וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין אסיר ביטחוני: נדחתה בקשתו של באסל גטאס לתוכנית שיקום בכלא

בית המשפט קבע כי חבר הכנסת לשעבר, שהבריח ב-2017 פלאפונים לאסירים ביטחוניים, משויך עדיין לחזית העממית, ולכן אינו זכאי לקבל שיקום. בקשתו של גטאס הגיע בעקבות דחייה של ועדת השחרורים מנובמבר אחרון לשחרור מוקדם, בעיקר בשל העובדה כי לא הביע חרטה ולא עבר שיקום

עריכת וידאו:ניר חן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה היום (רביעי) את עתירתו של ח"כ לשעבר באסל גטאס לעבור שיקום באגף הביטחוני של כלא רימון, בו הוא מוחזק, משום שלקביעתם אין אינדיקציה לכך שגטאס אינו חבר ולא היה חבר בארגון טרור. בית המשפט קיבל את עמדת המדינה ושב"ס על כך שגטאס הנו אסיר בטחוני המשויך לארגון החזית העממית, ומכאן שעל פי החוק אינו זכאי לשיקום.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתי. מבחינתי לא קיים המושג 'שיקום' למחבלים, ואין שום תכנית טיפול למי שתומך באידאולוגיה של רצח ופגיעה ביהודים ושוללת את זכותו של העם היהודי למדינה".

בחודש נובמבר האחרון דחתה ועדת השחרורים בכלא אשל את בקשתו של גטאס לקיצור שלישי ממאסרו, זאת משום שלא עבר בכלא כל הליך טיפולי או שיקומי. סנגוריו טענו אז את מה שפסק בית המשפט היום, כי הח"כ לשעבר הנו אסיר ביטחוני, וככזה הוא ממילא לא משולב בתוכניות שיקום בבתי הסוהר. עם זאת, חברי הוועדה ציינו כי גטאס כלל לא הראה מוטיבציה להשתלב בהליך שיקום, ולא פנה לשום גורם בנושא. עוד נכתב בהחלטה כי גטאס מתקשה להביע חרטה על המעשים שבהם הודה במסגרת הסדר הטיעון.

עוד בוואלה! NEWS
גטאס נאסר בגין הברחת טלפונים למחבלים: "אני נכנס גאה ובראש מורם"
השופט חשף: ממצא ה-DNA - הראיה המרכזית בפרשת הטרור היהודי
רק טווח של 480 ק"מ: רוסיה הציגה את הטיל שמדאיג את ארה"ב

באנר באסל גטאס. עיבוד תמונה
אין אינדיקציה שהוא אינו חלק מארגון טרור, באסל גטאס/עיבוד תמונה

גטאס הורשע בשנה שעברה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים, כשהבריח מכשירי טלפון לאסירים ביטחוניים השוהים בבתי כלא ישראליים. לפני ביקורו בכלא, נפגש גטאס עם אסעד, אחיו של המחבל ואליד דקה, בתחנת דלק שם קיבל מידיו 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים, שני מטענים לטלפונים ניידים ואוזניה לטלפון. הוא הסתיר את תכולת החבילות שקיבל מתחת לחולצתו.

כתב האישום מתאר כיצד התחמק גטאס מחיפוש על גופו. בעת כניסתו לכלא, נכתב, הוא עבר במכשיר המגנומטר, שהתריע עקב הטלפונים הניידים שהוסתרו בחולצתו. גטאס טען בפני הסוהר שבדק אותו כי המגנומטר צפצף בגלל חגורתו, אך סירב להיבדק שוב בטענה כי יש לו חסינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully