וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה של נתניהו לקראת הכרעת היועמ"ש: "שבירת כל נורמה דמוקרטית"

אמיר בוחבוט, עם פמליית רה"מ למוסקבה ודניאל דולב

27.2.2019 / 6:30

ראש הממשלה החליט להקדים את שובו ממוסקבה, ממנה אמור היה לחזור ביום חמישי. זאת, ברקע אפשרות כי היועמ"ש יודיע על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגדו. "לא היה תקדים בישראל, או בדמוקרטיה כלשהיא, שמעמידים מישהו למשפט בגלל סיקור חיובי", אמר

צילום: לע"מ

הודעת היועמ"ש - עדכונים אחרונים

- בפרקליטות עושים מאמצים להודיע על הגשת כתבי אישום במהירות
- הערכות: הודעת היועץ המשפטי לממשלה בתיקי נתניהו כבר בחמישי
- נתניהו קיצר את ביקורו במוסקבה; ישוב מחר
- רה"מ: "מדובר כאן בשבירת כל נורמה דמוקרטית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הלילה (רביעי) ברשתות החברתיות סרטון ובו הקריא מכתב ששלח פרופ' אלן דרשוביץ מאוניברסיטת הרווארד ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובו קרא לו לשקול הגשת כתב אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע. "היועץ המשפטי לממשלה עומד להאשים את ראש הממשלה בהאשמות הקשורות ליחסיו עם התקשורת", הקריא נתניהו. "כל האשמה כזאת תסכן את הדמוקרטיה ואת חופש העיתונות. כל אישי הציבור שביקשו סיקור חיובי מהתקשורת ופעלו למענה, יצטרכו להיחקר".

"אתם רואים, אזרחי ישראל - לא רק אתם יודעים שמדובר כאן בשבירת כל נורמה דמוקרטית", אמר ראש הממשלה. "מעולם לא היה תקדים במדינת ישראל, או בדמוקרטיה כלשהיא, שמעמידים מישהו למשפט בגלל סיקור חיובי, שאגב במקרה שלי גם זה לא היה".

בתוך כך, נתניהו החליט לקצר את נסיעתו לרוסיה במהלכה ייפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין. ראש הממשלה אמור היה לחזור ביום חמישי בבוקר, אך החליט לשוב כבר היום, זאת ברקע אפשרות כי מנדלבליט יודיע כבר ביום חמישי על הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע. במשרד המשפטים עושים מאמצים כדי למסור את ההודעה כבר השבוע.

עוד בוואלה! NEWS:
"תמיד היינו בכיס שלו": כמה מנדטים איבד נתניהו ל"משעממת" מקריית שמונה?
נדרש להחזיר מיליון שקל: נדחתה בקשת מימון ההגנה המשפטית של נתניהו
נתניהו על התפטרות שר החוץ האיראני: "הלך זריף, ברוך שפטרנו"

בעת המראתו למוסקבה אמר נתניהו כי "השיחה בוודאי תעסוק בכמה נושאים, אבל מבחינתו מוקד השיחות הוא מניעת התבססות איראן בסוריה". לדבריו, "אכנס איתו (עם פוטין) לפרטים על מנת להבטיח שצבא רוסיה וצה"ל מתואמים באופן כזה שנמנע חיכוך. עד היום זה הצליח, והמטרה המרכזית היא שזה יצליח גם בהמשך".

עוד הוסיף נתניהו טרם עלייתו למטוס כי מטרה נוספת לביקור הוא "לממש את השיח החשוב, הקרוב ואפילו האינטימי עם נשיא רוסיה, שהוא כל כך חשוב לביטחון ישראל". השניים ידונו בענייני סוריה, בתהליך ההתבססות האיראנית באזור ובנושאים נוספים הקשורים למזרח התיכון.

ראש הממשלה אף התייחס לסרטון במסגרת שידורי התעמולה של הליכוד שצולם על רקע צילומי בית קברות צבאי. "ראיתי את הסרטון והזדעדעתי", העיד. "התקשרתי וביקשתי מיד להסיר אותו,לבדוק מי עשה את זה ולהרחיק אותו מהקמפיין. אני מבין את כאב המשפחות משום שאני חלק מהן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים למוסקבה, 27 בפברואר 2019. אמיר בוחבוט
נערך להגשת כתב אישום. נתניהו ורעייתו שרה, הלילה/אמיר בוחבוט

אחרי הפלת מטוס הריגול הרוסי על ידי סוללת הגנה אווירית של משטר אסד, בתגובה לתקיפה ישראלית בסוריה, התקררו היחסים בין המדינות ומנגנון התיאום הרוסי-ישראלי הפך לאיטי מאוד. במערכת הביטחון בישראל העריכו כי הרוסים המתינו לקרע כדי לשבור את הכלים על מנת ליצור סדר חדש שישרת את האינטרסים של רוסיה בסוריה.

היועץ המשפטי לממשלה יידרש לתת את הכרעותיו בתיקי 1000, 2000 ו-4000, ולהכריע אם נתניהו יועמד לדין בגינם. בתחילת השבוע נדרש משרד מבקר המדינה להתייחס לחקירות, ודחה את בקשתו הנוספת של נתניהו למימון הוצאות משפטו. במקביל נקבע כי ראש הממשלה נדרש להחזיר 300 אלף דולר שגייס מבן דודו נתן מיליקובסקי וחליפות שקיבל מאיש העסקים ספנסר פרטרידג'. בקשתו הקודמת של נתניהו כי פרטידג' ומיליקובסקי יסייעו לו בהוצאות מימון ההגנה המשפטית בתיקים בהם הוא חשוד נדחתה לפני כחודשיים.

בשנה שעברה ביקש נתניהו אישור לממן את הגנתו המשפטית באמצעות קבלת כספים מפרטרידג' וממיליקובסקי. בחודש יולי קבע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי כדי לקבל מימון כזה, על נתניהו לפנות לוועדת ההיתרים שבמשרד מבקר המדינה. נתניהו פנה לוועדה, וב-29 בנובמבר בקשתו נדחתה. סנגוריו של נתניהו הגישו בקשה נוספת, אך לאחר שעשו זאת התברר כי נתניהו כבר קיבל מבן דודו מיליקובסקי 300 אלף דולר.

(עדכון ראשון: 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully