדי למצות את המשא ומתן עם האוצר ובחודשים האחרונים נפגשו נציגי ועד בתי החולים הממשלתיים עם ההסתדרות, פקידי האוצר, ומשרד הבריאות במטרה לגשר על הפערים, ללא הצלחה והמשא ומתן הגיע למבוי סתום.

יו"ר ועד עובדי מנהל ומשק של בתי החולים הממשלתיים, אלי בדש, מסביר כי "האוצר נשאר מבוצר בעמדותיו ולא מוכן לראות את המצב האבסורדי בו נמצאים עובדי המנהל והמשק בבתי החולים כבר שנים רבות". עוד הוסיף כי "לאחר לא מעט מפגשים בין כל הגורמים אנחנו מבינים שאין לנו ברירה אלה להשבית את הפעילות שלנו בבתי החולים". לדברי הוועד, האוצר אינו מוכן לדון בנושא התקינה, או לעמוד בהתחייבויות ישנות ולהשוות את השכר. "העובדים קורסים, החולים נפגעים ופקידי האוצר בשלהם. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להישאר שקופים ועל כן אנחנו מודיעים כאן על השבתת בתי החולים", סיכם בדש.

עוד באותו נושא

תרופות ללוקמיה בפנים, מניעת HIV בחוץ: פורסם סל התרופות ל-2019

לכתבה המלאה
המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל. ברני ארדוב
המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל/ברני ארדוב

בתי החולים הממשלתיים שישבתו הם: אברבנאל, איתנים, אסף הרופא, באר יעקב, באר שבע, בני ציון, ברזילי, הלל יפה, וולפסון, זיו צפת, טירת כרמל, יפו, כפר שאול, מזור, נהריה, נס ציונה, נתניה, פוריה, פלימן פרדסיה, ראשון לציון, רמב"ם, רמלה, שוהם, שיבא, שמואל הרופא ושער מנשה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי הוא "מצר על איומי השביתה של עובדי מנהל ומשק בבתי החולים, שכן שביתה זו תהווה פגיעה חמורה בציבור מוחלש שנזקק לשירותי בתי החולים, על אחת כמה וכמה בתקופה זו בה רבים הנפגעים מחצבת, משפעת וממחלות נוספות". במשרד הדגישו כי "אנו בעיצומו של משא ומתן ענייני, וללא מיצוי מסלול ההידברות נציגי העובדים בחרו בצעד בלתי מידתי של שביתה מלאה".

"יתרה מכך, לאור פיזור הכנסת והבחירות אשר בפתח, חלות הגבלות בהפעלת סמכויות על כלל משרדי הממשלה, לרבות משרד האוצר, ושביתה בעיתוי זה מהווה פגיעה קשה ומיותרת בציבור", הוסיפו. "משרד האוצר קורא לנציגי העובדים לביטול השביתה המתוכננת ולשוב לדיוני המשא ומתן, במוכנות לבחון לעומק את טענות העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully