וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ המתנחלים: נתניהו לא יאריך את מנדט כוח המשקיפים בחברון

אחרי 20 שנה שבהם חודשה פעילות הכוח הבינלאומי שפיקח על פעילות כוחות הביטחון ויישום ההסכמים בין ישראל לרשות בעיר, החליט רה"מ שלא לחדש את אישור פעילותם. "לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בינלאומי הפועל נגדנו". במועצת יש"ע בירכו: "המאמצים נשאו פרי"

צילום: חדשות 13, עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (שני) שלא להאריך את המנדט של כוח המשקיפים הבינלאומי TIPH המוצב בחברון ואנשיו מפקחים על פעילות צה"ל והמשטרה בעיר ועל יישום הסכם חברון בין ישראל לרשות הפלסטינית. נתניהו אמר עם החלטתו כי "לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בינלאומי הפועל נגדנו".

המנדט של הכוח מסתיים בסוף החודש מדובר בגוף שפועל בחברון מזה כ-20 שנה, וספג ביקורת רבה מצד מתנחלים. זאת, בין היתר לאחר שלאחרונה תועד חבר בארגון סוטר לנער ופעיל אחר תועד מנקב צמיגים של רכב ישראלי. בדיון שנערך בכנסת בנושא בחודש אוקטובר האחרון אמר מפקד מרחב חברון במשטרה נצ"מ מוריס חן בוועדה כי "אין שבוע שבו אין חיכוך שיוזמים משקיפי ארגון TIPH מול מתיישבי חברון והמשטרה".

עוד בוואלה! NEWS:
גל הירש השיק את מפלגתו: "המטרה - המשרד לביטחון הפנים"
יום אחד של חורף - וחוזרים לשגרה: מעונן עם עלייה קלה בטמפרטורות
בגלל "קדושת השבת": שופטת הורתה להשאיר חשוד במעצר לסוף השבוע

מתנחלים בבית המכפלה, חברון, 26 ביולי 2017. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
משקיפי כוח TIPH בחברון/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

במועצת יש"ע בירכו על החלטת נתניהו ואמרו כי אנו שמחים לראות שהמאמצים הרבים שהשקענו בנושא, יחד עם שדולת ארץ ישראל בכנסת, תנועת 'ישראל שלי' ואנשי היישוב היהודי בחברון, נשאו פרי". לדברי המועצה, "כוח TIPH פעל ללא לאות נגד התושבים הישראלים בחברון ואף פגע פיזית בהם וברכושם. פעילי ארגון הפריעו לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון בפעילותם בחברון. זו בשורה חשובה למדינת ישראל שהארגון הזה, שפעל נגד מדינת ישראל שנים רבות - לא יהיה יותר חלק מהנוף באזור".

יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, ח"כ מוטי יוגב, שקידם בוועדה את ביטול מנדט TIPH בחברון אמר כי "מנדט ישן שפג תוקפו משום שהיה מורכב משונאי ישראל, חד צדדי בהתנהלותו ובאחרונה אף פגעו ביהודים וברכוש יהודי בעיר האבות. חברון שלנו, מאז ולתמיד. צה"ל, משטרת ישראל של מדינת ישראל ישמרו בחברון על הביטחון ועל הסדר הציבורי טוב מכל גורם אחר בעולם".

מוקדם יותר היום ביקר נתניהו בגוש עציון ואמר כי "ככל שהדבר תלוי בי, לא תהיה עוד עקירת יישובים או הפסקת יישובים - אלא ההפך הגמור. ארץ ישראל שלנו, ותישאר שלנו. מה שנפל יקום, זה שלנו, אנחנו בונים כאן, ואתם חיים כאן". נתניהו אמר על פינוי נתיב האבות כי "קרתה לנו תקלה, אנחנו מדינת חוק, כפופים להחלטות בג"ץ ונקבע מה שנקבע. הבית שהילד הזה גדל בו נחרב, אבל אנחנו לא מוכנים יותר ולכן אנחנו בונים את השכונה החדשה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully