וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדרש להחזיר מיליון שקל: נדחתה בקשת מימון ההגנה המשפטית של נתניהו

24.2.2019 / 10:51

חודשיים לאחר שנדחתה בקשתו של ראש הממשלה כי ספנסר פרטידג' ובן דודו נתן מיליקובסקי יסייעו לו בהוצאות מימון ההגנה בתיקים בהם הוא חשוד - נדחתה בקשתו פעם נוספת, ונקבע כי נדרש להחזיר 300 אלף דולר וחליפות שקיבל. הליכוד: "החלטה שערורייתית וחד-צדדית"

עריכה: איתי עמרם

משרד מבקר המדינה מסר הבוקר (ראשון) את החלטתו שלא לאשר את בקשתו הנוספת של ראש הממשלה בנימין נתניהו למימון הוצאות משפטו. במקביל נקבע כי ראש הממשלה נדרש להחזיר 300 אלף דולר שגייס מבן דודו נתן מיליקובסקי וחליפות שקיבל מאיש העסקים ספנסר פרטרידג'. בקשתו הקודמת של נתניהו כי פרטידג' ומיליקובסקי יסייעו לו בהוצאות מימון ההגנה המשפטית בתיקים בהם הוא חשוד נדחתה לפני כחודשיים.

בשנה שעברה ביקש נתניהו אישור לממן את הגנתו המשפטית באמצעות קבלת כספים מאיש העסקים ספנסר פרטרידג' ומבן דודו, נתן מיליקובסקי. בחודש יולי קבע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי כדי לקבל מימון כזה, על נתניהו לפנות לוועדת ההיתרים שבמשרד מבקר המדינה. נתניהו פנה לוועדה, וב-29 בנובמבר בקשתו נדחתה. סנגוריו של נתניהו הגישו בקשה נוספת, אך לאחר שעשו זאת התברר כי נתניהו כבר קיבל מבן דודו מיליקובסקי 300 אלף דולר.

לאחרונה קבע מנדלבליט כי אין היבט פלילי בקבלת הכספים ממיליקובסקי, אולם הוסיף כי אם ועדת ההיתרים תדחה את בקשת ראש הממשלה, ייתכן שיהיה עליו להשיב את הכסף. החלטת הוועדה טרם פורסמה במלואה, אך היא צפויה להתייחס גם לנושא זה.

לקריאה נוספת
נדחתה בקשת נתניהו לממן את הוצאותיו המשפטיות באמצעות מקורביו
מבקר המדינה ליועמ"ש: לבדוק את העברת הכספים לנתניהו מבן דודו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, וורשה, פולין 14 בפברואר 2019. רויטרס
הבקשה נדחתה בשנית/רויטרס

פרקליטיו של ראש הממשלה מסרו כי מדובר ב"החלטה חסרת תקדים שפוגעת בעקרונות יסוד. לא יעלה על הדעת שתימנע מראש הממשלה הזכות הבסיסית להגנה משפטית שניתנת לכל חבר כנסת. נפנה לבג"ץ נגד ההחלטה השערורייתית".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה כי "זאת החלטה שערורייתית וחד צדדית שמכוונת אך ורק נגד ראש הממשלה נתניהו. במטרה להקים ממשלת שמאל של לפיד-גנץ לא בוחלים בשום אמצעי, כולל לשלול מראש הממשלה נתניהו את זכותו לממן את הגנתו המשפטית, זכות בסיסית שניתנת לכל חבר כנסת אך כעת נשללת מחבר כנסת אחד שקוראים לו בנימין נתניהו".

התנועה לאיכות השלטון בירכה על הצעד, ומסרה כי זו "החלטה שמחזקת את אמון הציבור ברשויות השלטון", וכי "מדובר בהחלטה נכונה, ראויה, ומתבקשת. לא יעלה על הדעת שלצורך ניהול הליך פלילי שעניינו קשר עם בעלי הון, יקבל ראש הממשלה תרומות מבעלי הון, בוודאי כשמדובר בבעלי הון, שעל פי הפרסומים, נחקרו במסגרת אותם התיקים. במידה והבקשה הייתה מתקבלת, הדבר יכול היה להיות כלי להשפעה ישירה שלהם על תוצאות המשפט".

עוד באותו נושא

נדחתה בקשת נתניהו לממן את הוצאותיו המשפטיות באמצעות מקורביו

לכתבה המלאה
מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, בפרסום דוח על הביקורת בשלטון המקומי לשנת 2017, 21 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מבקר המדינה יוסף שפירא/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully