וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות שרופות: מהומות בצרפת אחרי מותם של נערים במרדף משטרתי

השניים, בני 17 ו-19, שהיו מוכרים למשטרה, ברחו מניידת בעודם רוכבים על קטנוע בעיר גרנובל שבמזרח המדינה, אך אוטובוס מחץ אותם למוות. צעירים רבים יצאו לרחובות, השליכו בקבוקי תבערה על שוטרים והציתו כלי רכב. "המשטרה אשמה"

עריכה: תומר לוי

עימותים אלימים התרחשו הלילה (שני) בעיר גרנובל בין מפגינים למשטרה בעקבות מותם של שני נערים שהתנגשו באוטובוס בזמן מרדף משטרתי אחריהם. השניים - בני 17 ו-19 - נפגעו מאוטובוס בגשר בעיר שבמזרח המדינה בזמן שברחו על קטנוע ביום שבת בערב. השניים, לפי הדיווחים, לא חבשו קסדות.

מפגינים צעירים הקימו מתרסים, השליכו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים והציתו כ-15 מכוניות במרכז העיר. המתיחות הורגשה אתמול בערב במחוז מיסטרל, שבו שני הצעירים חיו. "אתה יכול לכתוב שהמשטרה אחראית למותם", אמר אחד מקורבי משפחתם לסוכנות הידיעות הצרפתית.

לקריאה נוספת בנושא
הטיהור, גרסת צרפת: צעירים תקפו שוטרים ובזזו חנויות ברחבי המדינה
אונס של צעיר שחור בידי המשטרה מסעיר את אחד מפרברי העוני של פריז

נהרגו בתום מרדף משטרתי
אלפים הפגינו בגרנובל במחאה על מותן 2 שתי 
צעירות שנמלטו מהמשטרה ונדרסו ע"י אוטובוס. אתר רשמי
בדמו של נהג האוטובוס לא נמצא אלכוהול. מכונית שרופה בגרנובל/אתר רשמי

לפי התובעים המקומיים, שני הנערים היו מוכרים למשטרה בשל עבירות קטנות. הקטנוע של השניים ככל הנראה היה מעורב בתקריות נוספות ביום שבת בערב - פגיעה במראות של מכוניות, נסיעה ללא אורות ורכיבה על המדרכה.

אחרי שברחו מבדיקה משטרתית, השניים התקדמו לעבר גשר כשאחריהם דולקת ניידת עם אורות מהבהבים. נהג האוטובוס, שבו היו חברי קבוצת כדורגל חובננית, ראה את המרדף במראה האחורית שלו בזמן שפנה ליציאה מהגשר. הוא סטה ימינה, ככל הנראה כדי שלא לפגוע בנערים, אך הם ניסו לפנות ימינה באותו הזמן ונמחצו בין האוטובוס לבין המעקה.

התביעה פתחה בחקירה, אבל אמרה כי לא נמצא אלכוהול בדמו של נהג האוטובוס. ראש עיריית גרנובל, אריק פיול, קרא לתושבים לכבד את "המשפחות האבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully