וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגועים: המחסום נפתח לתנועה, כלי רכב עוברים ללא בידוק

אחרי שהיה סגור במשך חודשיים, מחסום פוקוס המשמש למעבר תושבים מרמאללה לכביש 60 נפתח לתנועה. בצה"ל הסבירו כי במקום מוצב כוח שבודק את כלי הרכב, אולם התושבים מההתנחלות בית אל תיעדו נהגים חולפים במקום כשהוא אינו מאויש. צה"ל: מאיישים עמדה סמוכה

צילום: דוברות בית אל, עריכה: איתי עמרם

מחסום פוקוס, המאפשר מעבר של תושבים מרמאללה לכביש 60 המרכזי בגדה המערבית, נפתח השבוע לאחר שהיה סגור במשך חודשיים בשל הפיגועים באזור. בצה"ל אמרו כי במחסום שנפתח מוצב כעת כוח שבודק את כלי הרכב היוצאים מרמאללה, אך תושבים מההתנחלות בית אל הסמוכה תיעדו נהגים פלסטינים עוברים מבלי שהמחסום מאויש.

לפני כחודשיים אירעו כמה פיגועי ירי באזור בית אל, ובהם הפיגוע בו נורו למוות החיילים יוסף כהן ויובל מור יוסף בצומת גבעת אסף. המחבל עאסם ברגותי ירה לעבר תחנת האוטובוס בה הם עמדו והמשיך עם רכבו לכיוון רמאללה. בעקבות זאת, הוחלט לסגור את מחסום פוקוס לחלוטין ולמנוע כניסה ויציאה של פלסטינים.

עוד בוואלה! NEWS:
"לדפוק את ראש הממשלה": תמלילי חקירות נתניהו נחשפים
אימפריות נופלות לאט: החברה ששיחקה מונופול עם הכסף של העולם

תיעוד כלי רכב פלסטינים עוברים במחסום פוקוס ללא בידוק - 22 בפברואר 2019. צילום מסך
כלי רכב חולפים ללא בידוק. מחסום פוקוס/צילום מסך

לאחרונה נערכה הערכת מצב מחודשת במערכת הביטחון והוחלט לפי צה"ל לפתוח אותו חלקית - כשכלי רכב הנכנסים לרמאללה אינם נבדקים אך אלה היוצאים עובדים בידוק. עם זאת, בתיעוד שהפיצו היום תושבים נראים נהגים פלסטינים מגיעים למחסום, מזיזים את הבטונדה ועוברים ללא בידוק.

גם לפני שהבחינו הבוקר כי המחסום לא מאויש, הביעו במועצת בית אל זעם וחשש מהשינוי. "חבל מאוד שהתקבלה החלטה כזו שיכולה להביא עלינו עוד הרוגים ועוד פצועים, אנחנו מזכירים לצה"ל ולמקבלי ההחלטה כי ישנן עדיין חוליות ירי המסתובבות בשטח ושעדיין לא נתפס", אמר גורם במועצה. "מתווה גבעת אסף יכול לחזור בסבירות גבוהה מאוד".

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר: "אנחנו נעשה מאמצים כדי לסגור את הכביש הזה לתנועת פלסטינים, אם הצבא והמדינה בכל זאת רוצים לתת להם לנוע על הכביש אז הם ינועו רק לאחר בידוק, כעת אני בדיונים מול הגורמים הרלוונטיים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תיעוד כלי רכב פלסטינים עוברים במחסום פוקוס ללא בידוק - 22 בפברואר 2019. צילום מסך
מחסום פוקוס/צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר כי "בחודשיים האחרונים היה מחסום פוקוס סגור לכניסה ויציאה מרמאללה בעקבות מספר פיגועים שהתרחשו בגזרת בנימין. לאור הערכת המצב, נפתח מחסום פוקוס מחדש לתנועה בשעות מסוימות במהלך היום. בשעות בהן פתוח המחסום נמצא במקום כוח צבאי אשר מבצע בידוקים לרכבים היוצאים. בשאר שעות היום לוחמים מאיישים את העמדה הסמוכה. המקרה הנראה בסרטון יתוחקר. צה"ל פועל וימשיך לפעול כל העת לשמירת ביטחונם של התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully