וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים להיעלמות המטוס המלזי, ואיש עדיין לא יודע מה קרה

3.3.2019 / 15:51

הממשלה אמרה כי היא מוכנה לבחון הצעות לחידוש החיפושים אחרי המטוס שנעלם במרץ 2014 ועליו 239 נוסעים. חברה אמריקנית אומרת כי יש בידיה ציוד טכנולוגי חדש שיכול לסייע, והמשפחות קוראות לרשויות להגביר את המאמצים. "הפצע לא יחלים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ממשלת מלזיה אמרה היום (ראשון) כי היא מוכנה לבחון הצעות חדשות להמשיך את החיפושים אחרי שרידי המטוס שהתרסק ב-2014, בזמן שמשפחות הנוסעים מציינות את יום השנה החמישי להיעלמות המסתורית של טיסה 370.

בין החברות שאותן הזכיר משרד התחבורה במדינה, הייתה חברת הטכנלוגיה האמריקנית " Ocean Infinity", שבינואר אשתקד פתחה בסריקות אחרי שרידי המטוס בדרום האוקיינוס ההודי, אך אלו נגמרו בלא כלום במאי. עם זאת, מנכ"ל החברה, אוליבר פלנקט, אמר בסרטון ששודר באירוע זיכרון במלון ליד הבירה כי החברה מקווה להמשיך במצוד באמצעות ציוד טכנולוגי מתקדם שהיא רכשה בשנה החולפת.

מבצע החיפושים של החברה החל כשנה אחרי שמלזיה, אוסטרליה וסין סיימו את שלהן מבלי שהצליחו לגלות מה עלה בגורל המטוס, שעליו היו 239 נוסעים בעת שהיה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ינג. פלנקט אמר כי החברה השתמשה בהצלחה בטכנולוגיה החדישה כשאיתרה את שרידי הצוללת הארגנטינאית בנובמבר האחרון, כשנה אחרי שטבעה. הוא אמר כי החברה שלו עדיין בוחנת את כל המידע הקיים לגבי הטיסה ומגבשת את הדרך הטובה ביותר לחדש את משימת החיפושים. "לא הרמנו ידיים, אנחנו מקווים להמשיך בחיפושים", אמר המנכ"ל.

שר התחבורה אנתוני לוק אמר כי זה מתסכל ששני מבצעי החילוץ לא הניבו שום רמזים לסיבת ההתרסקות, והוא בירך על "רמזים אמינים ועל הצעות קונקרטיות להמשך החיפוש". הוא אמר כי הממשלה ממתינה להצעות ספציפיות ודחה את ההצעות שמלזיה תציע פרסים עבור מציאת המטוס.

ציון אירוע חמש שנים להיעלמות המטוס המלזי 3 במרץ 2019. רויטרס
המשפחות רוצות תשובות. אירוע זיכרון להיעלמות המטוס, היום/רויטרס

אזור החיפושים הצטמצם אחרי ששרידים של המטוס נשטפו לחוף, אולם אלו לא הצליחו לגלות את הסיבה לתאונה. דוח חקירה עצמאי שחובר במלזיה ושוחרר ביולי האחרון חשף כשלים בתגובת הממשלה והעלה את האפשרות של "התערבות צד שלישי" בהיעלמות המטוס. החוקרים אומרים כי לא ניתן יהיה לקבוע את הסיבה האמתית עד לאיתור הקופסאות השחורות וחלקים אחרים של המטוס. הדוח חזר על הקביעה של מלזיה ולפיה המטוס הוסט במכוון ממסלולו וטס במשך יותר משבע שעות אחרי שאמצעי התקשורת שלו נותקו.

ואולם, לא נמצאו ראיות להתנהגות חריגה של שני הטייסים, שהיו יכולות להצביע על חטיפת המטוס. בנוסף לכך, המשטרה לא מצאה חשודים מבין הנוסעים כשעברה על הרקע שלהם, ולאף אחד אחר לא הייתה הכשרה לטוס.

עוד באותו נושא

אין פתרון לתעלומה: החיפושים אחרי המטוס המלזי הסתיימו בלא כלום

לכתבה המלאה
צוותי החיפוש האוסטרליים במהלך החיפוש אחר המטוס המלזי, 11 באפריל 2014. רויטרס
צוות חיפוש אוסטרלי מחפש אחרי שרידי המטוס, 2014/רויטרס

ארגון "קול 370", התומך במשפחות, הביע תקווה כי הממשלה החדשה שניצחה בבחירות במאי תעשה יותר על מנת לגלות רמזים חדשים שיובילו לפתרון התעלומה, כולל עידוד לפתיחת מבצעי חיפוש נוספים. דוברת הארגון גרייס ניית'ן דחקה בממשלה להקצות 70 מיליון דולר - הסכום שהיא הסכימה לשלם ל- Ocean Infinity אם תמצא את המטוס - כדי לעודד חברות נוספות לצאת לחיפושים כדי שמותם של הנוסעים לא היה לשווא. "זהו פצע שלא יחלים מבלי לסגור מעגל", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully