וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלב נגוע בכלבת נשך 20 כלבים בצפון, הרג שניים - ונלכד

26.2.2019 / 16:44

ביישוב גן-נר שבמועצה האזורית גלבוע התקבל דיווח על כלב הנגוע בכלבת שתקף 20 כלבים, חלקם אף נשך למוות. המועצה האזורית גלבוע לצד גורמים רבים נרתמו ללכידתו של הכלב ופתחו במבצע חיסונים נרחב ביישוב. "הכלב אחוז אמוק ועבר בסערה בכל היישוב"

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

כלב שנגוע בכלבת השתולל שלשום (ראשון) במשך מספר שעות ביישוב גן-נר, שבמועצה האזורית גלבוע, ותקף עשרים כלבים ביישוב, שניים מהם אף נשך למוות. בעקבות התקרית, קיים חשש מהתפרצות חוזרת של מחלת הכלב באזור העמקים בצפון. בנוסף, תן ניצוד באזור תל יוסף שהתנהגותו העלתה חשד שהוא נגוע בכלבת, האירוע נבדק.

הדיווח על כלב שתקף בחצר בית פרטי ברחוב רקפת בגן-נר התקבל שלשום בצהריים. צוות של השירות הווטרינרי בגלבוע נשלח לאירוע, ובהגיעו למקום גילה כלב מת ובסמוך כלב נוסף פצוע. בשירותים הווטרינריים של המועצה האזורית גלבוע אמרו כי "מאותו הרגע התחיל אירוע מורכב, שנמשך קרוב לארבע שעות, בו הכלב התוקף, מסוג זאב מעורב, ביצע סדרת תקיפות קשות בכלבי הבית בגן-נר, וזאת כשהוא אחוז אמוק ועובר בסערה בכל רחבי היישוב".

עוד בוואלה! NEWS:
בצל החשש מהסלמה: "נתניהו ביקש לאתר מקור למימון משכורות חמאס בעזה"
אורבים בחניון, יורים מקרוב ונמלטים ברכב: תיעוד החיסול בר"ג
הפנטגון על הכוונת: הטלוויזיה הרוסית הציגה מטרות לתקיפה בארה"ב

מבצע חיסונים בגן נר בהתפרצות הכלבת ב 2018. המועצה האזורית גלבוע,
גילו אחריות ואכפתיות. מבצע חיסונים ביישוב גן נר נגד התפרצות הכלבת, אתמול/המועצה האזורית גלבוע

את המרדף אחרי הכלב התוקף הוביל צוות בראשותו של ד"ר שי רודריג, הווטרינר מטעם הרשויות המקומיות, ועמו הלוכד, ישי מלכה, וכן נציגי הוועד המקומי לאור ההבנה את חומרת המצב. לאחר מרדף ממושך הכלב התוקף נלכד והועבר לבדיקה.

במקביל, נבדקו הכלבים בגן נר והתברר כי הכלב התוקף בא במגע עם כעשרים כלבים לפחות, שניים מהם מתו ועוד שישה נפצעו באופן בינוני כתוצאה מהתקיפה. תוצאות הבדיקה שהתקבלו אתמול, אימתו את החששות והכלב נמצא חולה בכלבת, דבר המסביר את התוקפנות החריגה.

בסוף שנת 2017 החלה התפרצות כלבת שפגעה בצפון הארץ ובעיקר באזור העמקים. גם אז היו מספר מקרים בגן נר, ובהם אף שני חתולי בית ננשכו על ידי חיה משוטטת ונמצאו חולים בכלבת. זו הייתה השנה הקשה ביותר מאז שנת 2002. בשנת 2017 תועדו 74 מקרי כלבת וכך גם בשנה שעברה נרשמו מקרי כלבת רבים, אך כבר ניכרה מגמת ירידה של 61 מקרים.

מאז תחילת 2019 המשיכה מגמת הירידה, עם חמישה מקרי כלבת והתקווה היא שאירוע גן נר לא מסמן הדרדרות במצב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מבצע חיסונים בגן נר בהתפרצות הכלבת ב 2018. המועצה האזורית גלבוע,
"מבצע רחב היקף". מבצע חיסונים ביישוב גן נר נגד התפרצות הכלבת, אתמול/המועצה האזורית גלבוע

עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע, אמר היום כי "מחלת הכלבת היא מחלה מסכנת חיים. לא חדש לנו עצם סכנת ההידבקות במחלה, ומנגד היכולות להתחסן ולהימנע מהפצה. אני גאה בתושבי גן נר, נציגי הוועד המקומי והמליאה אשר לקחו חלק פעיל בלכידה, ומגלים כעת מעורבות, ואכפתיות חברתית וערכית". עוד הוסיף נור כי ''הגענו לבצע ביישוב מבצע רחב היקף לצורך איתור וחיסון חיות הבית. נחזור ונדגיש כי על כל תושב המחזיק בעל חיים לא מחוסן להבין כי הוא מסכן את עצמו, את משפחתו ואת כל היישוב בו הוא מתגורר". עוד הדגיש כי ''לא פחות חשוב- אנחנו מבקשים בעת הזו, להתייחס בחשדנות יתרה ובזהירות רבה עם חתולי הרחוב".

אתמול קיימה המועצה ישיבת היערכות ובעקבותיה החלה בפעילות ממוקדת בגן-נר, למילוי פקודת הכלבת. כל חיות הבית ביישוב יחוסנו בחיסון נגד כלבת, גם אם כבר חוסנו השנה. מהמועצה האזורית הגלבוע נמסר כי "מדובר בהיערכות שאנו מורגלים אליה, והיא תכלול מתן חיסוני דחף לכל חיות הבית בגן-נר, ואיתור בעלי חיים לא מחוסנים. אם זאת, אזור האירוע הוגדר על פני כל היישוב, וזאת בשל פריסת אירועי התקיפה, ולכן מדובר במבצע רחב היקף". עוד הוסיפה המועצה כי ''הובטח לנו תגבור ממשרד החקלאות ורשות הטבע והגנים, כולל וטרינרים אשר יצוותו בצוותי פעולה, וכן מתנדבים רבים מתוך היישוב. המבצע כולו ייקח עד שבוע ימים".


במועצה האזורית גלבוע חזרו והדגישו את עיקרי הפעולות שיש על התושבים לנקוט כעת, ובראשם, הדרישה שכל מי שבא במגע עם הכלב התוקף לפנות בדחיפות למשרד הבריאות בעפולה (טלפון: 04-6099000), או לחדר מיון בבית חולים. כלבים שבאו במגע עם הכלב יש להביא לווטרינר המטפל לצורך טיפול רפואי.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבת
  • צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully