וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 20 הרוגים ו-43 פצועים בשריפה בתחנת רכבת בקהיר

קטר רכבת התנגש במחסום ברזל ברציף בתחנה בבירה ומכל הדלק שלו התפוצץ וגרם לעשרות נפגעים. גורמי ביטחון שללו את האפשרות שמדובר בתאונה מכוונת, וראש הממשלה הבטיח להעמיד לדין את האחראים. שר התחבורה התפטר. "ראיתי גופות חרוכות"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לפחות 20 בני אדם נהרגו ועוד יותר מ-43 נפצעו היום (רביעי) כשקטר רכבת התנגש במחסום וגרם לפיצוץ ולשריפה גדולה בתחנת רכבת מרכזית בקהיר - כך אמרו הרשויות במדינה. גורמי ביטחון אמרו כי אין אינדיקציות לכך שהתאונה הייתה מכוונת, ושר התחבורה הישאם ערפאת אמר כי מכל הדלק של הרכבת התפוצץ וגרם לדליקה. הוא התפטר בעקבות האסון.

ראש הממשלה מוסטפא מדבולי הגיע לתחנת "רעמסס", והכריז כי נפתחה חקירה וכי האחראים יעמדו לדין. הרשויות הורו על עצירת תנועת הרכבות בעקבות השריפה הקטלנית, אך תוך זמן קצר היא נמשכה פרט לרציף שבו היה הפיצוץ שבעקבותיו עלה עשן סמיך מהתחנה. הממשלה הבטיחה לפצות את משפחות הקורבנות.

בתיעוד ממצלמת האבטחה בתחנה נראתה הרכבת כשהיא לא מצליחה לעצור ברציף מספר 6 ומתרסקת לתוך מחסום ברזל בזמן שנוסעים שנשאו מזוודות הלכו בסמוך אליה. תיעוד ממצלמה אחרת הראה נוסעים נמלטים מהפיצוץ, כשבחלקם אחזה האש.

עוד ידיעות מהעולם
הסלמה בין השכנות הגרעיניות: פקיסטן יירטה מטוסים הודיים ותקפה בקשמיר
זריף נשאר בתפקידו: "מודה לאזרחי איראן על התמיכה"

נזקי שריפה בתחנת רכבת בקהיר,מצריפ\ 27 בפברואר 2018. רויטרס
הרכבת השרופה בתחנה, היום/רויטרס

מצרים סובלת מתאונות רכבת קטלניות בשל העומס על מערכת הרכבות במדינה, אחת הגדולות והמיושנות ביותר באזור. ב-2017 נהרגו יותר מ-40 בני אדם בהתנגשות רכבות באלכסנדריה. האזרחים מתלוננים זה זמן רב כי הממשלות השונות לא מצליחות לאכוף את תקנות הבטיחות הבסיסיות ברשת הרכבות במדינה.

"ראיתי מישהו מצביע מהקטר עם כניסתו לרציף וצועק 'אין בלמים, אין בלמים' לפני שהוא קפץ ממנו. אני לא יודע מה קרה לו", סיפר איברהים חוסיין, אחד מעדי הראיה.

מינה ראלי, עוברת אורח נוספת, אמרה כי היא הייתה ברציף ו"ראתה את הרכבת מאיצה אל תוך המחסום. כולם התחילו לברוח, אבל רבים מתו בעקבות הפיצוץ. ראיתי לפחות תשע גופות חרוכות על הקרקע".

(עדכון ראשון: 11:04)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שריפה בתחנת רכבת בקהיר, מצרים. אתר רשמי
נוסע עולה באש בעקבות הפיצוץ/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully