וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב נתקע בכפר, החיילים חיכו בחוץ ונדרסו: תחקיר הפיגוע בבנימין

כוחות הביטחון החלו בתחקיר הפיגוע שבו נפצע קשה קצין צה"ל ולוחם מג"ב נפצע קל. כוח מג"ב נשלח לסייע ללוחמים שנתקעו בכפר נעמה. כשהמתינו לתיקון הרכב, הגיחה מכונית שבה נסעו פלסטינים שהשליכו לפני כן בקבוקי תבערה, ופגעה בהם. הלוחמים ירו למוות בשניים מיושביה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

פיגוע הדריסה בבנימין | כל הפרטים:

- כוח צה"ל עסק במעצר מבוקשים בכפר נעמה שבבנימין
- כלי הרכב של הלוחמים נתקע בכפר והלוחמים המתינו לתיקון מחוץ לרכב
- כוח מג"ב הגיע לסייע ללוחמים שנתקעו
- רכב פלסטיני פגע בלוחמים ופצע אחד מהם באורח קשה והשני קל
- הלוחמים הרגו שניים מיושבי הרכב ועצרו את השלישי

בצה"ל ובמג"ב החלו בתחקיר פיגוע הדריסה שבו נפצעו הלילה (שני) קצין צה"ל באורח קשה ולוחם מג"ב באורח קל בסמוך לכפר נעמה שבבנימין. מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים השליכו לפני האירוע בקבוקי תבערה לעבר מעבר הסמוך לציר 443. ברכב בו ביצעו המחבלים את הפיגוע נמצאו בקבוקי תבערה נוספים.

מפרטים ראשוניים עולה כי כוח של חטיבת כפיר ביצע מעצרים בכפר נעמה בפיקוד מפקד הפלוגה. בעת שעשה כוח את דרכו מחוץ לכפר נתקע רכב הספארון שבו נסעו הלוחמים בצומת הכניסה לכפר.

הכוח פרק מכלי הרכב והמתין לסיוע מחוצה לו. למקום הוזעק כוח מג"ב כדי לאבטח את הלוחמים ולסייע בתיקון כלי הרכב התקוע. בשלב מסוים הגיח במהירות גבוהה כלי רכב מכיוון הכפר נעמה לעבר הכוח הצבאי שהיה במקום. אחד מלוחמי מג"ב הספיק לקפוץ הצידה ונפגע ברגלו מגלגל כלי הרכב הדורס. הרכב המשיך ופגע בעוצמה בקצין צה"ל, מפקד הכוח במקום.

עוד בוואלה! NEWS:
משרד החוץ האמריקני: הקונסוליה והשגרירות בירושלים יתאחדו היום
חשש לשיבושים ברכבת ישראל: שמונה נהגי קטר הודיעו על "מחלה"
3 ילדים נהרגו בתאונות תוך שבוע: "בכל שנה כיתת לימוד נמחקת"

הרכב הפלסטיני שביצע את פיגוע הדריסה הלילה בכפר נעמה שבגזרת טלמונים בבנימין.. מאיה הורודניצ'אנו
כלי הרכב הפלסטיני מפונה מהזירה/מאיה הורודניצ'אנו

הלוחמים פתחו באש לעבר כלי הרכב הפלסטיני. מהירי נהרגו שניים מיושבי הרכב, ושלישי נפצע באורח קל ונעצר במקום על ידי כוח צה"ל. עימותים אלימים פרצו בין כוחות צה"ל לצעירים פלסטינים בכניסה לכפר שנמצא מערבית לרמאללה. צה"ל מתגבר את מוקדי החיכוך בגזרת אפרים כדי למנוע פיגועי חקיינות דומים או פיגוע השראה כשברקע חמאס מלבה את האווירה ומסית באמצעות הרשתות החברתיות.


ד"ר אבי עירוני מנהל המלר"ד שיבא שבתל השומר סיפר הבוקר כי "הגיעו שני פצועים במהלך הלילה, טופלו ע"י צוות המלר"ד, הפצוע הקשה נותח במהלך הלילה, נפגע בפגיעה רב מערכתית. הפצוע קל בהכרה תיקשר עם הצוות הרפואי". מבית החולים נמסר כי לוחם מג"ב בן 19 פצוע קל בגפיים ושוחרר לביתו לאחר שטופל". מבית נחולים נמסר כי החייל שנפצע הבוקר בפיגוע הדריסה יצא מחדר ניתוח והועבר למחלקה לטיפול נמרץ, מצבו קשה אך יציב. משפחתו של הקצין הגיע לפני זמן קצר לבית החולים.

הרכב הפלסטיני שביצע את פיגוע הדריסה הלילה בכפר נעמה שבגזרת טלמונים בבנימין.. TPS
הגיח במהירות מכיוון מרכז הכפר/TPS

ד"ר יורם קליין, מנהל יחידת הטראומה וכירוריגה קריטית בשיבא אמר הבוקר כי "הגיעו אלינו לפנות בוקר שני פצועים, שני חיילים, אחד מהם במצב קל והשני במצב יותר קשה, סובל מפגיעה רב מערכתית, אחרי הערכה ראשונית ומיצוב הועבר לחדר הניתוח, כרגע לא נשקפת סכנה לחייו. סובל מפיגעות גפיים וראש, פציעה קלאסית של פגיעת רכב, דריסה".

פיגוע דריסה בבנימין צומת הפרסה , 4 במרץ 2019. רויטרס
כוח צה"ל בזירת הפיגוע/רויטרס

בחמאס בירכו על הפיגוע ונמסר כי "הצעירים המהפכניים בגדה לא ינוחו עד לסילוק הכיבוש". על פי דיווחים פלסטיניים ההרוגים הם אמיר דראג' בן ה-20 מהכפר ח'רבתא מצבאח ויוסף ענקאוי בן 20 מהכפר בית סירא. פצוע נוסף, היית'ם ג'מעה מהכפר צפא בן ה-20 נעצר בידי כוח צה"ל במקום. הפלסטיני שנפצע בפיגוע כתב כמה שעות לפני האירוע כי "אללה יעיד שהיינו טובים יותר מכדי להפגע או לאכזב. לא קיבלנו דבר, הכל קיבל מאיתנו".

דובר חמאס עבד א-לטיף קאנוע אמר כי "מדיניות ההוצאה להורג על ידי הכיבוש היא פשע נגד האנושות, המדיניות התוקפנית הזו לא תחליש את רצון עמנו או תעצור את רוח ההתלהבות והתגובה על פשעים אלו ומאבק הבכיבוש הציוני". לדבריו הצטרף גם דאוד שיהאב, דובר הג'האד האסלאמי שאמר כי "ההוצאות להורג על ידי כוחות הכיבוש הן פשעי מלחמה שמפרים את זכותו של העם הפלסטיני".

תושבי הכפר נעמה החלו היום בקריאות לנקמה לאחר הפיגוע. בכפר החלה תהלוכה בדרישה לסגור את החנויות ולהכריז על שביתה לאות אבל על מותם של שני הפלסטינים ברכב. מג'די מחמוד א-צדיק, עד ראייה המתגורר בכפר, סיפר כי אחרי חצות הגיעו הכוחות לעצור את אחיו שמתגורר במרחק ב-400 מטר מהזירה. לדבריו מדובר בכביש שנקרא "כביש דמים", בשל ריבוי תאונות דרכים וגם ביום תנאי הראות בו לקויים. "לאחר שיושבי הרכב נורו למוות צה"ל לקח את הגופות שלהם למחסן סמוך ויש כתמי דם המעידים על כך, כמו כן החרים מצלמות באיזור". לטענתו, "הפצוע הושאר מדמם במחסן כארבע שעות ונמנעה גישת כוחות ההצלה אליו". עד הראייה סיפור כי שלושת יושבי הרכב היו בדרכם לעבודה.

יוסף ראאד מחמד סלימאן ענקרוי החשוד בפיגוע דריסה בבנימין , 4 במרץ 2019. צילום מסך
המחבל ההרוג, יוסף ענקאוי/צילום מסך
היית'ם באסם ג'מעה חשוד בפיגוע דריסה בבנימין, 4 במרץ 2019. צילום מסך
אחד מנוסעי הרכב הפלסטיני, היית'ם צפא בן ה-20/צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר כי "חיילי צה"ל פעלו במהירות וחיסלו את הטרוריסטים שאיימו לדרוס אותם. אנחנו שולחים ברכות להחלמה מהירה לקצין הפצוע ונעשה כל דבר כדי לזרז את הריסת הבתים של המרצחים הללו, כמו של הרוצח של אורי אנסבכר. נתתי הוראה לזרז את ההריסות של הבתים האלה במסגרת המגבלות של מערכת המשפט. אנחנו נחושים להמשיך את המאבק התקיף שלנו נגד המרצחים ונגד הטרור באשר הוא".

(עדכון ראשון: 9:05)

מפת הפיגוע בבינמין , 4 במרץ 2019. עיבוד תמונה
מפת הפיגוע בבינמין , 4 במרץ 2019/עיבוד תמונה
פיגוע הדריסה בכפר נעמה שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים". דובר צה"ל
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע, הבוקר/דובר צה"ל
מבצע של לוחמי צה"ל במרחב החטיבה המרחבית ״בנימין״ כחלק מהמערכה נגד ארגון הטרור חמאס.. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות מבצעית בגזרת בנימין, הלילה/דובר צה"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש  עם ראש ממשלת סמואה טוילאפה לופזוליאיי סאייל מאליגאווי
במשרד ראש הממשלה בירושלים.. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו לצד ראש ממשלת סמואה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
פיגוע דריסה בבנימין צומת הפרסה , 4 במרץ 2019. רוני כנפו
כוח צה"ל בסמוך לזירת הפיגוע/רוני כנפו
פיגוע דריסה בבנימין צומת הפרסה , 4 במרץ 2019. רויטרס
חיילים לצד הרכב הפוגע, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully