וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס של צעיר שחור בידי המשטרה מסעיר את אחד מפרברי העוני של פריז

תיאו בן ה-22 מאושפז בבית חולים אחרי שהותקף בידי קבוצת שוטרים שעצרה אותו לבידוק שגרתי. אחד מהם הואשם באונס ובעקבות התקרית פרצו מהומות בפרבר, שהיה מוקד של עימותים גם במהלך המהומות הגדולות ב-2005

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(סרקוזי יועמד לדין בשל מימון לא חוקי של הקמפיין ב-2012)

מפגינים זועמים הבעירו הלילה (רביעי) מכוניות ופחי זבל בפרבר של פריז, בעקבות מעצר אלים של צעיר שחור המתגורר במקום. זה היה הלילה הרביעי ברציפות של עימותים באזורים שונים ברחבי בירת צרפת בעקבות התקרית הקשה. הצעיר, שזוהה רק בשם תיאו, סיפר כי השוטרים התעללו בו אחרי שעצרו אותו ביום חמישי האחרון בבדיקה שגרתית באולנאי-סוס-בוואה. שוטר אחד הואשם באונס ושלושה אחרים בתקיפה. הנשיא פרנסואה הולנד ביקר אותו אתמול בבית החולים.

הצעיר סיפר כי הוא הותקף מילולית על רקע גזעני, הוכה באזור איברי מינו וכי השוטרים ירקו עליו. הוא עבר ניתוח חירום ומאושפז בבית חולים. בשל מצבו, הוא הוגדר לא כשיר לעבודה למשך 60 ימים. תאו אמר לעורך דינו כי בתוך זמן קצר התחקור שלו בידי השוטרים הפך לאלים וכי אחד מארבעת השוטרים הפשיל את מכנסיו ואנס אותו. "לא נותר בי כוח", אמר. בהמשך הוא רוסס בגז מדמיע והוכה בראשו, עד שבתחנה נתקל בשוטר שראה את מצבו ושלח אותו לבית חולים.

לקריאה נוספת בנושא
המועמד המוביל בצרפת מכחיש: לא קיימתי רומן עם גבר
צרפת: סרקוזי יעמוד לדין בגין מימון קמפיין הבחירות לנשיאות
מועמד הימין בצרפת: מתנצל על העסקת משפחתי - אך לא אפרוש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תיאו מובל למעצר על ידי השוטרים/מערכת וואלה, צילום מסך

הפרבר היה אחד ממוקדי המהומות שפרצו ב-2005 אחרי ששני צעירים שנמלטו מהמשטרה התחשמלו למוות בתחנת כוח שבה הסתתרו. התקרית הובילה לשלושה שבועות של מהומות שבמהלכם הוצתו עשרת אלפים מכוניות וכ-300 מבנים. בעקבות זאת, הכריז שר הפנים דאז ניקולא סרקוזי על מצב חירום ועורר עניין עולמי ביחס לעוני ולפערים בין בירת צרפת לפרבריה הנחשלים.

במהלך הלילה, התעמתו צעירים עם כוחות הביטחון והשליכו לעבר בקבוקי תבערה ויותר מ-20 מהם נעצרו. שיעורי האבטלה בפרבר הם 19%, כמעט כפול מהממוצע הלאומי. נבנו בו אלפי דירות זולות במהלך שנות ה-60, במטרה לשכן פועלים במפעל של יצרנית הרכב סיטרואן, רובם הגיעו ממושבות צרפת בצפון אפריקה. המפעל נסגר ב-2013.

הפגנה בפרבר של פריז, צרפת, נגד אלימות משטרה כלפי צעיר מקומי, 6 בפברואר 2017. AP
הפרבר סובל מ-19% אבטלה. הפגנה נגד התקרית, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully