וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבשי קליטה סלולרית הותקנו בבתי הכלא הבטחוניים; חשש מהתלקחות

24.2.2019 / 19:09

שב"ס החל להציב בימים האחרונים משבשים לתקשורת סלולרית בבתי הכלא רמון וקציעות בדרום, מתוך חשש מהכוונת פיגועים מתוך בתי הכלא. בשני בתי הכלא התפטרו דוברי האגפים, ובמקביל הודיעו האסירים הביטחוניים כי הם מתכוונים לפתוח בשביתת רעב

צילום: דוברות שב"ס

מתיחות גבוהה בבתי הכלא הביטחוניים בישראל לאחר ששב"ס החל להציב בימים האחרונים משבשים לתקשורת סלולרית בבתי הכלא רמון וקציעות בדרום, במסגרת המאמץ לבודד את האסירים הביטחוניים. בשני בתי הכלא התפטרו דוברי האגפים, שהינם נציגי האסירים הביטחוניים, ובמקביל הודיעו האסירים הביטחוניים כי הם מתכוונים לפתוח בשביתת רעב. בינתיים המחאה עברה גם אל מחוץ לבתי הכלא, אל הרחוב הפלסטיני.

בשב"ס ובמערכת הביטחון חוששים מהכוונת פיגועים מתוך בתי הכלא לארגוני הטרור, בדגש על חמאס והג'יהאד האסלאמי. לכן הוחלט כי שני בתי הכלא הראשונים שבהם יותקנו מערכות השיבוש יהיו כלא קציעות וכלא רמון. בסוף השבוע הושלמו עבודות ההתקנה ומערכות השיבוש החלו לפעול ובעצם הוציאו מכלל שימוש את הטלפונים הניידים אשר הוברחו, על פי הערכות, לתוך בתי הכלא לשימוש האסירים הביטחוניים הכלואים. על פי תוכנית העבודה של שב"ס, הכוונה היא להציב בזמן הקרוב משבשים בבתי כלא ביטחוניים נוספים.

שב"ס תגבר ביממה האחרונה את הכוחות שלו בבתי הכלא ואף קידם מספר יחידות לדרום ובכלל זה את יחידת העלית שלו "מצדה", וזאת מתוך הנחה כי האסירים הביטחוניים עשויים להחריף את המחאה.

לקריאה נוספת
שלושה עצורים בהפגנת הזדהות בחיפה עם שביתת האסירים הביטחוניים
עדיין אסיר ביטחוני: נדחתה בקשתו של באסל גטאס לתוכנית שיקום בכלא
אחרי כלא עופר: 30 אסירי חמאס וג'יהאד בכלא רמון שובתים רעב

חלוקת שתייה לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
מתיחות גבוהה בבתי הכלא הבטחוניים/ראובן קסטרו

מדוברות שב"ס נמסר כי "ישנה מוכנות גבוהה לצעדי מחאה של ארגון חמא"ס. שב"ס נערכים לתרחישים שונים ובהם תקיפות סגל, הפרת משמעת באגפים וחבלה באמצעים ובציוד. הובהר לאסירים כי פעולות מעין אלה מצד אסירים תיענה בתגובה תקיפה".

(עדכון ראשון: 15:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully