וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 כדורים מטווח קצר: בן 17 נאשם ברצח במרכז המסחרי בטבעון

22.2.2019 / 11:03

הנער התעמת עם הנרצח, חסיב מוסא, בן 60. הרקע - בעלי עסקים במקום זימנו את מוסא לערוך בוררות מול הנער וחבריו שלטענתם איימו עליהם. אחרי העימות, רץ הנער לרכב, שלף משם תת מקלע, פתח באש והותיר את מוסא מתבוסס בדמו

מצלמות אבטחה, יואב איתיאל

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש אמש (חמישי) כתב אישום נגד נער בן 17 וחצי מטבעון, בגין הרצח של חסיב מוסא בחודש שעבר. הרצח התרחש ב-28 בינואר בשעת ערב, ברחבת המרכז המסחרי הקטן בכניסה לקריית עמל. הנער, ששמו אסור לפרסום, מואשם בנשיאת נשק, חטיפה, סחיטה באיומים ועבירות נוספות.

מזה זמן שבעלי עסקים בקריית טבעון מלינים על חדירת גורמים עברייניים ליישוב, בחסות המדינה, כחלק מתכנית להגנת עדים ולשיקום. לטענת בעלי העסקים, בהעדר פיקוח ואכיפה, רבים מהם יושבים בטלים ממעש ונטולי הכנסה בבתים שסידרה להם המדינה, מדיחים צעירים לדרך עבריינית, נטפלים לשכנים, וסוחטים את בתי העסק שלהם.

זה בדיוק מה שאירע בשבועות שקדמו למקרה זה. תועדו ניסיונות הצתה של עסקים במרכז המסחרי ושתי מכוניות עלו באש בסביבתו.

לקריאה נוספת:
שני אירועי ירי תוך שעה: חשד לרצח ביפו, גבר נורה למוות בקריית טבעון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנרצח, חסיב מוסא/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבעלי העסקים נמאס ומכתב האישום עולה שהם זימנו את חסיב מוסא על מנת שישפר את המצב. מוסא, תושב נצרת בן 60, נחשב כבעל מעמד בקרב עבריינים כבדים הצפון. לפני כשנתיים התרחש בחצר ביתו רצח כפול של שני גברים שהוזמנו לסולחה. מבחינתו, להרגיע נער בן 17 היה נדמה כדבר של מה בכך.

מוסא הגיע למקום כדי להבין מה קורה ולעשות סדר. הוא החנה את מכוניתו בסמוך למדרכה, לקח דבר מה לאכול ולאחר שהבין את יחסי הכוחות, זימן למרכז המסחרי את הנער הבעייתי. הנער, ששהה אותה שעה עם חברו, עוד נער, בכפר הסמוך בסמת טבעון. הוא התקשר לאמיר דלאיכה צעיר אחר מהכפר, בן 22, וביקש ממנו להצטרף אליו ואל גבר נוסף בן 36, עד מדינה, שמקום מגוריו הועתק לקריית טבעון ושבשל כך גם שמו אסור בפרסום, למפגש "הסולחה" הזה.

לפני שהגיעו למרכז המסחרי, עצרו בביתו של בן ה-36, שעל פי כתב האישום סיפק להם מריחואנה. אחר כך כולם עלו לרכב מסוג סובארו אימפרזה של בן ה-36 לכיוון המרכז המסחרי. מכתב האישום עולה כי במהלך הנסיעה שלף הנער את כלי הרצח, תת-מקלע מאולתר בקוטר 9 מילמטרים, הציג אותו ליושבי הרכב והניח אותו מתחת למושב הנהג.

עוד באותו נושא

"אין ביטחון, אין משטרה": הרצח שהסעיר את היישוב הפסטורלי

לכתבה המלאה
זירת רצח בטבעון 29 בינואר 2019. יואב איתיאל
זירת הרצח בטבעון/יואב איתיאל

מפרטי החקירה עולה כי בסמוך לשעה 21:30 הגיעו בני החבורה לסביבת המרכז המסחרי וחנו במרחק של כמה עשרות מטרים מהמקום. בעלי העסקים המעטים שעוד היו פתוחים בשעה הזו היו עסוקים בסגירתם. המקום היה כמעט שומם. עובד של אחד המסעדות חצה את הרחבה בדרכו חזרה ממכולת האשפה. הנער ואמיר דלאיכה הותירו את הרובה ברכב, ירדו ממנו והלכו ברגל לכיוון המרכז, שם פגשו את מוסא ושני תושבים מטבעון והחלו לשוחח.

לאחר זמן קצר התפתח עימות מילולי בין הנער למוסא, ודלאיכה אף נאלץ להרחיק את השניים אחד מהשני. לאחר מכן רץ הנער אל הרכב, הוציא ממנו את הרובה, פנה לכיוון מקום האירוע, פתח בירי, התקרב בריצה אל חסיב, ירה בו 12 כדורים ממרחק קצר מאוד והותיר אותו מתבוסס בדמו על רצפת הרחבה.

בערב השקט הזה היריות נשמעו למרחוק וסקרנים חשו לראות מה קורה. בשעה 21:37 התקבל דיווח על ירוי במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. צוות מד"א הוזעק למקום, ושעה ארוכה ניסה להחיות את מוסא בשטח. מאוחר יותר הוא פונה לבית החולים רמב"ם במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה. לאחר זמן קצר נאלצו רופאי בית החולים לקבוע את מותו.

יורה למוות ונמלט
תיעוד: מוסא חטיב, תושב נצרת בן 60 נורה למוות 
בקריית טבעון ע"י 3 חשודים, תושבי אזור הצפון. אתר רשמי
בן ה-17 יורה במוסא/אתר רשמי

בתוך כך השניים האחרים עזבו את המקום ברכב בנסיעה מהירה, כשהם מותירים את דלאיכה והנער בזירת האירוע. כשהבחינו בכך, הם התקרבו למונית שחנתה לצד המדרכה, ועלו עליה. הנער הצמיד את הרובה לראשו של הנהג וצעק עליו שייסע מהמקום במהירות לכיוון צומת השומרים. לאחר כ-500 מטר הורו השניים לנהג לפנות ימינה ולעצור בכִיכר סמוכה שם ירד הנער מהמונית ונמלט מהמקום. לדרישת דלאיכה, הנהג הסיעו לכיוון ביתו של דלאיכה בבסמת טבעון.

שוטרים הגיעו לזירה תוך כמה דקות. הם סגרו אותה בסרטי משטרה, אספו ממצאים, תישאלו עוברים ושבים, איתרו את המונית ואת רכבו של מוסא. אחר כך הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז חוף. השלושה נעצרו בימים שלאחר הרצח, ומאז הם מוחזקים במעצר.

דלאיכה מואשם בעבירות של נשיאת נשק וחטיפה ועד המדינה מואשם בעבירות של נשיאת נשק, הדחת קטין לשימוש בסמים מסוכנים והדחה בחקירה. כנגד הנער הנוסף לא הוגש כתב אישום.

במועצה מקימים רשת מצלמות אבטחה

עידו גרינבלום, שנבחר לאחרונה לראשות מועצת קריית טבעון, אמר לוואלה! NEWS מיד לאחר האירוע כי "אם המדינה משכנת עד מדינה, אני כראש מועצה כלל לא יודע מזה". עוד הוסיף כי הוא "לא חושב שיש פה איזו טלטלה גדולה בעיקר בגלל שזו לא אלימות פנים-יישובית". לדבריו, "זה נראה יותר כמו סכסוך מחוץ לישוב שבמקרה פגש צומת בישוב. זה היה יכול לקרות בקניון אלונים או ברמת ישי".

עתה, כשעל פי כתב האישום מדובר באירוע מקומי מאוד, אמר כי הוא "סומך על המשטרה ועובד איתה בשיתוף פעולה מלא כדי להגביר את הביטחון האישי ולמנוע הישנותם אירועים חמורים כאלה". במועצה עובדים בימים אלה על רשת מצלמות אבטחה ליישוב.

את כתבי האישום הגישו עו"ד עמוס דניאלי וצביקה אברמוביץ' מפרקליטות מחוז צפון דווקא, לאחר שהסתבר כי אחת התובעות של מחוז חיפה היא קרובת משפחה של אחד מבעלי העסקים במרכז המסחרי. עו"ד שאדי סרוג'י ותמי אולמן המייצגים את הנער, עו"ד תומר נווה וחמודי סביחאת המייצגים את דלאיכה ועו"ד שרית גולן המייצגת את עד המדינה, כולם לומדים כעת את תיק החקירה. הפרקליטות מבקשת את הארכת מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. היום, בדיונים נפרדים ובהסכמת הסניגורים, הוארכו מעצריהם עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully