וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לתעלומת המטוס: סוללת הקופסה השחורה מתרוקנת

סוללות הקופסה השחורה שעשויה לספק את פתרון התעלומה להיעלמות המטוס צפויות להתרוקן בעוד כיומיים, חודש אחר שאבד עמו הקשר. הטייס תכנן נתיבים חלופיים "למקרי חירום"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ארבעה שבועות חלפו מאז נעלמה ללא זכר טיסת מלזיה איירליינס 370 וצוותי החיפושים נכנסו היום (שבת) לפעילות מוגברת באוקיינוס ההודי, בניסיון לאתר את הקופסה השחורה לפני שהסוללות שלה יתרוקנו. בתוך כך, נודע כי הטייס תכנן כמה נתיבים חלופיים, אך ככל הנראה אלו נתיבים למקרי חירום אפשריים.

החיפוש אחר רמזים לסיבת היעלמות המטוס הוביל לבחינה קפדנית של סימולטור הטיסה הביתי של הקברניט הראשי זהרי שאה. גורם רשמי בארה"ב המעורב בחקירה מסר ל-CNN כי על אף שהיו פרטים "מסקרנים", לא הוסקו מסקנות נחרצות בבדיקה. שאה תכנן כמה נתיבים חלופיים, אך ככל הנראה אלו נתיבים למקרי חירום אפשריים. הגורם מסר כי כל טייס מנוסה ומקצועי היה נוהג באותה הצורה.

עוד ידיעות בנושא:
בתו של הקברניט המלזי: "הוא היה מבולבל ואבוד"
אוסטרליה: העצמים לא קשורים למטוס המלזי, נמשיך בחיפוש
שרידי המטוס המלזי? "נמצא עצם כחול באוקיינוס ההודי"

מטוס אוריון של חיל האוויר האוסטרלי, המשתתף בחיפושים אחרי המטוס המלזי. 26 במרץ 2014. רויטרס
טייס חיל האוויר האוסטרלי במבצע החיפוש אחר המטוס המלזי/רויטרס

יותר מעשרה מטוסים צבאיים, שלושה מטוסים אזרחיים ו-11 ספינות יסרקו היום שטח של 217 אלף קילומטרים רבועים בצפון מערב האוקיינוס ההודי ליד העיר פרת' האוסטרלית, היכן שככל הנראה התרסק המטוס ועליו 239 בני אדם. "בסופו של דבר אני חושב שמשהו יימצא ויסייע לנו לצמצם את אזור החיפוש", אמר אנגוס יוסטון, ראש הסוכנות האוסטרלית המתאמת את מבצע החיפושים.

עשרות טייסים שנשלחו לאזור החיפושים לא הצליחו עד כה לאתר את חלקי המטוס, על אף דיווחים חוזרים ונשנים על עצמים שונים שאותרו על ידי לוויינים וכלי טיס. שתי ספינות עם ציוד סונאר מתקדם שהצטרפו לחיפושים עשויות לסייע באיתור ההקלטות והמידע מהקופסה השחורה, שמהווים את המפתח להבנת סיבת ההתרסקות. הקופסה השחורה מצוידת במשדר ששולח אותות, אך הסוללות שלו עלולות להתרוקן בתום 30 ימים מהיעלמות המטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014. רויטרס
יספיקו לאתר את הקופסה השחורה? צוותי החיפושים/רויטרס

הקופסה השחורה ממוקמת בזנב המטוס, האזור הבטוח ביותר בגוף המטוס. היא למעשה מורכבת משתי קופסאות כתומות, בגודל קופסת נעליים כל אחד, ובמשקל של שבעה עד עשרה קילוגרם. הקופסאות מקליטות שני סוגים של נתונים: נתיב הטיסה, מהירות הטיסה וזמן הטיסה, ואוגרת נתונים של עשרים וחמש שעות טיסה.

במקביל, יש בה חלק שמקליט את הנאמר בתא הטייס, לכל הפחות למשך שעתיים. הממצאים הללו עשויים לשפוך אור על התנהלות הקברניט וטייס המשנה, ולגלות מה גרם להם לסטות מנתיב הטיסה המתוכנן. המכשירים גם מקליטים קולות שונים, כמו רעשי מנוע, דבר שיוכל אולי להסביר תאונה, או תקלה.

"אפשר לאתר את הקופסאות השחורות באמצעות סונארים מתקדמים", הסביר ראש מטה חיל הים לשעבר תא"ל (במיל') נועם פייג והוסיף, "בקופסה שחורה יש 'פינגר', 'רעשן'. כדי להבין במה מדובר יש לדמיין פטישון שמכה על מתכת, כך במשך חודש ימים ה'רעשן' משמיע רעש. סונאר רגיש שיופעל באזור ישמע את זה ויכוון את החיפושים למיקום המדויק של הקופסה השחורה. יש כיום מגוון רחב של סונארים שיודעים לאתר בטכנולוגיות שונות את הקופסה ולדמות את החפץ בתמונת תלת ממד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully