וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נפעל לזירוז הריסת בתי המחבלים;" בנט: "תפסיק לפחד"

רה"מ אמר כי נתן הוראה לזרז את הרס בתי המחבלים "במסגרת המגבלות של מערכת המשפט", לאחר הפיגוע שבו נפצע קשה קצין צה"ל בבנימין. יו"ר הימין החדש תקף את נתניהו על דבריו: "במקום להוציא הודעות לתקשורת - תתחיל להרוס". בג"ץ אישר את הריסת בית המחבל מגבעת אסף ובעפרה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (שני) כי "אנחנו שולחים ברכות להחלמה מהירה לקצין הפצוע ונעשה כל דבר כדי לזרז את הריסת הבתים של המרצחים הללו, כמו של הרוצח של אורי אנסבכר". ראש הממשלה אמר את הדברים בתגובה לפיגוע הדריסה ליד הכפר נעמה שבבנימין שבו נפצע קצין צה"ל באורח קשה ולוחם מג"ב נפצע קל.

"חיילי צה"ל פעלו במהירות וחיסלו את הטרוריסטים שאיימו לדרוס אותם, נתתי הוראה לזרז את ההריסות של הבתים האלה במסגרת המגבלות של מערכת המשפט. אנחנו נחושים להמשיך את המאבק התקיף שלנו נגד המרצחים ונגד הטרור באשר הוא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש  עם ראש ממשלת סמואה טוילאפה לופזוליאיי סאייל מאליגאווי
במשרד ראש הממשלה בירושלים.. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו לצד ראש ממשלת סמואה, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בתגובה לדבריו של נתניהו, תקף יו"ר הימין החדש שר החינוך נפתלי בנט את נתניהו וקרא לו "להפסיק לפחד מהמחבלים. במקום להוציא הודעות לתקשורת - תתחיל לבצע הריסות. אי אפשר לזרז הריסה אם אתה בעצמך לא הוצאת את הצו להרוס!".

בנט הוסיף כי "המחבלים לא מפחדים מפושים באתרי החדשות, הם מפחדים מפושים של D9 על בתי משפחותיהם". בנט המשיך לתקוף את נתניהו ואמר כי "שלחת אנשים למדוד, ודאגתם להפיץ זאת. כן, הוצאת הודעה לתקשורת. אך אפילו לא עשית את הצעד הראשון, להוציא צו הריסה. חמאס אינו מורתע מאיתנו כי מערכת הביטחון משדרת גרירת רגליים וחשש מ'התלקחות'". לדברי בנט, זו 'תסמונת גנץ', ואתה נדבקת באותה תסמונת גנץ, אדוני ראש הממשלה".

עוד באותו נושא

הרכב נתקע בכפר, החיילים חיכו בחוץ ונדרסו: תחקיר הפיגוע בבנימין

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 24.2.2019. אמיל סלמן, הארץ
"נדבקת ב'תסמונת גנץ', אדוני ראש הממשלה". בנט/הארץ, אמיל סלמן

"אם אתה באמת רוצה להשיב את ההרתעה שאבדה לנו תהרוס כבר היום את בית הרוצח של אורי אנסבכר, תסיר באופן מיידי את פעילות המחבלים מהר הבית, תעצור כבר עכשיו את תנאי הכליאה הנהדרים של המחבלים, כולל חסימת הטלפונים הסלולריים שלהם. ככה משיבים הרתעה, במעשים - לא בכותרות".

גם יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ תקף את מדיניות ראש הממשלה. "עוד מחבלים מצטרפים הבוקר למעגל התמיכות של הרש"פ. המציאות של פיגועים אינה גזרת גורל. מדיניות ההכלה של ישראל צריכה להשתנות. במלחמה הזו אין זמן לפשרות, אין מקום למידתיות. מול הפרסים לטרור צריך להכביד את הענישה מי שפוגע בנו צריך לדעת שהוא ומשפחתו ישלמו מחיר כואב.

פיגוע הדריסה בכפר נעמה שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים". דובר צה"ל
כוח צה"ל בזירת הפיגוע בבנימין, היום/דובר צה"ל

בג"ץ אישר היום להרוס את ביתו של עאצם ברגותי, שהודה כי ביצע את הפיגועים גבעת אסף ובעופרה. השופטים ניל הנדל ואלכס טשיין דחו את עתירת המשפחה, שביקשה להסתפק בהריסה חלקית של המבנה,בעוד השופט מני מזוז ביקש לקבלה - אך נותר במיעוט.

אילנית מוריוסף, אמו השכולה של יובל שנהרג בפיגוע בגבעת אסף אמרה כי "עד שאני לא רואה את הבית הרוס, אני לא מאמינה. רוצה לראות בעיניים שהצבא הורס את הבית של המחבל הנתעב, מצפים שהריסת הבית תתבצע בהקדם. היו צריכים להרוס את הבית מיד לאחר שעצרו אותו? איפה היה ראש הממשלה עד עכשיו? לא צריך בג"ץ, אם ראש הממשלה אמר הריסת בית המחבל תוך 48 מביצוע הפיגוע וכך צריך להיות".

(עדכון ראשון: 10:36)

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully