וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיהור, גרסת צרפת: צעירים תקפו שוטרים ובזזו חנויות ברחבי המדינה

1.11.2018 / 14:57

בהשראת סדרת הסרטים האמריקנית, נבזזו חנויות והותקפו שוטרים ועוברי אורח על ידי צעירים בפרברי פריז ובליון בערב ליל הקדושים. "הטיהור אינו בדיחה, זה איום", הזהיר שר הפנים. כמאה אנשים נעצרו

מכונית שהוצתה במהלך מהומות בפרבר של פריז, צרפת, 7 בפברואר 2017. AP
מכונית שהוצתה במהלך מהומות בפרבר של פריז, צרפת, 7 בפברואר 2017/AP

משטרת צרפת עצרה יותר ממאה אנשים אחרי שכנופיות של צעירים רעולי פנים התפרעו ברחבי פרברי פריז ובמרכז ליון בליל כל הקדושים - כך אמרו היום (חמישי) הרשויות. זאת בעקבת קריאות ברשתות החברתיות ל"טיהור" נגד המשטרה, ככל הנראה בהשראת סדרת סרטי האימה ההוליוודית הנושאת את השם. המשטרה ירה גז מדמיע לעבר מאות צעירים שתקפו שוטרים ועוברי אורח, ניפצו חלונות ראווה והעלו באש פחי אשפה.

איגוד השוטרים "משטרה אלטרנטיבית" אמר כי בפרבר העני סן-סאן-דני שבצפון פריז, חנות לבגדי ספורט נבזזה וצעירים ששדדו מרכול תקפו את המשטרה עם חומצה. "ליל כל הקדושים חייב להישאר חגיגה. הטיהור אינו בדיחה, זה איום", אמר שר הפנים כריסטוף קסטנר לכתבים. מוקדם יותר השבוע נעצר צעיר שקרא בסנפצ'ט לצאת ל"טיהור" נגד המשטרה. הוא שוחרר עד לתחילת משפטו ב-28 בנובמבר.

שר הפנים אמר כי 15 אלף שוטרים נפרסו ברחבי צרפת במהלך הלילה, ולכן האלימות הייתה פחות חמורה בהשוואה לשנה שעברה.

צעירים בפרברי הערים הגדולות בצרפת, שבהם חיה אוכלוסיית מהגרים גדולה, שרפו מאות מכוניות בערבי השנה החדשה וביום הבסטיליה מאז תחילת שנות ה-90. חגיגות ליל כל הקדושים פחות נפוצות בצרפת, אך אלו הפכו לבולטות יותר בשל השפעת התרבות האמריקנית. בין היתר, יותר חנויות מציגות ראשי דלעת חלולים ומכשפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully