וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מתחמשת: ערכה ניסוי בטילי שיוט במסגרת תרגיל צבאי נרחב

24.2.2019 / 11:03

במסגרת האימון שנפרש על פני שלושה ימים, על שטח נרחב ממיצרי הורמוז ועד האוקיאנוס ההודי, השתתפו יותר מ-100 כלי שיט. עם זאת, מומחים סוברים כי פעמים רבות איראן מפריזה ביכולת הצבאית שלה, ועידין קיים חשש מהיכולת הבליסטית המתפתחת

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

איראן ביצע בהצלחה ניסוי בטילי שיוט היום (ראשון) במהלך אימון חיל הים ליד מיצרי הורמוז, זאת בזמן שבין ארצות הברית לאירן שורר מתח רב - כך דווח בתקשורת המקומית. בעבר, טהרן איימה כי תחסום את הורמוז, נתיב מעבר נפט, וזאת בתגובה לפעולות עוינת של ארצות הברית בהן ניסיונות לעצור את יצוא הנפט האיראני באמצעות סנקציות.

באוגוסט האחרון וושינגטון דיווחה כי איראן ערכה ניסוי חי בטילי טווח קצר נגד ספינות במיצר וזאת בתגובה להחלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להחיל שוב את הסנקציות נגד איראן.

לקריאה נוספת:
סבא"א: איראן עומדת במגבלות הסכם הגרעין מול המעצמות
שר החוץ של איראן: לא שוללים אפשרות של סכסוך צבאי עם ישראל
כדורגלן איראני נגד המשטר: בגלל התמיכה בפלסטין האזרחים תחת לחץ

צוללות שנחנכה על ידי צבא איראן, 17 בפברואר 2019. אתר רשמי
צוללות שנחנכה על ידי צבא איראן החודש (צילום: רויטרס)/אתר רשמי

סוכנות הידיעות הרשמית של איראן דיווחה כי "ביום השלישי לאימונים, איראן שיגרה טיל שיוט בהצלחה". עוד דווח כי במסגרת שלושת ימי האימון משתתפים יותר מ-100 כלי שיט בשטח נרחב המשתרע ממיצר הורמוז ועד לאוקיינוס ההודי.

בחודש מאי האחרון ארצות הברית בהובלת טראמפ יצאה מהסכם הגרעין הבינלאומי עם איראן, תוך שהוא מחזיר את הסנקציות על טהראן. פיתוח תכנית הטילים האיראנית ובמיוחד הטילים הבליסטיים, עוררו דאגה בקרב ארצות הברית ומדינות אירופה. טהראן בתגובה טוענת כי תכנית הטילים מגבירה את יכולת ההרתעה שלה וכן מספקת הגנה.

מומחים מערביים סוברים כי פעמים רבות איראן מפריזה ביכולת הצבאית שלה, למרות שעדיין קיימת דאגה מול היכולת הבליסטית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully