וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתם על פני הבייביפייס: פרשת השחיתות שמסבכת את טרודו

3.3.2019 / 16:45

שרת המשפטים הקנדית לשעבר העידה כי ראש ממשלת קנדה ובכירים בממשלתו דחקו בה לא להגיש כתב אישום נגד חברת נדל"ן שניהלה קשרים מפוקפקים עם משטר קדאפי. האופוזיציה קוראת להתפטרותו של ראש הממשלה, שעומד בפני בחירות באוקטובר. לדבריו, הוא עשה זאת רק כדי להגן על עובדים

עריכה: ניב מעוז

משבר פוליטי הסובב את ראש הממשלת קנדה ג'סטין טרודו החריף בשבוע שעבר לאחר עדות דרמטית של שרת המשפטים לשעבר ג'ודי ווילסון-רייבולד. היא האשימה אותו ובכירים בממשלה על כך שדחקו בה להגן על חברת הנדל"ן הגדולה SNC-Lavalin מפני משפט על שחיתות והונאה, בכך שלא תגיש נגדה כתב אישום. באופוזיציה קוראים לטרודו להתפטר, שמצדו מכחיש את הטענות.

בהצהרה שמסרה ונמשכה כמעט ארבע שעות, סיפרה ווילסון-רייבולד כי טרודו ועוזריו הבכירים ניסו לשכנע אותה לשים סוף לתביעה נגד החברה. היא ציינה כי היא סירבה לעשות זאת בטענה שמדובר בהתערבות במערכת המשפט ובהפרה של החוק, בעוד שטרודו אמר שהוא מנסה להימנע מכך שאזרחים יאבדו את עבודתם.

לקריאה נוספת:
בצעד חסר תקדים: טרודו פיטר את שגריר קנדה בסין בשל פרשת וואווי
המחלה המסתורית שבה לתקוף: קנדה מקצצת במספר נציגיה בקובה

ראש ממשלת קנדה טרודו בבירה אוטווה, 1 במרץ 2019. רויטרס
ניסה לטייח את החקירה? טרודו, שישי/רויטרס

"חוויתי ניסיונות חוזרים ונשנים מאנשים רבים בממשלה להתערב פוליטית", אמרה שרת המשפטים לשעבר ביום רביעי האחרון. ווילסון-רייבולד, שהתפטרה החודש מהממשלה לאחר שכיהנה כשרה לענייני חיילים משוחררים, אמרה גם כי היא התמודדה עם איומים מרומזים בנוגע למה שעלול לקרות לה אם לא תמנע את המשפט.

בתגובה, טרודו הכחיש את ההאשמות ואמר לאחר מתן העדות של ווילסון-רייבולד: "אני והצוות שלי פעלנו כראוי ובמקצועיות". הוא הוסיף כי "הממשלה שלנו תמיד תשים דגש על משרות ועל הכלכלה".

חברת הנדל"ן SNC-Lavalin, שבסיסה במונטריאול, הואשמה ב-2015 בכך ששילמה שוחד לגורמים בכירים בממשלת לוב בזמן שעוד הייתה בשליטת הרודן מועמר קדאפי. זאת כדי לזכות במכרזים בין השנים 2001-2011. אם החברה תורשע בעבירות המיוחסות לה, ייאסר עליה להשתתף במכרזים ממשלתיים בקנדה למשך עשר שנים, מה שיוביל לפיטורים של אלפי עובדים.

לחברה SNC-Lavalin יש כ-50 אלף עובדים בכל העולם, כ-9,000 מהם בקנדה. גורמים בכירים בממשלה אמרו כי החשש העיקרי הוא מפני פגיעה בהעסקתם של תושבי מחוז קוויבק, שבו מעסיקה החברה כ-3,400 עובדים. למחוז זה משמעות גדולה בבחירות שיתקיימו באוקטובר הקרוב, שכן לפי גורמים ליברליים, קבלת קולות במחוז זה היא קריטית עבור המפלגה של טרודו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ג'ודי ווילסון-רייבולד מעידה 27 בפברואר 2019. רויטרס
נתנה עדות דרמטית. שר המשפטים לשעבר, רביעי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully