וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון על הכוונת: הטלוויזיה הרוסית הציגה מטרות לתקיפה בארה"ב

26.2.2019 / 11:58

תכנית שבועית בערוץ הממלכתי עסקה ביעדים אפשריים לתגובה של מוסקבה במקרה של מלחמה גרעינית, ובהם נכללו גם המתחם הנשיאותי בקמפ דייוויד. הרקע: קריסת הסכם בקרת הנשק מהמלחמה הקרה. "בשלב זה אנחנו לא מאיימים על אף אחד"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הטלוויזיה הממלכתית של רוסיה שידרה מפה של ארצות הברית שבה סומנו מתקניים צבאיים שיכולים להיות למטרה עבור מוסקבה במקרה של מתקפה גרעינית נגדה. הדיווח חריג גם בסטנדרטיים התוקפניים שלה, והוא פורסם בזמן של מתיחות מחודשת עם ארצות הברית בעקבות הפרישה המתוכננת מהסכם שנחתם עם רוסיה בזמן המלחמה הקרה.

בין המטרות שהוצגו בתכנית ששודרה ביום ראשון היו הפנטגון ומתחם קמפ דייוויד, וכן שני בסיסים שכבר אינם בשימוש ובסיס תקשורת של הצי במדינת וושינגטון. האיומים הוצגו על ידי דימיטרי קיסליוב, מגיש אנטי-אמריקני המקורב לקרמלין. הוא אמר כי הטיל העל-קולי "צירקון", שנמצא בפיתוח, יכול לפגוע במטרות הללו בתוך פחות מחמש דקות אם הוא ישוגר מצוללות. לרוב, טיסה על-קולית מוגדרת כמהירה פי חמישה יותר ממהירות הקול.

"אנחנו לא מאיימים על אף אחד בשלב זה, אבל אם תהיה פריסה כזו, התגובה שלנו תהיה מידית", אמר המגיש על האפשרות שארצות הברית תפרוס טילים גרעינים לטווח בינוני באירופה. בשבוע שעבר הזהיר הנשיא ולדימיר פוטין כי מוסקבה תפגע במטרות בארצות הברית בתגובה לתרחיש כזה.

כשנשאלו על דבריו של קיסליוב, שבעבר אמר כי רוסיה יכולה להפוך את ארצות הברית ל"אפר רדיואקטיבי", אמרו בקרמלין כי הם "לא מתערבים במדיניות העריכה" של הטלוויזיה הממלכתית.

תחת עיניו הפקוחות של פוטין: רוסיה ביצעה ניסוי בטיל על-קולי. אתר רשמי
לא מפחד ממשבר טילים חדש. פוטין צופה בניסוי בטיל על-קולי/אתר רשמי

פוטין מצהיר כי הוא אינו רוצה במרוץ חימוש חדש בדומה לזה שהיה בתקופת המלחמה הקרה, אולם הוא החריף את הטון שלו בשבועות האחרונים. הוא אמר כי מוסקבה מוכנה מבחינה צבאית ל"משבר טילים קובני" חדש. לפי חלק מההערכות, נשיא רוסיה משתמש בגישה הלוחמנית הזו כדי לפתוח בשיחות חדשות עם ארצות הברית, כפי שמוסקבה רוצה זה זמן רב, אך תוצאותיה מעורבות.

ארצות הברית, שמאשימה את רוסיה בהפרת ההסכם להשמדת הטילים לטווח בינוני שנחתם ב-1987, דחתה את דבריו של פוטין כתעמולה. לטענת וושינגטון, אין בכוונתה לפרוס טילים כאלו באירופה, אך החלטתה לסגת מההסכם העלתה חשש כי היא תתחיל לפתח טילים מסוג זה ולהציב אותם ביבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully