וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אירועי ירי תוך שעה: חשד לרצח ביפו, גבר נורה למוות בקריית טבעון

כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירת הירי ביפו והחשד הוא כי הצעיר, בן למשפחה מוכרת בעיר, נרצח במה שנראה כחיסול. בקריית טבעון גבר כבן 60 נפצע מירי באורח אנוש, אך מותו נקבע בבית החולים. הנסיבות לאירוע עדיין נבדקות. החשודים בירי נמלטו משתי הזירות

צילום: דוברות מד"א ויואב איתיאל

אירועי הירי ביפו ובטבעון - כל הפרטים:

- חשד לרצח: רמזי חאמד בן 24 נורה למוות ביפו; היורה נמלט
- ההרוג - בן למשפחת חאמד המוכרת בעיר שחלק מאנשיה מצויים בסכסוכים
- חסיב מוסא בן 60 תושב נצרת חוסל בירי במרכז מסחרי בקריית טבעון; היורה נמלט
- המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע בטבעון

חשד לחיסול ביפו: צעיר בן 24 נורה אתמול (שני) למוות בשעות הלילה סמוך לכיכר השעון בעיר. במוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח על פצוע ירי שפונה במצב קשה לבית החולים וולפסון בחולון, אולם שם נקבע מותו. כוחות משטרה הגיעו למקום והחשד הוא כי מדובר ברצח. במקביל, במרכז מסחרי בקריית טבעון נורה למוות תושב נצרת כבן 60. הגבר פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם קבעו הצוותים הרפואיים את מותו. הרקע טרם ידוע והמשטרה פתחה בחקירה.

מחקירה ראשונית של החשד לחיסול ביפו עולה כי הצעיר שנרצח בעיר הוא רמזי חאמד, שמשפחתו נחשבת למוכרת מאוד במקום וחלק מאנשיה מצויים בסכסוכים קשים המוכרים למשטרה. אלמוני ירה לעבר חאמד - ומיד לאחר מכן נמלט מהמקום. כוחות משטרת מרחב יפתח פתחו בחקירת הרצח. במשטרה חוששים כי החיסול יביא לגל אלימות נוסף ביפו.

עוד בוואלה! NEWS:
בנט על תיקי רה"מ: לא נכון שבגלל מנדלבליט יחליפו שלטון בישראל
בלחץ המתנחלים: נתניהו לא יאריך את מנדט כוח המשקיפים בחברון
גל הירש השיק את מפלגתו: "המטרה - המשרד לביטחון הפנים"

רמזי חאמד שנהרג מירי ליד כיכר השעון ביפו - 28/1. עיבוד תמונה
חשד לחיסול. הנרצח רמזי חאמד/עיבוד תמונה
קרבן הרצח בקריית טבעון חסיב מוסא כבן 60 מנצרת - 29/1. אתר רשמי
נורה למוות בקרייית טבעון. חסיב מוסא/אתר רשמי

במקביל נבדק הירי בקריית טבעון שבו נורה למוות חסיב מוסא תושב נצרת. כוחות משטרה גדולים הגיעו למרכז המסחרי בכניסה לשכונת קריית עמל במועצה המקומית עם קבלת הדיווח על גבר בן 60 שנורה. תושבים שהיו במקום סיפרו כי נשמעו חמש יריות, והחשוד נמלט מהמקום. המשטרה סגרה את הזירה ופתחה בחקירה. חוקרי מז"פ אוספים ממצאים מהשטח, לבדיקת הרקע והנסיבות.

חובש רפואת חירום מוחמד חאזן סיפר: "הייתי במשמרת בתחנת מד"א שסמוכה למרכז המסחרי כששמעתי רעשים מהרחוב. יחד עם הצוות שאיתי יצאנו מיד למקום ובסמוך לחנויות ראינו גבר מחוסר הכרה עם פציעות מדממות בפלג גופו העליון. מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וביצענו בו פעולות החייאה. בתוך דקות בודדות צוות ניידת טיפול נמרץ הגיע למקום ופינה את הפצוע תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו קריטי". כאמור, למרות מאמצי הרפואה - נקבע מותו של הגבר.

עוברי אורח שנקלעו למקום מיד אחר כך, סיפרו לוואלה !NEWS כי הגבר הירוי היה מוטל מחוסר הכרה על הרחבה שבאמצע המרכז המסחרי, וכי אנשי הצוות של מד"א ניסו להחיותו במשך חצי שעה ויותר. בתי העסק שעוד היו פתוחים מיהרו לסגור אותם. מאוחר יותר התברר שרכב הדייהטסו סיריון הקטן עמו הגיע למקום, חנה בתחנת האוטובוס הצמודה.

אירוע ירי במרכז המסחרי בטבעון, 28 בינואר 2019. יואב איתיאל
היורה נמלט. זירת הירי בטבעון, הערב/יואב איתיאל

בחנויות המרכז המסחרי אירעו בשנים האחרונות שתי הצתות מכוונות שבמזל לא גרמו לאבידות בנפש אבל גרמו לנזק רב. מפקד תחנת זבולון, נצ"מ קובי קרני, הגיע לזירה ופיקד על איסוף הראיות. "אף פעם לא ראיתי בטבעון כל כך הרבה ניידות", אמר קשיש שיצא לרחוב לשמע ההמולה.

זה לא הרצח הראשון במקום. מטרים מהנקודה בה נרצח מוסא נרצחה בינואר 1985 החיילת ענת "נתי" היסטר בת ה-19. היא הייתה בדרכה לצבא וחיכתה בתחנת ההסעה. חברה לשעבר ירה בה למוות בנשקו הצה"לי.

ראש המועצה המקומית קרית טבעון, עידו גרינבלום, מיהר להרגיע וכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "הנפגע אינו תושב היישוב וככל הנראה מדובר באירוע פלילי שאינו קשור לקריית טבעון. אנחנו עומדים בקשר עם כלל גורמי השיטור והביטחון הרלוונטיים, ובמקביל נדגיש כי אנו ממשיכים לקדם הכנסה של מצלמות והגברת נוכחות כוחות שיטור וביטחון בקריה".

חקירת האירוע בקריית טבעון הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף. אחרי חצות, לבקשת הימ"ר, שופטת בית משפט השלום בחיפה, מריה-פיקוס בוגדאנוב, הוציאה צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה וכן פרטי חשודים.

(עדכון ראשון: 28/1 22:25)

רצח ביפו, 28 בינואר 2019. צילום:אתר יפו 48, אתר רשמי
הנרצח - בן למשפחה מוכרת בעיר. זירת הירי ביפו, הערב/אתר רשמי, צילום:אתר יפו 48
רצח ביפו, 28 בינואר 2019. צילום:אתר יפו 48, אתר רשמי
חשש שהאירוע יצית גל אלימות. זירת הירי ביפו, הערב/אתר רשמי, צילום:אתר יפו 48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully