וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 1000: נתניהו קיבל טובות הנאה ממילצ'ן ופאקר בשווי מאות אלפי שקלים

28.2.2019 / 18:16

לפי החלטת היועמ"ש, ראש הממשלה יואשם בהפרת אמונים בכפוף לשימוע בתיק המתנות, שבו קיבל תכשיטים, סיגרים ושמפניות במשך שנים משני אנשי העסקים. "פגיעה מהותית בטוהר המידות". התיק נגד מילצ'ן נסגר

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו יואשם, בכפוף לשימוע, בהפרת אמונים בתיק 1000, המכונה תיק המתונות- כך הודיע היום (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, עם החלטתו בחקירותיו של ראש הממשלה. התיק נגד מילצ'ן נסגר.

כתב החשדות המלא

לפי כתב החשדות, נתניהו קיבל במשך שנים טובות הנאה מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר בשווי מאות אלפי שקלים, שכללו תכשיטים, סיגרים ושמפניות. זאת בניגוד עניינים לתפקידו הציבורי של נתניהו לאורך השנים.

"מאז 1999 אתה מקיים עם מילצ'ן קשר בעל זיקות שונות, שהעמיד אותך בניגוד עניינים חריף ומתמשך", נכתב. "מחודש אוקטובר 2011 ועד לחודש דצמבר 2016, לצד מערכת היחסים האישית שהתקיימה ביניכם, קיבלת טובות הנאה שונות, לעתים כמענה לבקשתך, שעיקרן אספקת טובין באופן רציף ובהיקף כספי ניכר. בתקופה הרלוונטית טובות ההנאה ניתנו לך בזיקה לתפקידיך הציבוריים למעמדך כראש ממשלת ישראל".

באשר לאיש העסקים האוסטרלי פאקר נכתב כי בשנת 2013 הכיר מילצ'ן בינו לבין נתניהו. "בשנים 2014-2016", נכתב, "פאקר נתן לך טובות הנאה באופן רציף ובהיקף ניכר. טובות ההנאה ניתנו לך בזיקה לתפקידיך הציבוריים ולמעמדך כראש הממשלה".

ביבי נתניהו וארנון מילצ'ן. GettyImages
תיווך לפגישה עם הרצוג. נתניהו ומילצ'ן/GettyImages

על פי כתב החשדות, בשנת 2003, סמוך למועד חזרתו של נתניהו לתפקיד ציבורי, החל מילצ'ן לתת לו טובות הונאה, תחילה במסגרת מפגשים חברתיים, "אולם במהלך השנים אופני הקבלה השתנו והתחלתם לקבל את טובות ההונאה גם במשלוחים באמצעות עובדיו של מילצ'ן, בין היתר בתקופות שבהן מילצ'ן כלל לא שהה בישראל".

טובות הנאה אלה כללו קופסאות סיגריות ששוויה של כל אחת עולה בין 2,000 ל- ש"ח ובקבוקי שמפניה ששווים נע בין 1,500 ל-2,100 ש"ח. הן ניתנו "ברציפות ובאופן תדיר" לאורך תקופה זו, "עד כדי כך שניתן לומר שהן היו בבחינת 'קו אספקה' של סיגרים ושמפניות". בנוסף לכך, בשנת 2016 קיבלה שרה נתניהו תכשיטים ממילצ'ן. בסך הכול עמד שווי טובות ההונאה בתקופה זו ממילצ'ן על 477,973 ש"ח.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פירוט היקף טובות ההנאה מפאקר ומילצ'ן. עיבוד תמונה
פירוט היקף טובות ההנאה מפאקר ומילצ'ן/עיבוד תמונה

מערכת היחסים בין נתניהו ומילצ'ן הייתה עד כדי כך קרובה, שמילצ'ן פעל לתווך ב-2015 בין נתניהו ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, ואף העמיד לרשות השניים את ביתו. בנוסף לכך, נטען, מילצ'ן פעל בשליחותו של נתניהו ב"משימות תיווך רגישות בתחום התקשורתי": בשנת 2009 הוא הגיע בשליחות ראש הממשלה נתניהו לנוני מוזס, כדי לנסות לקדם הסכמה להגבלת תפוצת מהדורת סוף השבוע של ישראל היום, ואילו מוזס יימנע מפרסומים שליליים בעניינו.

אשר לפאקר, קבלת טובות ההונאה ממנו נמשכה בין השנים 2014 עד 2016, שניתנו גם הם במפגשים חברתיים בביתם של פאקר או של נתניהו, באמצעות משלוחים, בהעברה בין בתי השכנים בקיסריה או באופן אישי על ידי נתניהו ועל ידי בני משפחתו. כשהוא עשו שימוש בביתו של פאקר ובמתקניו בהיעדרו. נתניהו היה מודע באופן מלא להיקף הסיגריות שקיבל, ולקבל השמפניות באופן ניכר ושיטתי. בסך הכול עמד שווי טובות ההונאה מפאקר על 229,174 ש"ח.

איש העסקים ג'יימס פאקר. AP
פאקר/AP

על פי כתב החשדות, נתניהו פעל באותה תקופה לטובת מילצ'ן, תוך שהוא "מצוי בניגוד עניינים חריף" בין מחויבותו האישית למילצ'ן לבין מחויבותו לציבור. נתניהו לא נמנע מלעסוק בעניינים הנוגעים לערוץ 10, אף שידע שמילצ'ן מחזיק במניותיו, כולל "אפשרות לקידום חוק שיגביל את גובה העמלות שגובים משרדי הפרסום מאמצעי התקשורת", שבכוחו להיטיב כלכלית באופן ניכר עם ערוץ 10; סייע לקידום מיזם בשיתוף איש העסקים ההודי ראטן טאטא בעצמו ובאמצעות עובדי מדינה הכפופים לו, כולל פעילות מול גורמי הביטחון, על מנת לאפשר טיסה של טאטא ומילצ'ן לירדן לצורך פגישה עם המלך; פנה לשר האוצר דאז יאיר לפיד בבקשה להאריך פטור מתשלום מס הכנסה שממנו היה נהנה מילצ'ן; פעל למיזוג חברות התקשורת רשת וקשת - לבקשתו של מילצ'ן - תוך שהוא מזמן "בשעת לילה מאוחרת" את מנכ"ל משרד התקשורת דאז פילבר ומנחה אותו לסייע למילצ'ן; ופעל לפתרון בעיה הנוגעת להארכת הוויזה של מילצ'ן לארצות הברית.

באחת מהפעמים שבהן מילצ'ן ביקש שיפעל לסיוע בעניין הוויזה, "הוא הגיע למעון ראש הממשלה, והמתין לך שם. בשעה שהגעת ביחד עם ראש לשכתך דאז, ארי הרו למעון, מילצ'ן בישר לך כי הביא קופסת סיגרים עבורך ומארז בקבוקי שמפניה עבור רעייתך, וביקש כי תתקשר למזכיר המדינה ג'ון קרי בעניין בעיית הוויזה שלו". נתניהו נענה לפנייתו.

הגיף הנכון של תיק 1000. עיבוד תמונה
הגיף הנכון של תיק 1000/עיבוד תמונה

עו"ד בן צור, סנגורו של מר ארנון מילצ'ן, ויועץ התקשורת רונן צור מסרו בתגובה: "החלטת היועץ המשפטי משקפת ומחזקת את עמדתו של מר מילצ'ן מתחילת הדרך, ולפיה לא נפל רבב בהתנהלותו. לאורך התהליך השיב מר מילצ'ן באופן מפורט לכל הסוגיות הרלוונטיות. אנו מברכים על כך שבתום הליך הבירור הארוך והיסודי אימצה הפרקליטות את עמדתו של מר מילצ'ן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully