וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלן איראני נגד המשטר: בגלל התמיכה בפלסטין האזרחים תחת לחץ

ווריא גהפוורי זומן על ידי הרשויות אחרי שביקר את דבריו של שר החוץ, שאמר כי הוא "גאה להיות תחת לחץ" בשל המעורבות של טהראן בסכסוכי האזור. גם חמינאי ביקר אותו, אך הוא אמר כי הוא אינו מפחד. "אמרתי משהו רע?"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

כדורגלן איראני זומן על ידי הרשויות אחרי שתקף את מדיניות החוץ של ארצו ועורר את זעמו של המנהיג העליון עלי חמינאי. לפי הדיווח באינדיפנדנט, ווריא גהפוורי, מגנה בן ה-31 של קבוצת אסתקלל מטהראן, אמר כי המעורבות האיראנית בסכסוכים בין ישראל לפלסטינים, בלבנון, בתימן ובסוריה פוגעים באזרחים מהשורה.

זריף, אתה אומר שאתה גאה להיות נתון ללחץ בשל פלסטין, לבנון, תימן וסוריה, דע לך שזה לא אתה מי שנתון ללחצים", הוא כתב בשבוע שעבר בחשבונו באינסטגרם בתגובה לדבריו של שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף, בפוסט שמאז נמחק. "במציאות, אלו האזרחים מהשורה שנמצאים תחת לחץ".

כשנשאל על דבריו בריאיון, הוא הסביר: "זה כאילו שהם זורים מלח על הפצעים ועל הכאב של האזרחים. כולם נמצאים תחת לחץ, והם אומרים דברים שרק מחמירים את המצב". הוא אמר כי הוא איננו מפחד לביטחונו. "האם אמרתי משהו רע שצריך לגרום לי לפחד?", שאל הכדורגלן, שמשחק גם בנבחרת האיראנית וזכה לתמיכה ברשתות החברתיות.

הכדורגלן האיראני ווריא גהפוורי. צילום מסך
מחק את הפוסט נגד זריף. ווריא גהפוורי/צילום מסך

אתמול רמז חמינאי בצורה עבה מהי דעתו על דבריו, כשנאם לזכרם של 27 אנשי משמרות המהפכה שנהרגו בפיגוע התאבדות בסמוך לגבול עם פקיסטן בשבוע שעבר. "מי שמנצל את ביטחונה של המדינה כדי לעבוד ולשחק בספורט צריך לדעת שזו הדרך שבה משיגים ביטחון", אמר.

שעות לאחר מכן, זומן גהפוורי הכורדי על ידי משרד הספורט והשר קרא לספורטאים להפסיק להגיב על נושאים פוליטיים.

העימות הפומבי מדגיש את המתיחות הפנימית שחווה הרפובליקה האסלאמית בשל המשבר הכלכלי הקשה שפוקד אותה, והוחרף מאז פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין והשב הסנקציות. אצטדיוני הכדורגל ראו בשנה האחרונה כמה מחאות נגד המשטר, ויד קשה מדי נגד ספורטאים פופולריים עלולה להתסיס קהלים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully