וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק טווח של 480 ק"מ: רוסיה הציגה את הטיל שמדאיג את ארה"ב

23.1.2019 / 14:50

במוסקבה אמרו כי וושינגטון לא השתכנעה כי טיל השיוט החדש שפיתחה לא מפר אמנה מתקופת המלחמה הקרה, אך הציגה בפני נספחים צבאיים וכתבים את המערכת. לדבריה, הטווח עומד בזה שנקבע בהסכם

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

רוסיה הציגה היום (רביעי) לנספחים צבאיים זרים ולכתבים את מערכת טילי השיוט החדשה שהיא פיתחה שלטענת ארצות הברית הפרה הסכם מהמלחמה הקרה. זאת בניסיון למנוע את פרישת וושינגטון מההסכם שנחתם ב-1987, בטענה שמוסקבה מפרה אותו. לטענת הממשל האמריקני, הטיל - נובטור 9M729, או SSC-8 כפי שהוא מכונה על ידי נאט"ו, מפר את אמנת הגרעין לטווח בינוני (INF) שאוסר על הצדדים להציב טילי קרקע לטווח קצר ובינוני באירופה.

רוסיה טוענת כי הטווח של הטיל אינו מפר את האמנה והיא מאשימה את ארצות הברית ביצירת מצג שווא כדי להצדיק את פרישתה מתוך רצון לפתח טילים חדשים בעצמה. סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, אמר במסיבת עיתונאים שכינס היום כי וושינגטון הבהירה דרך ערוצים דיפלומטיים כדי החליטה לפרוש מהאמנה סופית וכי היא לא פתוחה לדיאלוג בנושא.

לקריאה נוספת
פוטין: נייצר בקלות טילים אם ארה"ב תפרוש מהסכם הגרעין
פוטין: כל מדינה באירופה שתציב טילים אמריקניים בשטחה - מסתכנת בתקיפה

טיול שיוט חדש שהציגה רוסיה, 23 בינואר 2019. רויטרס
טיל השיוט שהוצג לכתבים ולנספחים במוסקבה, היום/רויטרס

בכיר בצבא אמר בתדרוך שיצא לדרך למרות החלטתה של ארצות הברית כי מדובר בשדרוג של הטיל 9M728 . לדבריו, לטיל החדש יש טווח מקסימלי של 480 ק"מ - עשרה פחות מהגרסה המקורית - ולכן הוא עומד בתנאי האמנה. הפרישה מההסכם אמורה להיכנס לתוקף ב-2 בפברואר, ולאחריה שתי המעצמות עלולות להיקלע למרוץ חימוש חדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טיול שיוט חדש שהציגה רוסיה, 23 בינואר 2019. רויטרס
טיול שיוט חדש שהציגה רוסיה, 23 בינואר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully